• یکشنبه / ۳ دی ۱۳۹۶ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96100301351
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز سوم دی ماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز سوم دی ماه

بررسی مشکلات موسسات مالی در فراکسیون امید، بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان، جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش، تصویب دو فوریت طرح حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، تصویب یک فوریت طرح تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد کشور و... از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) سوم دی ماه ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز مجلس در غیاب لاریجانی در سفر به پاکستان،به ریاست مسعود پزشکیان و علی مطهری برگزار شد و نمایندگان طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و ... را به عنوان دستور کارهای مجلس مورد بررسی قرار دادند.

پزشکیان در ابتدای جلسه علنی با تبریک میلاد عیسی مسیح به  همه مسیحیان کشورمان گفت:  آرزو می کنیم این پیامبر صلح و اخلاق و یار و و یاور محرومین، نگاهش و راهش در کل دنیا ادامه پیدا کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی عضو شورای مرکزی فراکسیون امید از بررسی مشکلات موسسات مالی و نظام بانکی در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد و گفت که قرار است فراکسیون امید در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری وارد بررسی لایحه بودجه ۹۶ شود.

ناطقین امروز مجلس

رضایی: نمایندگان به جای حفاظت از منافع باندها، مدافع حقوق مردم باشند

قاضی‌زاده هاشمی: در ۱۹ سال، ۶۰۹ هزار میلیارد تومان بنزین دود کرده‌ایم

سلیمی: وزیر اطلاعات و رییس قوه قضاییه به موضوع موسسات مالی ورود کنند

بی‌مقدار: چرا دادستان کل کشور اقدامی انجام نمی‌دهد؟

طیار: دولت باید در پی یافتن راهکار عملی برای ایجاد اشتغال باشد

***

بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان

مجلس شورای اسلامی در مصوبه امروز خود در لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شهرداری‌ها را مکلف کرد تا نسبت به تجهیز سامانه‌های حمل‌ونقل ویژه افراد دارای معلولیت اقدام کند.

همچنین با تصویب مجلس وزارت بهداشت مکلف به تامین خدمات توانبخشی به افراد دارای معلولیت، وزارت کار مکلف به ایجاد صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی افراد دارای معلولیت، سازمان آموزش فنی- حرفه‌ای کشور مکلف به پذیرش کارآموزان دارای معلولیت با جلب مشارکت بخش غیردولتی و دولت مکلف به ارائه تسهیلات فرصت‌های شغلی به افراد دارای معلولیت شدند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت دولت را مکلف کردند حداقل سه درصد مجوزهای استخدامی در دستگاه‌های دولتی به معلولان اختصاص یابد و مصوب شد که افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط می‌توانند با معرفی سازمان بهزیستی از آموزش عالی رایگان بهره‌مند شوند.

همچنین مجلس طرح معافیت حق بیمه سهم کارفرما به ازای استخدام هر معلول را تصویب کرد و  صدور جواز پایان کار ساختمان‌ها نیز منوط به دسترس‌پذیر کردن اماکن برای افراد معلول شد.

***

صبح امروز جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. حمیدرضا حاجی بابایی به محورهای مورد اشاره نمایندگان و مطالبات آنها از وزیر اشاره کرد.

اخطارها و تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده شاهین شهر: با رد کلیات لایحه بودجه ۹۷، امکان اصلاح بودجه به وجود می‌آید

نماینده محلات: بودجه ۹۷ آموزش و پرورش از ۱۶ درصد به ۹ درصد کاهش یافته است

افتخاری: دولت قبل از افزایش قیمت‌ها حقوق مدیران دولتی را کم کند

الماسی: پاداش پایان خدمت خانواده‌های شهدا از سال ۹۲ پرداخت نشده است

انتقاد ساداتی‌نژاد از افزایش قیمت‌ها

امینی: برای معاودین عراقی شناسنامه صادر شود

عبداللهی: جاده تبریز - اهر - هریس هرچه سریعتر تکمیل شود

شهریاری: مصوبه ساماندهی کالای ملوانان برای امرار معاش آنان کافی نیست

علوی: واردات بی‌رویه تراکتور چینی باعث تعطیلی کارخانه‌های تراکتورسازی شده است

***

در ادامه کار امروز مجلس، نمایندگان با بررسی اولویت‌دار تقاضای تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مخالفت کردند.

همچنین با تصویب مجلس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تشکیل می‌شود و نمایندگان مسئولیت سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت بر امور مناسب سازی و همچنین نظارت براجرای ماده دو این قانون را بر عهده این ستاد گذاشتند.

در جلسه امروز اعضای ناظر در شورای عالی معادن استانی در مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شدند.

نمایندگان دو فوریت طرح حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، یک فوریت طرح نحوه جذب وکلا و کارشناسان حقوقی و همچنین یک فوریت طرح تسریع در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد کشور را تصویب کردند.

در ادامه رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس نیز ماده ۱۰۴ آیین نامه را با اصلاحات جزئی به تصویب رساندند.

در پایان نیز تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی در مورد اینکه چرا بانک‌های کرمانشاه برای اعطای تسهیلات زلزله زدگان سختگیری می‌کنند؟ توسط اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha