• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96080201150
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی دوم آبان بخوانید؛

عدم تایید تاثیر نهنگ آبی بر خودکشی دختران اصفهانی/تکذیب دوتابعیتی بودن اردکانیان/گفت‌وگوی باهنر

عدم تایید تاثیر نهنگ آبی بر خودکشی دختران اصفهانی/تکذیب دوتابعیتی بودن اردکانیان/گفت‌وگوی باهنر

بازداشت تعدادی از عوامل فرصت‌طلب در تجمع مردم منطقه اسلام آباد ارومیه، جلسه اردکانیان در فراکسیون ولایی، گفت و گوی باهنر با ایسنا، افتتاح ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت تکذیب دو تابعیتی بودن اردکانیان، تشکیل پرونده برای حادثه خودکشی دو دختر اصفهانی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، دوم آبان ماه ۱۳۹۶ است.

۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور  با حضور محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری افتتاح شد. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای اجرای منویات و رهنمودهای رهبری مبنی بر توجه هر چه بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته و به منظور ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت را صبح امروز به همت بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعه یافته کشور افتتاح کرد. رئیس دفتر مقام معظم رهبری دراین مراسم  با بیان اینکه ما در حال حاضر درگیر مسائل رئیس جمهور به ظاهر دیوانه آمریکا هستیم،  هر چند ما همیشه از ناحیه آنها دشمن داشتیم اما این شرایط سابقه نداشته است، گفت: آمریکا همیشه علیه ما در حال توطئه بوده، اما رئیس جمهور فعلی آمریکا از همه روسای قبلی بدتر است.

محمدرضا باهنر در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا گفت: ابراهیم رئیسی چهره شاخص اصولگرای کاریزما نیست و دیگر دوران اینکه به دنبال آدم‌های حقیقی کاریزما بگردیم تمام شده، همچنان‌که در جریان اصلاح‌طلبی نیز کسی کاریزما نیست. وی با بیان اینکه اصولگرایان، مجلس یازدهم و دولت سیزدهم را می‌خواهند تصریح کرد: نباید از حالا دعواهای انتخاباتی دو سال آینده را آغاز کرد و رسانه‌ای کردن مباحث سیاسی درون گروه‌ها و جریانات سیاسی کار درستی نیست، اما در عین حال تاکید می‌کند که اصولگرایان به آینده ناامید نیستند و حتما می‌خواهند مجلس یازدهم و دولت سیزدهم را داشته باشند.

اردکانیان در کمیسیون برنامه مجلس حضور یافت. وزیر پیشنهادی نیرو برای ارایه برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حضور پیدا کرد. سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به ارائه توضیحاتی درباره جلسه صبح امروز این فراکسیون با اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو به شرح زیر پرداخت. حمیدرضا حاجی باباییرئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی  نیز  در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « امروز دوم آبان ۹۶ ساعت ۷:۴۵ دقیقه، مجلس، جلسه فراکسیون ولایی با وزیر پیشنهادی نیرو؛ دکتر اردکانیان دو تابعیتی خود را محکم تکذیب کرد

معاون رییس جمهور آمریکا در ادامه‌ی زیاده‌گویی‌های خود علیه ایران ضمن ستایش اقدام ترامپ در اعلام عدم پایبندی ایران به برجام گفت عدم تایید برجام یعنی دیگر تروریسم جهانی را تحمل نمی‌کنیم. مایک پنس افزود: ترامپ ایران را زیر نظر دارد و ما دیگر رفتارهای برهم زننده‌ی ثبات توسط ایران و حمایت آنها از تروریسم را تحمل نمی‌کنیم.

تعدادی از عوامل فرصت‌طلب در تجمع مردم منطقه اسلام آباد ارومیه بازداشت شدند. دادستان عمومی و انقلاب ارومیه از دستگیری برخی عوامل فرصت طلبی خبر داد که به بهانه اعتراض به اتفاق دیروز در یکی از مدارس ارومیه ،شب گذشته به دو مدرسه دیگر در این شهر حمله کرده و خسارت هایی به بار آورده بودند. مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب ارومیه با اعلام اینکه پس از وصول گزارش هایی مبنی بر تجمع اولیای دانش آموزان مدرسه ای در منطقه اسلام آباد در اعتراض به سرایدار این مدرسه که در ادامه منجر به حضور و تجمع عده ای عناصر فرصت طلب در محل شده بود، شخصا در محل تجمع حاضر شده است، گفت: به اتفاق برخی دیگر از مسئولان ضمن صحبت با والدین دانش آموزان آنان را دعوت به متفرق شدن و پیگیری قانونی موضوع کردیم که انصافا هم با  آرام شدن شرایط مردم عادی که احساسات‌شان از شنیدن خبر برانگیخته شده بود متفرق شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از تشکیل پرونده و رسیدگی به وضعیت و دلایل خودکشی 2 دختر نوجوان اصفهانی خبر داد و گفت: نسبت دادن خودکشی این 2 دختر نوجوان به بازی نهنگ آبی تایید نشده است و به طور قطع و یقین هنوز نمی توان علت این حادثه را اعلام کرد. حسن رحیمی دادستان اصفهان با اعلام اینکه یکی از این 2 دختر همچنان تحت مراقبت های ویژه پزشکی است، گفت: حدس و گمان‌های اولیه‌ای که درباره تاثیر بازی موسوم به نهنگ آبی بر روی خودکشی این دو جوان بوده، به اثبات نرسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha