• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96090804156
  • خبرنگار : 30057

حضور گروه سرمایه‌گذاری مالزی در نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش

حضور گروه سرمایه‌گذاری مالزی در نمایشگاه و فن‌بازار هفته پژوهش

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور 193 دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش از حضور یک گروه سرمایه‌گذاری از کشور مالزی در این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا دکتر مجید متقی‌طلب در نشست خبری امروز با اشاره به جزئیات برگزاری فن ‌بازار جمهوری اسلامی ایران در هفته پژوهش افزود: هفته پژوهش با شعار پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای تولید و اشتغال از روز 21  آذر ماه آغاز به کار می‌کند.

وی برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری و فن بازار را از روز 22 ‌ آذر دانست و اظهار کرد: در این فن بازار بالغ بر 200 مرکز آموزش عالی علمی و فناوری از بخش‌های دولتی و خصوصی حضور خواهند یافت.

متقی‌طلب با تاکید بر اینکه در نمایشگاه فن بازار، فناوری‌های ارزیابی شده عرضه می‌شود، در این باره توضیح داد: در سال جاری 193 دانشگاه، پارک علم و فناوری، مراکز رشد، فناوری‌های تولید شده را در سامانه‌ای به نام "ایران تک‌هاب" ثبت کرده‌اند و طرح‌های ثبت شده پس از ارزیابی‌های استاندارد انتخاب خواهند شد.

دبیر فن‌بازار جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این سامانه از سال گذشته آغاز به کار کرده است، ادامه داد: این سامانه در سال گذشته بارگذاری شد و در سال جاری تکمیل شده و به صورت گسترده خدماتی را به مراکز تحقیقاتی ارائه می‌دهد.

به گفته وی، این سامانه زیست بوم کسب و کارهای فناوری و نوآوری را تقویت خواهد کرد.

متقی طلب اضافه کرد: از 193 مرکز ثبت‌نام کننده 86 دانشگاه، 20 پژوهشگاه، 33 پارک فناوری،‌19 مرکز رشد و 15 سازمان اجرایی بوده است. ضمن آنکه وزارتخانه‌هایی چون جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری امور دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری تقاضای حضور در بخش فن بازار نمایشگاه هفته پژوهش را داشته‌اند، تاکید کرد: این امر نشان می‌دهد که مراکز علمی و دانشگاهی کشور محصولات قابل معامله دارند.

متقی طلب به میزان قراردادهای منعقد شده در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال اول برگزاری فن بازار حجم قراردادهای تجاری‌سازی فناوری 5 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال گذشته به 77 میلیارد تومان بالغ شده است.

دبیر فن بازار جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه علاوه بر پژوهشگران و فناوران داخلی مهمانان خارجی از کشورهای آذربایجان، پاکستان و قرقیزستان حضور دارند، اضافه کرد: علاوه بر آن با گروهی از سرمایه‌گذاران کشور مالزی برای حضور در این نمایشگاه مذاکره صورت گرفته است که احتمالا این گروه در روزهای برگزاری نمایشگاه حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha