• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 96082313537
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اختصاص 5 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت زعفران ‌

اختصاص 5 هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت زعفران

‌

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پنج هکتار از اراضی زاهدان، میرجاوه و خاش به کشت زعفران اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار پنج کیلوگرم طلای سرخ برداشت شود.

رضا نجفی در گفت وگو با ایسنا- افزود: کشت و توسعه مزارع زعفران و سطح قابل اجرای استان در 5 سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

نجفی گفت: زعفران گیاه مناطق نیمه گرمسیری است که پس از آماده سازی(شخم زدن و کوددهی) زمین را سیراب کرده و پس از چند روز از بارور شدن زمین پیاز زعفران را بعد آماده کردن از اوایل خرداد تا اواخر شهریور بسته به شرایط جوی منطقه می‌توان کاشت.

وی اظهار کرد: امسال در چهار شهرستان زابل، زهک، هیرمند و هامون هم زعفران به صورت آزمایشی کشت شده است و تا اوایل آذر میزان صرفه اقتصادی این محصول در زمین های کشاورزی این شهرستان ها مشخص می شود.

وی خاطرنشان کرد: برداشت زعفران در استان از اواسط آبان آغاز شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: پیش بینی می شود امسال 25 کیلوگرم زعفران از مزارع زاهدان، میرجاوه و خاش تولید و وارد بازار مصرف شود.

نجفی همچنین با اشاره به رفتن کشاورزی استان به سمت کشاورزی دانش بنیان گفت: بکارگیری تکنولوژی روز تولید محصولات کشاورزی در استان در حال نهادینه شدن است.

وی افزود: ایجاد اشتغال جهت فارغ‌التحصیلان کشاورزی و سایر رشته های مربوطه و تولید محصولات دارای کیفیت متناسب با شاخص‌های صادراتی رویکرد مهم جهاد کشاورزی در استان است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بیان کرد: سیستان و بلوچستان دارای پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری در بخش کشاورزی خصوصا تولید محصولات گلخانه‌ای بوده که با توجه به میزان بالای عملکرد، کاهش میزان مصرف آب و همچنین تولید محصولات خارج از فصل در این واحدها، افزایش واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و قابلیت‌های بسیار بالا در بخش کشاروزی استان باید از دانش و علم جوانان بومی تحصیلکرده بهره گرفت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha