• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96082213247
  • خبرنگار : 90089

کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصویب کرد

تعیین ضوابط رنگ‌آمیزی کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت برای اولین بار

تعیین ضوابط رنگ‌آمیزی کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت برای اولین بار

یک عضو هیات رییسه مجلس از تصویب ضوابط رنگ‌آمیزی کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت و مخالفت با ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی به عنوان کمیسیون فرعی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در جلسه بعدازظهر امروز طرح اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که تعیین ضوابط رنگ‌آمیزی برای کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت را مورد توجه قرار داده بود به تصویب رساندیم.

نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: این ماده بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی درباره تلفات بالای تصادفات موتورسیکلت‌سواران در ایران از سوی 27 نفر از نمایندگان مجلس تهیه شد.

براساس اعلام این سازمان سهم تلفات ناشی از تصادفات موتورسیکلت در ایران 21 درصد است که این مسئله پیامدهای منفی اقتصادی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد از جمله اینکه هزینه‌های خسارات ریالی تحمیل شده به دولت ناشی از هر تصادف موتورسیکلت، یک میلیارد تومان برآورده شده است.

وی ادامه داد: به این مبلغ هزینه‌های واردات موتورسیکلت جدید و خرید لوازم یدکی آن و واردات تجهیزات پزشکی میلیونها دلار ارز را باید افزود.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن براساس تحقیقات انجام شده کارشناسی 90 درصد اطلاعات راکبان موتورسیکلت، اطلاعات دیداری است که می‌توان با آشکارسازی مناسب در کلاه ایمنی آمار تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داد. به این منظور استانداردهای ملی مبنای استفاده از رنگ‌های متضاد و مکمل در کلاه ایمنی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید. براساس این مصوبه کارخانجات سازنده و وارد کنندگان کلاه ایمنی شش ماه فرصت دارند تا مطابق استاندارد جدید کلاه ایمنی را روانه بازار مصرف کنند.

حسینی‌کیا از بررسی و رد کلیات لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و افزود: موافقان بر نادیده نگرفتن ظرفیت این مناطق، اشتغال پایدار در مرزها، جلوگیری از ایجاد مسائل امنیتی، کنترل قاچاق و کنترل محرومیت این مناطق تاکید داشتند و ایجاد این مناطق را به نوعی سوپاپ اطمینان کشور می‌دانستند در مقابل مخالفان یادآور شدند نباید کشور را سوراخ سوراخ کرد که در هر منطقه‌ای از کشور یک منطقه آزاد تجاری ایجاد کرد. آنان یادآور شدند هدف از تشکیل مناطق آزاد تجاری و صنعتی حمایت و تقویت  صادرات کشور بود اما در عمل این مناطق به دروازه‌های واردات کالاهای غیرضروری و لوکس مبدل شده‌اند.

وی یادآور شد: براساس این لایحه قرار بود در مناطق اینچهبرون گلستان، مهران، قصرشیرین، زابل، سیستان، جاسک، بانه، مریوان، بوشهر و اردبیل تشکیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha