• جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۵:۴۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98071713562
  • خبرنگار : 71638

کارنامه ژیمناستیک ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک/ کیخا ۱۲۲ شد!

کارنامه ژیمناستیک ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک/ کیخا ۱۲۲ شد!

برجسته‌ترین ژیمناست ایران که برای مسابقات کسب سهمیه المپیک به آلمان اعزام شده بود با ایستادن در جایگاه ۱۲۲ به کار خود پایان داد؛ نتیجه‌ای که رسانه‌ای نشد.

به گزارش ایسنا، مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک توکیو در اشتوتگارت آلمان در حال برگزاری است و نفرات اول تا سوم هر وسیله، به طور مستقیم جواز حضور در المپیک ژاپن را کسب خواهند کرد. 

از ایران دو نماینده به این مسابقات اعزام شده‌اند که بهترین نتیجه را مهدی احمد کهنی در دور مقدماتی در وسیله دارحلقه با امتیاز 14.443 کسب کرد. او با این امتیاز عنوان یازدهم این مسابقات را کسب کرد و عنوان رزرو سوم مرحله فینال هم به دست آورد. در وسیله دار حلقه ۲۰۱ ورزشکار به رقابت پرداخته بودند.

این ژیمناست ۲۲ ساله ایران برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده و توانسته است به رتبه یازدهمی برسد. این بهترین نتیجه ورزشکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان است. 

نتایج نفرات برتر دور حلقه:

دیگر نماینده ایران سعید رضا کیخا در دور مقدماتی در وسیله خرک حلقه با امتیاز 11.833 به کار خود خاتمه داد. او نتوانست انتظارات را برآورده کند و در جایگاه ۱۲۲ ایستاد. در خرک حلقه ۲۰۵ ورزشکار به رقابت پرداختند. 

کیخا یکی از بهترین ژیمناست‌های ایران است و باید دید که چرا موفق به کسب جایگاهی بهتر از 122 نشده است. البته او هنوز شانس المپیکی شدن را از دست نداده  و در صورت آمادگی می تواند دو ماه دیگر در مسابقات جام‌جهانی آلمان این نتیجه را جبران کند.

طی ۳۰ سال گذشته تیم ملی ژیمناستک ایران در ۵ دوره مسابقات قهرمانی جهان شرکت کرده که بهترین نتیجه ورزشکاران کشور ایران در مسابقات قهرمانی جهان رتبه ۳۵ در وسیله پرش خرک و ۳۸ در دارحلقه مسابقات جهانی ۲۰۱۰ روتردام هلند بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha