• چهارشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97030904865
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی نهم خرداد بخوانید

انتخابات هیات رئیسه مجلس/آغاز واکنش‌های قضایی به یک آزار/آخرین اظهارات دولت مردان درحاشیه دولت

انتخابات هیات رئیسه مجلس/آغاز واکنش‌های قضایی به یک آزار/آخرین اظهارات دولت مردان درحاشیه دولت

انتقاد سید حسن خمینی از پیری سن مدیریتی در کشور، تاکید وزیر کشور بر اهتمام در افزایش رضایتمندی مردم، اتهام زنی‌ مجدد وزیر دفاع آمریکا به ایران، هند نیازمند دریافت انرژی از حوزه خلیج فارس، پرونده آزار و اذیت دانش آموزان در یکی از مدارس تهران در دادسر، دستور اکید رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده حادثه یکی از مدارس غرب تهران و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، نهم خرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه در همایش" حوزه و انقلاب اسلامی" گفت: یکی از الزامات برای دفاع از دین، شناخت آسیب‌ها است و باید بدانیم که دشمن چه نقشه و توطئه‌ای دارد، بنابراین اشراف اطلاعاتی به برنامه‌های دشمنان از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است. وی درادامه افزود:انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت را زنده کرده است و دلیل مقابله دشمنان با ایران این مهم می باشد.

یادگار امام در دیدار مسئولان و جوانان سازمان هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حسینیه جماران با انتقاد از پیر شدن سنّ مدیریتی کشور گفت: تردیدی نیست که این پیری به پیری در تصمیم گیری منجر می شود. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی گفت: امام با جوانان انقلاب را به ثمر رساند اداره کرد و به پیش برد، اما سنّ مدیریتی در کشور ما پیر شده و تردیدی نیست که این پیری به پیری در تصمیم گیری منجر می شود؛ وقتی نشاط، شادابی و شجاعت جوان وجود داشته باشد و با خرد، تیزبینی و ذکاوت با تجربه ها همراه شود، آنگاه جامعه حرکت می کند.

در همایش استانداران سراسر کشور، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با برنامه ریزی و تدبیر می‌توان تهدیدات شکل گرفته علیه جمهوری اسلامی ایران را به فرصت تبدیل کرد، گفت: استانداران در مقطع حساس کنونی نقش مهمی در رصد و پیش بینی موضوعات چالشی و بحران زا و حل مشکلات پیش روی کشور دارند. وی با اشاره به اینکهسرنوشت ایران، نظام و دولت در مقطع کنونی به یکدیگر گره خورده است عملکرد و مواضع برخی افراد را در جهت خواست دشمنان توصیف کرد و گفت: برخی به اشتباه تصور می کنند می توان به دولت در برهه کنونی آسیب رساند اما نظام آسیب نبیند و یا برخی فکر می کنند می توان نظام را دچار مشکل کرد اما به ایران ضربه وارد نیاید اما باید همه متوجه باشیم که آمریکایی ها و هم پیمانانش ایران مقتدر و قوی را در منطقه حساس خاورمیانه نمی توانند تحمل کنند و هدف نخستشان ضربه زدن به ایران است.

در همین مراسم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه استانداران باید محور وحدت و انسجام در سطح ملی باشند، گفت: مخرج مشترک وحدت و انسجام داخلی و اعتماد سازی و تقویت اعتماد و ایجاد نشاط و امید و افزایش کارآمدی رضایتمندی مردم است، بنابراین باید در افزایش رضایتمندی مردم اهتمام و توجه ویژه داشته باشیم.

وزیر دفاع آمریکا با اتهام پراکنی علیه کشورمان مدعی شد که ایران راکتی در اختیار حوثی‌ها در یمن قرار داده که از آن برای حمله به عربستان استفاده شده است. جیمز متیس گفت: ایران یک راکت را در اختیار حوثی‌های یمن قرار داده است که در ماه آوریل از آن در یک حمله  ناموفق علیه کشتی تجاری عربستان استفاده شده است.

در همین رابطه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که خروج آمریکا از برجام نشانه‌ای از هدف آمریکا برای تقابل با ایران در همه زمینه‌ها است.

پیرمحمد ملازهی تحلیل‌گر مسائل شبه قاره با اشاره به سفر ظریف به هند با بیان این‌که هند نیازمند دریافت انرژی از حوزه خلیج فارس است گفت: هند می‌تواند در دو مقوله خرید نفت از ایران و سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی و اکتشاف با ما همکاری کند، اما نباید خوش‌بین بود که در سطح انتظارات، این کشورها و شرکت‌ها بتوانند با ما همکاری کنند، باید واقعیت‌ها را پذیرفت و راه حلی برای آن پیدا کرد.

همچنین پایگاه خبری و تحلیلی المانیتور  در گزارشی با اشاره به اینکه شرکت‌های کوچک اروپایی گزینه‌ بهترین برای همکاری با ایران هستند نوشت: معمولا شرکت‌های عظیم چند ملیتی اروپا قادر نیستند تا با ایران وارد جوینت ونچر شوند این در حالی است که شرکت‌های کوچکتر اروپایی می‌توانند با ایران  در راستای بومی‌سازی فناوری‌های خود در ایران همکاری کنند.

زندان بسیار آسیب زاست و اصل مجازات زندان در اسلام وجود ندارد و ما میراث دار فرهنگ ایرانی، اسلامی و وارداتی هستیم و مجازات زندان هم یک فرهنگ وارداتی است. وی افزود: مجازات‌های بدنی بسیار تاثیر گذارتر از حبس است و مجازات شلاق که در اسلام امده بسیار موثر تر است اما ستاد های حقوق بشری روی این موضوع نظر خوبی نداشتند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه در حاشیه این مراسم همچنین در پاسخ به سوالی درباره پرونده اذیت و ازار تعدادی از دانش اموزان در یکی از مدارس تهران و دستور رهبر انقلاب در روز گذشته گفت: بشدت آزرده ایم از اینکه در گوشه ای از یک کشور در یک مدرسه که محل تربیت است کار خلاف تربیت واقع می شود و این مساله بسیار تاسف بار است. صادقی افزود: پرونده آزار و اذیت دانش آموزان در یکی از مدارس تهران در دادسراست.

در همین ارتباط رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری استان تهران دستور داد در اسرع وقت نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه تکان دهنده یکی از مدارس غرب تهران اقدام نماید.

*مهمترین اخبار و گزارش کامل انتخابات هیات رییسه مجلس برای سومین سال مجلس دهم، حاشیه‌ها و ترکیب  آن را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۳-۱۰ ۰۶:۴۷

طوسی گندکاریش بیشتر از این مدرسه بود پس چرا مجازات نشد