• یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96080704219
  • خبرنگار : 71569

رییس صندوق نوآوری در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد؛

حل مشکلات مالی صندوق در صورت پرداخت نیم درصد بودجه عمومی دولت

حل مشکلات مالی صندوق در صورت پرداخت نیم درصد بودجه عمومی دولت

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در صورت عدم پرداخت نیم درصد بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری و شکوفایی، اعتبارات این صندوق تا سال 1402 تمام می‌شود.

دکتر بهزاد سلطانی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به خبرنگار ایسنا، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی مانند سازمان‌های هزینه‌ای نیست که ردیف بودجه داشته باشد و هر سال دولت به آن پول دهد و پس از خرج آن مانند معاونت علمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال آینده دوباره از دولت بودجه بگیرد.

وی ادامه داد: در واقع سرمایه‌ای به ما داده شده که باید آن را در اختیار هزاران شرکت قرار دهیم و پس از بازگرفتن آن دوباره این پول را در اختیار هزاران شرکت دیگر قرار دهیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: با اینکه در قانون ذکر شده است که نیم درصد بودجه عمومی دولت هر سال باید به صندوق پرداخت شود، این مبلغ تا به حال پرداخت نشده است.

سلطانی یادآور شد: البته ما گله‌مند نیستیم، چرا که دولت فعلی با وجود فشار اقتصادی که متحمل آن است، به ما سرمایه داده است؛ در حالی‌که دولت‌های قبل هیچ پولی به صندوق نداده بودند؛ اما دولت فعلی با وجود تمام فشارهای اقتصادی و با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری بیش از دو هزار و 200 میلیارد تومان پول به عنوان سرمایه در اختیار صندوق قرار داده است.

وضعیت آینده منابع باقیمانده صندوق با فرض تکمیل سرمایه اولیه و بدون دریافت نیم درصد

وی گفت: عملکرد دکتر روحانی برای صندوق فوق‌العاده بوده است؛ اما به هر حال تقاضاهای شرکت‌های دانش‌بنیان هم زیاد است و با توجه به مسیری که در حال طی آن هستیم؛ اگر آن نیم درصدی که در قانون ذکر شده به ما پرداخت نشود تا 6 سال دیگر صندوق دچار مشکل می‌شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت نیم درصد بودجه عمومی دولت به صندوق مسائل مالی صندوق حل می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha