• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96080201024
  • منبع : نمایندگی البرز

استفاده از مواد نیروزای تقلبی؛ جنایتی در حق سلامت مردم ‌

استفاده از مواد نیروزای تقلبی؛ جنایتی در حق سلامت مردم ‌

ایسنا/البرز ‌رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عمده داروی بیولوژیک‌ کشور در البرز تولید می‌شود.

‌به‌ گزارش‌ ایسنا‌، حمید درفشی در همایش ملی پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالای سلامت ‌محور که امروز در سالن همایش موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، اظهارکرد: مردم در خرید کالاها صرفا به ارزان بودن کالاهای قاچاق خارجی توجه نکنند چون این کالاها اغلب از مواد غیر استاندارد ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: بدون شک استفاده از مواد غیر استاندارد در کالا تهدید جدی برای سلامت جامعه به شمار می‌آید، به همین دلیل طی سال‌های‌ گذشته مسئولان اهتمام جدی برای مقابله با کالاهای قاچاق به‌ کشور دارند.
وی توضیح داد: چرا وقتی مردم می‌توانند کالای مرغوب ایرانی‌ که نظارت جدی ‌بر تمام مراحل تولید تا عرضه‌ آن می‌شود، خریداری‌ کنند به سمت کالاهای خارجی می‌روند؟
وی در ادامه با اشاره به بخشی از  ظرفیت تولیدی  البرز گفت: در حال حاضر ۵۵۰ مرکز تولیدکننده مواد آرایشی و بهداشتی، 20 کارخانه دارویی و 30 کارخانه مکمل غذایی در البرز فعال است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: علاوه بر این‌ ۷۰۰ آرایشگاه زنانه، ۵۰۰ آرایشگاه مردانه و هزار باشگاه ورزشی نیز در این استان فعالیت دارد.
این مسئول اظهار کرد: این استان سه میلیون نفری در حوزه دارو رتبه اول‌ کشور را در تولید داروهای بیولوژیک به خود اختصاص داده است.

درفشی در ادامه به نظارت بر تولید کالاها در استان اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۳ هزار پرونده در خصوص تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان صادر شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود استفاده از داروهای نیروزای ورزشی غیر استاندارد را تهدیدی برای سلامت مردم عنوان کرد و افزود: عرضه این نوع کالاهای نامرغوب و تقلبی جنایتی بزرگ درحق مردم است.
وی توضیح داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده نظارت جدی بر باشگاه‌های ورزشی و مراکز فروش این مواد نیروزا و مکمل‌های ورزشی صورت می‌گیرد و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
 


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha