• دوشنبه / ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121209778
  • خبرنگار : 50147

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

در حال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری های تنفسی حاد بستری هستند

در حال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری های تنفسی حاد بستری هستند

ایسنا/بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: در حال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری های تنفسی حاد بستری هستند و تمام بیمارستان‌های استان بوشهر موظف به پذیرش بیماران حاد تنفسی در مرحله اول هستند. 

سعید کشمیری در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر در جمع خبرنگاران عنوان کرد: بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر به عنوان بیمارستان معین یا ریفرال کرونا در استان انتخاب شده، به این مفهوم که بیماران سایر بیمارستان های استان با مشکلات حاد تنفسی و سایر علائم بیماری کرونا تحت آزمایش قرار گرفته و در صورت ظن تشخیص کرونا طی تماس و تمهیدات لازم به این بیمارستان منتقل می شوند. 

وی افزود: دلیل انتخاب بیمارستان شهدای خلیج فارس این است که بالاترین آمادگی را برای درمان بیماری ها داشته باشیم. 

تغییرات مراجعات مردم به بیمارستان های بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به تغییرات مراجعات مردم به بیمارستان ها تصریح کرد: بیمارستان‌های حضرت قائم (عج) سپاه، امیرالمؤمنین (ع) نیروی هوایی و سلمان فارسی تأمین اجتماعی به عنوان ریفرال تروما شامل هر گونه تصادف، ضربه مغزی و دیگر اعضای بدن انتخاب شده اند.

کشمیری بیان کرد: بیمارستان‌های نیروی دریایی ارتش، نیروی هوایی ارتش، حضرت قائم (عج) سپاه و سلمان فارسی تأمین اجتماعی به عنوان ریفرال داخلی و بیمارستان‌های سلمان فارسی تأمین اجتماعی، حضرت قائم (عج) سپاه و نیروی هوایی ارتش به عنوان ریفرال مامایی انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه بیمارستان‌های حضرت قائم (عج) سپاه، نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش به عنوان ریفرال جراحی انتخاب شدند، گفت: بیمارستان‌های سلمان فارسی تأمین اجتماعی، بیمارستان حضرت قائم (عج) سپاه نیز به عنوان ریفرال اطفال، ای سی یو و ان ای سی یو انتخاب شدند.

وی عنوان کرد: بیمارستان‌های سلمان فارسی، تأمین اجتماعی، حضرت قائم (عج) سپاه و نیروی دریای ارتش نیز منتخب ریفرال سی‌سی‌یو هستند.

سعید کشمیری تصریح کرد: مردم فعلا و برای بیماری های ساده به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه نکنند. 

باید پیش بینی افزایش بیماری را داشته باشیم

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه کلیه برنامه‌ها، فعالیت‌ها و امور درمانی بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر بین سایر بیمارستان‌های شهر بوشهر تقسیم‌ شده است، خاطرنشان کرد: تمام بیمارستان‌های استان بوشهر موظف به پذیرش بیماران حاد تنفسی هستند و در صورت نیاز به بیمارستان معین استان (بیمارستان خلیج‌فارس بوشهر) اعزام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در حال حاضر ۱۱ بیمار در بخش بیماری های تنفسی حاد بستری هستند اما خوشبختانه طبق اطلاعات دریافتی پاسخ تست تمام بیماران بررسی شده تا ۹ اسفند منفی بوده است. 

وی یادآور شد: در مورد مراجعات مستقیم مردم می توانند به هر بیمارستانی که به آنها نزدیک است مراجعه کنند. مردم فعلا و برای بیماری های ساده به بیمارستان شهدای خلیج فارس مراجعه نکنند.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم که با رعایت مردم زنجیره گسترش این بیماری در استان ما شکل نگیرد ولی ما بایستی حتما پیش بینی افزایش بیماری را داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.  

بیش از ۹۰ درصد مردم استان بوشهر پرونده الکترونیکی بهداشتی دارند

کشمیری در خصوص اعزام تیم ها و اکیپ های درمانی درب منازل توضیح داد: قطعا در صورت ابلاغ این طرح با همان ترتیب بخشنامه های ابلاغی وزارت بهداشت به استان ها تابعیت می کنیم. برای نگرانی هایی که برای انتقال از طریق تیم ها در فضاهای مختلف مطرح می شود تمهیداتی اندیشیده شده و اغلب پیگیری ها به صورت تلفنی خواهد بود و از طریق پرونده های الکترونیک این اتفاق می افتد. 

وی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مردم استان بوشهر پرونده الکترونیکی بهداشتی دارند و آخرین اطلاعات و بیماری ها و داروهایی که مصرف می کنند ثبت شده و ما از آن اطلاع داریم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: ابتدا به سراغ بیمارانی که سن بالا و یا بیماری های زمینه ای دارند و در معرض خطر بیشتری هستند رفته و از حال آنان اطلاع پیدا می کنیم که آیا عوامل خطر و ملاقات با افراد آلوده و یا سفر به نقاط آلوده داشته اند یا خیر. که بیشتر این موارد به شکل تلفنی و گزارش گیری و از طریق رابطان ما با تمهیدات لازم انجام می شود که البته هنوز به طور کامل ابلاغ نشده است.

سعید کشمیری خاطرنشان کرد: اورژانس هسته ای به میزان ۱۰۰ تخت ظرفیت درمانی به استان اضافه می کند که این اورژانس دارای اتاق عمل بخش زنان و کودکان و بخش های مختلف است. استاندار محترم از منابع استانی و وزیر محترم نیز از طریق وزارتخانه به تسریع و پیشرفت این پروژه کمک کرده اند. الان اکیپ های بیشتری برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده و قرار است که اداره برق نیز مسئله برق آن را حل نماید.

وی افزود: امیدواریم طی یکی دو ماه آینده اورژانس هسته ای کامل شود و با تاکیداتی که جناب استاندار دارند نیازهای استان را سریع تر برطرف نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha