• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98112115233
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل:

ساخت واحد قابل حمل تولید نشاسته حفاری در اردبیل کلید خورد

ساخت واحد قابل حمل تولید نشاسته حفاری در اردبیل کلید خورد

ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از آغاز اجرای طرح فناورانه «طراحی و ساخت واحد پایلوت تولید نشاسته صنعتی» خبر داد.

اوچی اردبیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح ایجاد پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته حفاری یکی از طرح‌های کلان ملی و فناورانه جهاددانشگاهی است، تصریح کرد: پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران، مسئولیت فنی اجرای این طرح را انجام خواهد داد.

عضو هیأت علمی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به این‌که در راستای خودکفایی کشور و توسعه استان باید چنین طرح های فناورانه ای از سوی متولیان امر حمایت شوند، اضافه کرد: نشاسته حفاری یکی از محصولات مورد نیاز کشور و صددرصد وارداتی است که راه اندازی این واحد می‌تواند نیاز کشور به این محصول در صنعت نفت را تامین و به اقتصاد کشور و استان کمک ‌کند.

اوچی اردبیلی با بیان اینکه مجموعه جهاددانشگاهی به صورت شبکه یکپارچه و هماهنگ در سراسر کشو در راستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: همکاری جهاددانشگاهی استان اردبیل و پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران در اجرای این طرح به توانمندسازی و هم‌افزایی پتانسیل‌های طرفین خواهد انجامید.

اوچی اردبیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان اردبیل سطح زیر کشت سیب‌زمینی بسیار بالا است به همین خاطر در تلاش هستیم تا نشاسته سیب‌زمینی‌های درجه سه و چهار را به نشاسته حفاری تبدیل کنیم که این امر ارزش افزوده‌ بالا و اشتغال 54 نفر را در فاز اول به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در استان اردبیل 750 هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود که 250 هزار تن آن درجه سه و چهار محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای تولید نشانسته پلیمری در صنعت حفاری نفت استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی کشور و استان اردبیل همچنین پژوهشکده توسعه صنایع شیمیایی ایران بر اساس موافقت‌نامه امضا شده در اجرای این طرح همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha