• دوشنبه / ۴ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010401647
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در چهارم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در چهارم فروردین

برپایی مجتمع بیمارستانی ۲۰۰۰ تخت خوابی تا ۴۸ ساعت آینده توسط نیروی زمینی ارتش/ نظر روحانی درباره ادعای آمریکا برای کمک به ایران در شرایط سختی کرونا / توییت ظریف درباره مقابله با مجازات جمعی مردم ایران توسط آمریکا/ تاکیدات لاریجانی درباره ۱۳ بدر و ... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

نیروی زمینی ارتش تا ۴۸ ساعت آینده یک مجتمع بیمارستانی ۲۰۰۰ تخت خوابی برپا کند

به گزارش ایسنا، توضیحات امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش درباره جزئیاتی از اقدامات ارتش در خصوص پیشگیری و مقابله با بیماری ویروس کرونا در کشور درصدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش به فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام کرد که متعاقب فرمان ستاد کل نیروهای مسلح، با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این نیرو یک نقطه مناسب را در شهر تهران انتخاب کند و یک مجتمع بیمارستانی و نقاهتگاهی ۲۰۰۰ تخت خوابی را ظرف ۴۸ ساعت آماده کند.

استقرار پست‌های امداد و نجات هوایی برای برای انتقال بیماران کرونایی توسط ارتش

درهمین ارتباط امیر کیومرث حیدری  در نشست خبری «قرارگاه پدافند زیستی ارتش» اظهار کرد: نزاجا رزمایش لبیک یا خامنه‌ای را با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس و همچنین تبدیل این تهدید به فرصتی بزرگ با روحیه‌ای کاملا تهاجمی آغاز کرد.

وی افزود: در این رزمایش گلوگاه های ورودی ۲۱ شهر و استان بزرگ را پایش، غربالگری و افراد مشکوک را شناسایی می‌کنیم؛  برپایی ۳۰۰ ایستگاه شناسایی بیماری در سطح کشور، ضدعفونی کردن معابر عمومی و ایجاد بیمارستانهای صحرایی و نقاهتگاه و استقرار پست‌های امداد و نجات هوایی برای انتقال بیماران کرونایی در استانهایی که اعلام نیاز کرده‌اند از جمله دیگر اقداماتی است که در رزمایش لبیک یا خامنه ای اجرا می‌شود.

کمک آمریکا به ایران در شرایط سختی کرونا از دروغ‌های بزرگ تاریخ است

خبر پربازدید بعدی، صحبتهای رییس جمهور در جلسه هیات دولت بود که تاکید کرد: کمک آمریکا به ایران در شرایط سختی کرونا از دروغ‌های بزرگ تاریخ است. مثل یک آدمی که آمده سر چشمه را گرفته و نمی‌گذارد کسی به سمت چشمه آب زلالی که وجود دارد برود و یک لیوان آب گل‌آلود آورده و تعارف می‌کند و می‌گوید من آمده‌ام کمک کنم، می‌دانم شما تشنه هستید.

هدف آمریکا از پیشنهاد کمک به ایران ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است

سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل هم با اشاره به پیشنهاد آمریکایی‌ها برای کمک به ایران جهت مبارزه با ویروس کرونا گفت: آمریکایی‌ها در پیشنهاد کمک خود صادق نیستند و هدف آن‌ها از مطرح کردن این موضوع ایجاد دوگانگی و شکاف بین مردم و حاکمیت است.

مقابله با مجازات جمعی مردم ایران توسط آمریکا الزامی اخلاقی و عملگرایانه است

توییت محمد جواد ظریف درباره مقابله با مجازات جمعی مردم ایران توسط آمریکا نیز از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

وزیر امور خارجه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: " مردم ایران به کارزار روزافزون جهانی دولت‌ها و رهبران جامعه مدنی که خواهان برداشته شدن تحریم‌های غیرقانونی ایالات متحده هستند، ارج می‌نهند.

تنها راه چاره: با مجازات جمعی (مردم ایران) توسط ایالات متحده، مقابله کنید. این الزامی اخلاقی و عملگرایانه است."

چراغ خاموش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

بخش سوم گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران ۹۸ با عنوان " چراغ خاموش اصلاح‌طلبان و اصولگرایان" هم از دیگر اخبار پربازدید امروز بود.

مردم ۱۳ بدر به بیرون از منزل نروند/کار مجلس بعد از تعطیلات شروع می‌شود

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) با درخواست از مردم برای اینکه در روز طبیعت جهت کنترل بیماری کرونا بیرون از خانه‌ها نروند، درباره برنامه مجلس بعد از تعطیلات نوروز گفت: امیدواریم کار مجلس بعد از تعطیلات با پروتکل‌های مناسب شروع می‌شود.

این اظهارات رییس مجلس هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

برخی دیگر از اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می‌توانید در لینک های زیر بخوانید.

قدردانی سفیر ایران در فرانسه از زحمات پزشکان و پرستاران

تنها راه غلبه بر کرونا همکاری مردم است

برای اخلال در دسترسی به مواد بهداشتی، ایران می‌تواند در لاهه شکایت کند

تحریم‌ها مانع از تأمین نیازمندی‌های درمانی مردم می‌شود

دومین محموله پزشکان بدون مرز از فرانسه امروز راهی تهران شد

آرایش مناسبی در کشور برای نجات از حمله بیولوژیک آمریکا گرفته شود

‎مدافعان سلامت در شرایط تحریم بی‌سابقه، جانشان را کف دست گرفته‌اند

پیگیری آخرین وضعیت مقابله با کرونا از سوی رییس قوه قضاییه

***

هر پرنده‌ای که به مرزهای هوایی نزدیک شود، اخطار می‌گیرد

خبر بعدی، تاکید رئیس ستاد ارتش مبنی بر اینکه آسمان جمهوری اسلامی ایران مستمر و ۲۴ ساعته در حال رصد و پایش است و مرزهای هوایی ما در صفحات رادار مشخص هستند، بود.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به اخطار سامانه‌های پدافند هوایی در جنوب کشور به یک پرنده با سرنشین آمریکایی در روز اول فروردین، خاطر نشان کرد: به هر پرنده‌ای که به مرزهای هوایی جمهوری اسلامی ایران نزدیک شود، فارغ از اینکه متعلق به کدام کشور است، اخطار می‌دهیم و بر اساس دستورالعمل‌ها با او رفتار می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha