• چهارشنبه / ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98122821849
  • خبرنگار : 50184

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه:

سازه اصلی بیمارستان "مسیح" آسیب جدی ندیده/ این بنا دوباره ثبت ملی می‌شود

سازه اصلی بیمارستان "مسیح" آسیب جدی ندیده/ این بنا دوباره ثبت ملی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: در آتش سوزی شب گذشته بیمارستان تاریخی مسیح، سازه اصلی بنا آسیب جدی ندیده است.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آتش سوزی شامگاه دیروز (27 اسفند) بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: علیرغم اینکه تصور می‌کردیم در این آتش سوزی بنای بیمارستان دچار آسیب جدی می‌شود، اما خوشبختانه سازه اصلی آسیب زیادی ندیده و بنا سر پا است.

وی تصریح کرد: طبقات اول تا سوم بنا تاحدودی از آتش سوزی در امان مانده، اما سقف چوبی طبقه چهارم خسارت زیادی دیده و نیازمند مرمت و بازسازی است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تاکید کرد: از آنجایی که کسی در این بنا ساکن نیست و سابقا هم چندبار شاهد آتش سوزی در آن بوده‌ایم، به‌نظر می‌رسد حادثه شب گذشته(سه شنبه) نیز عمدی بوده است.

به گفته این مسئول کار مرمت بخش‌های آسیب دیده بنا توسط میراث فرهنگی استان بزدوی آغاز می‌شود.


وی در ادامه از به جریان افتادن پرونده ثبت ملی دوباره این بنای تاریخی خبرداد و عنوان کرد: با رایزنی هایی که با وزرات میراث فرهنگی داشته‌ایم، قرار است پس از پایان تعطیلات نوروز پرونده ثبت ملی دوباره بیمارستان تاریخی مسیح را در شورای ثبت ملی وزارتخانه مطرح کنیم.

برشاهی یادآورشد: درصورتی که مالک بنا بخواهد مانع از ثبت ملی دوباره این بیمارستان تاریخی شود، از راه هایی همچون قرار گرفتن بنا جزو "بناهای واحد ارزش ملی"  می‌توانیم آن را حتی بدون رضایت مالک ثبت ملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با ثبت ملی این بنا پس از پایان تعطیلات نوروز، جلوی آسیب دیدگی بیشتر آن را خواهیم گرفت.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید براینکه امکان تغییر کاربری این بنا وجود ندارد، اعلام کرد: باتوجه به موقعیت و قابلیت های بنا می‌توان آن را به یک مجتمع گردشگری و توریستی و یا موزه تبدیل کرد.

بیمارستان مسیح کرمانشاه اواخر دوره قاجار احداث شده و جزو آثار ثبت ملی شده بود که با شکایت مالک آن و رای دیوان عدالت اداری از فهرست آثار ثبت ملی شده خارج شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha