• چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96081006191
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز دهم آبان‌ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز دهم آبان‌ماه

ممنوعیت کلیه عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از بارداری، قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی در اجرای برجام، انتقاد پورابراهیمی از تعدد همراهان وزیر کار در جلسه امروز مجلس و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) دهم آبان ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس به ریاست علی لاریجانی برگزار شد. بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت و ایرادات شورای نگهبان در طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از دولت کارکنان دولت مصوب ۱۳۸۶ بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان و ... از دستور کارهای امروز مجلس بود. همچنین قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد روند اجرای برجام و بررسی ایراد شورای نگهبان درباره طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی از دیگر موارد کاری مجلس بود.

قرائت گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی در اجرای برجام

گزارش شش ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند اجرای برجام در هفت بخش قرائت شد. عباس عراقچی معاون وزیر خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه روزانه به مقامات نظام درباره برجام گزارش می دهد، گفت که ما برای هر شرایط که آمریکا بخواهد درباره برجام انجام دهد پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم را اندیشیده ایم و آمادگی برای هر سناریویی داریم.

پس از قرائت گزارش کمیسیون امنیت مجلس مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بحث موسسات مالی و امثال پدیده و رانت‌ها از آمریکا برای ما بدتر است و اگر این‌ها را درست کنیم، ترسی از آمریکا نیست چون اکنون در اوج اقتدار قرار داریم. قاضی پور نیز در اخطاری مطرح کرد: کمیسیون امنیت ملی در گزارش برجام به شروط نه گانه رهبری توجه نکرده است. همچنین  حاجی دلیگانی از نحوه گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره برجام انتقاد کرد و گفت: گزارشی که امروز در مورد روند اجرای برجام ارائه شده، همان گزارشی است که با همان قلم گزارش دولت نوشته شده است. حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری هم تاکید کرد که مجلس آمادگی دارد که در صورت اجرا نکردن تعهدات آمریکا در برجام و اضافه کردن تحریم‌های جدیدی خروج از NPT را در دستور کار قرار دهد.

در ادامه محمودی عضو فراکسیون امید با اشاره به سومین گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره برجام، گفت که بدعهدی آمریکا در موضوع برجام باعث شد تمامی سلایق سیاسی به یک راهبرد مشترک رسیده و به دنبال آن ثبات داخلی و اتحاد بین مسئولان ایجاد شود. قوامی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی نیز گفت که از اظهارات سخیف ترامپ مشخص است که او اطلاعی از تاریخ و جغرافیا نداشته و با این وضعیت می‌خواهد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت تاثیر قرار دهد. محبی‌نیا، نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد که رفتار دولت و ملت ایران در مباحث هسته‌ای سنجیده و معقول بوده است. آن هم در وضعیتی که آمریکایی‌ها پایبند به برجام نیستند. وی افزود: با خروج آمریکا از برجام ایران با سرعت بیشتری خارج می‌شود. سیدجواد حسینی کیا  نیز گفت که مهمترین نتیجه مذاکرات این بود که همه به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و در واقع اجماع داخلی و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا مهمترین نتیجه برجام است.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار اسدالله عباسی نماینده رودسر گفت: همانطور که نمایندگان در بحث‌هایشان مطرح کردند، رفتار آمریکا شرورانه است و در آن تردیدی نیست. وی همچنین در پاسخ به اخطار رحیمی نماینده تهران در انتقاد به رویکرد صداوسیما نسبت به برجام گفت که صداوسیما توجه لازم را داشته باشد که برجام موضوع ملی است. رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوال نماینده صومعه سرا گفت: با توجه به بعضی از سرقت‌های آمریکایی و متناسب با اقدامات آنها راهکارهایی اتخاذ می‌کنیم و کمیسیون امنیت هم پیگیری می‌کند. لاریجانی همچنین در پاسخ به تذکر سلیمی گفت که سازمان انرژی اتمی طرحی درباره پیشرفت صنعت انرژی اتمی آماده کرده که کمیسیون امنیت ملی باید آن را پیگیری کند.

بعد از تذکرات نمایندگان نسبت به سومین گزارش شش ماهه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسه علنی مجلس سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توضیحاتی گفت: دولت، مجلس، قوه‌قضائیه و همه جریانات کشور اعم از اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و معتدلین بر این موضوع اجماع دارند که مانع اصلی در اجرای توافق بین‌المللی برجام رفتار خصمانه و ظالمانه آمریکا و بدعهدی دولت این کشور است. وی افزود: همه جریانات کشور اجماع دارند که مانع اصلی توافق بین‌المللی برجام رفتار خصمانه و ظالمانه آمریکا است.

***

سوال نماینده قائمشهر از رحمانی‌فضلی اعلام وصول شد. محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس در توضیح موارد اعلام وصولی گفت که سوال ملی علی ادیانی از وزیر کشور درباره عدم اجرای کامل مواد ۱۷۳ و ۱۷۴ در بند ب ماده ۱۸۷ قانون برنامه پنجم توسعه اعلام وصول می شود.

تابش از مصوبات آخرین جلسه شورای پول و اعتبار خبر داد. نماینده مردم اردکان و عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت: در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار، گفته شد آقایان دکترنهاوندیان، دکترپزشکیان وحجت الاسلام محسنی اژه ای از سوی سران قوا برای بررسی پیشنهادات بانک مرکزی درخصوص حل مشکل سپرده گذاران فرشتگان انتخاب شده اند.

محمدرضا صباغیان، نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس در سوال خود از وزیر کار در خصوص اهمیت تشکیل تشکل‌های کارگری با اشاره به اینکه «در کشور هر کسی که نفوذ دارد سرکار می رود» گفت: اگر بخواهیم موفق شده و اقتصاد خوبی داشته باشیم باید به تشکل‌های کارگری قدرت دهیم.

درادامه ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعیکه برای پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس حضور داشت،با تاکید بر این که «از هیچ تلاشی برای تثبیت شغل و احیای حقوق کارگران دریغ نخواهم کرد» گفت: حقوق و امنیت کارگر و معیشت بازنشستگان جزو اولویت‌های اول کاری ما است و  نماینده مهریز و بافق در مجلس از پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانع شد. در پایان جلسه علنی نیز محمدرضا پورابراهیمی از تعدد همراهان وزیر کار در جلسه امروز مجلس انتقاد کرد.

ناطقین امروز مجلس

اولادقباد: در ایران همه با تمام توان از سپاه پاسداران پشتیبانی می‌کنند

میرزایی: رفتارها با رییس دولت اصلاحات جای سوال دارد

نماینده ارومیه: اتلاف صدها هزارتن سیب درختی در آذربایجان‌غربی تبعات بدی به‌دنبال دارد

سعیدی: مقاومت سپاه در برابر توطئه‌ها باعث سربلندی این نهاد شده است

محمودی: در رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به کارآفرینان توفیقی نداشتیم

***

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ممنوعیت کلیه عمل‌های جراحی جهت پیشگیری از بارداری را برداشتند. همچین نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ماده واحده طرح الزام سازمان تامین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت مصوب ۱۳۸۶ بر اساس دو سال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان را از دستور کار خارج کردند.

همچنین تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی قرائت شد که تذکر یک نماینده به رئیس جمهور درباره افزایش هزینه‌های زوار اربعین از جمله تذکرات کتبی امروز نمایندگان به مسئولان اجرایی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۱۰ ۱۴:۳۳

پیگیر مطالبات مالباختگان موسسه آرمان باشند