• شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96082715902
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

مشارکت 1400 نفر در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن

مشارکت 1400 نفر در سومین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن

ایسنا/خراسان رضوی دبیر اجرایی سومین دوره بین‌المللی سمپوزیوم سرطان نسترن از مشارکت 1400 نفر از دانشجویان، اساتید و محققان داخلی و خارجی در این همایش خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید علی موسوی شائق امروز 27 آبان ماه در نشست خبری سومین دوره بین‌المللی سمپوزیوم سرطان نسترن که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سومین دوره بین‌المللی سمپوزیوم سرطان نسترن از 8 الی 10 آذرماه در برج سپید دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور اساتید برجسته حوزه سرطان و صاحبنظران این رشته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها در حوزه پیشگیری و درمان سرطان در این همایش ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: 1400 شرکت کننده، 60 سخنران مدعو و میهمانانی از کشورهای آمریکا، سوئد، استرالیا، فرانسه و چین در زمینه تحقیقات بین رشته ای سرطان، تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان و 150 عضو کمیته علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این همایش حضور خواهند داشت.

دبیر اجرایی سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن ادامه داد: تاکنون 466 مقاله به دبیرخانه سومین سمپوزیوم سرطان نسترن ارسال شده است که از این میان 425 مقاله به صورت پوستر و 5 عدد به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

موسوی شائق با اشاره به برنامه‌های جانبی سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن،  تصریح کرد: طراحی نقشه مفهومی در زمینه سرطان، برگزاری نشست بانوان، کارگاه‌های میکروبیوتای روده انسان و نقش آن در پیشگیری از سرطان، تغذیه و پیشگیری از سرطان، روانشناسی سرطان، پنل‌های اختصاصی و میزگردهای علمی ویژه دانشجویان و اساتید از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده در این همایش است.

وی اضافه کرد:  برگزاری مسابقه نقشه مفهومی در زمینه پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان در حاشیه این همایش موجب می شود که بسیاری از دانشجویان کشور درگیر تفکر برای پیشگیری از سرطان باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: سومین دوره بین‌المللی سمپوزیوم سرطان نسترن توسط انجمن پیشگیری از سرطان نسترن و با همکاری وزارت بهداشت، فیفا، دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان، جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

موسوی شائق بیان کرد: ما در راستای گسترش پیام بانو نسترن رزم خواه، بنیان گذار انجمن پیشگیری از سرطان نسترن در جامعه، تصمیم گرفتیم که در کنار سمپوزیوم سرطان نسترن، رویدادهای علمی و فرهنگی دیگری در این زمینه داشته باشیم.

وی در خصوص دستاوردهای سمپوزیوم سرطان نسترن طی سال های گذشته، خاطرنشان کرد: ما در واقع با برگزاری این سمپوزیوم درنظر داشتیم که با همفکری اساتید داخلی و خارجی به یک خطوط کلی در زمینه سرطان برسیم که طی دوره گذشته این سمپوزیوم، انجمن پیشگیری از سرطان نسترن به این نتیجه رسید که باید در زمینه آگاهی عمومی و تشخیص زودهنگام و پیشگیری از سرطان گام جدی بردارد؛ همچنین مقرر شد که یک آزمایشگاه در زمینه تشخیص زودهنگام سرطان با همکاری دانشگاه‌های مطرح دنیا راه اندازی کند.

در ادامه محمد تقی میراحمدی، مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن، پیشگیری از سرطان، تشخیص زودهنگام و درمان هدفمند این بیماری را اهداف اصلی این انجمن دانست و  گفت:  راه‌اندازی انجمن بین رشته‌ای پیشگیری از سرطان در دانشگاه فردوسی مشهد، گرفتن مجوز آموزش در مدارس متوسطه دوره اول و دوم مشهد و تبادکان از آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال 94 و 95، برپایی 50 غرفه در مشهد و تهران به منظور افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از سرطان و انتشار 10000بروشور آموزش خودآزمایی پستان، تشکیل شبکه اساتید پیشگیری از سرطان، تالیف چهار کتابچه راهنمای آموزشی داوطلبان مربیگری پیشگیری از سرطان از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای این اهداف است.

وی اضافه کرد: ما در دوره‌های گذشته سمپوزیوم پیشگیری از سرطان نسترن توانستیم تفاهم‌نامه‌های متعددی را با دانشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله سوئد، آلمان و ژاپن منعقد کنیم و به یک یک کنسرسیوم از شرکت کنندگان دست یابیم، در سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان نسترن نیز درنظر داریم این همکاری‌های داخلی و خارجی را توسعه دهیم تا بتوانیم به یک برنامه 10 ساله برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha