• سه‌شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99010502189
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در پنجم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در پنجم فروردین

واکنش سخنگوی سپاه به انتقادات از تشییع عمومی یکی از سرداران/ نامه‌ای به رییس مجلس درباره سه فوریت طرح تعطیلی یک‌ماهه کشور/ روزهای سخت "ظریف"/ آبه در تهران، آتش در نفتکش‌ها/ تمدید مرخصی زندانیان تا پایان فروردین/ واکنش شرکت هواپیمایی لبنان به ادعاها علیه ایران و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

واکنش سخنگوی سپاه به انتقادات از تشییع عمومی یکی از سرداران

به گزارش ایسنا، واکنش سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به برخی انتقادات از تشییع عمومی یکی از سرداران سپاه در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور، در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

سردار رمضان شریف با اشاره به اینکه این مراسم برنامه‌ریزی‌شده نبوده و به صورت خودجوش برگزار شده است، تاکید کرد: سپاه خود را ملزم به رعایت تمهیدات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌داند.

مجلس سه فوریت طرح تعطیلی یک‌ماهه کشور را تصویب کند

دومین خبر پربازدید امروز نامه رییس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس به رییس مجلس درباره طرح تعطیلی یک‌ماهه کشور بود.

در این نامه عبدالکریم حسین‌زاده خطاب به علی لاریجانی خواستار استفاده از ظرفیت اصل ٧٩ قانون اساسی شد و پیشنهاد کرد مجلس سه فوریت «طرح تعطیلی کامل کشور به مدت یک ماه کامل و ‌مدیریت و کنترل تمامی رفت‌وآمدهای بین‌شهری و درون‌شهری» را به تصویب برساند.

دومین جلسه مجازی مجلس/ اعتراض نمایندگان به عدم تعطیلی نیمه اول فروردین

در همین رابطه طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به برگزاری دومین جلسه مجازی مجلس از اعتراض نمایندگان نسبت به عدم تعطیلی نیمه اول فروردین خبر داد.

خبرهای دیگر درباره نحوه برگزاری جلسات مجلس شورای اسلامی را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

جلسه علنی مجلس یکشنبه آینده برگزار می‌شود

جلسات مجلس بموقع و با پروتکل جدید تشکیل می‌شود

***

روزهای سخت "ظریف"

خبر پربازدید بعدی، تحلیل رضا نصری، کارشناس مسائل بین الملل درباره عملکرد وزیر امور خارجه کشورمان در عرصه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی در سال گذشته بود.

وی با اشاره به چالش‌های متعددی که محمد جواد ظریف و دستگاه دیپلماسی کشور در سال ۱۳۹۸ در عرصه بین المللی و منطقه‌ای و حتی داخل کشور با آن روبرو بودند، گفت:  حوادثی از قبیل سرنگونی پهپاد آمریکایی، «جنگ جدید نفت‌کش ها» در خلیج فارس و جبل‌الطارق، اتفاقات آبان‌ماه، ترور سردار سلیمانی، حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد و سرنگونی هواپیمای اوکراینی احتمالاً سخت‌ترین و حساس‌ترین رویدادهای سال ۱۳۹۸ برای دستگاه دیپلماسی بودند. 

آبه در تهران، آتش در نفتکش‌ها

بخش چهارم گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران۹۸ با عنوان " آبه در تهران، آتش در نفتکش‌ها " هم از خبر های مورد توجه مخاطبان بود.

مرخصی زندانیان تا پایان فروردین تمدید می‌شود/ادامه تعطیلی برخی مشاغل تا ۱۵ فروردین

خبر بعدی، صحبتهای امروز رئیس جمهورر در جلسه ستاد مبارزه با کرونا بود که از ادامه تعطیلی برخی مشاغل تا ۱۵ فروردین خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین با اشاره به این که در این جلسه درباره زندانی‌هایی که مرخصی آنها تا ۱۵ فروردین ابلاغ شده بود تصمیم گیری شد، گفت: مرخصی آنها تا پایان فروردین فعلا ادامه پیدا کند تا اگر بعد به تصمیمات دیگری رسیدیم، تمدید شود ولی فعلا تا آخر فروردین تصویب شد.

واکنش شرکت هواپیمایی لبنان به ادعاها علیه ایران

در پی انتشار برخی شایعات در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر پرواز یک هواپیمای باری از ایران به مقصد لبنان و انتقال افراد ایرانی مبتلا به کرونا با این هواپیما به لبنان به منظور درمان آن ها در یکی از بیمارستان های این کشور، مدیریت کل شرکت هواپیمایی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اولا اینکه از تاریخ ۲۰۲۰/۳/۱۱ تا به امروز هیچ گونه هواپیمای ایرانی در فرودگاه بین المللی رفیق حریری در بیروت به زمین ننشست و آخرین هواپیمای مسافربری ایرانی وابسته به شرکت ایران ایر در همان تاریخ و با پرواز شمارهIR ۶۱۱ از تهران به لبنان آمد و حامل دانشجویان لبنانی بود.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

برخی دیگر اخبار پربازدید مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تدابیر مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی راه‌های سرعت بخشیدن به مبارزه با کرونا و تحقق شعار سال

ویروس کرونا حاصل کدام مغز مریض و جنایت‌پیشه است؟

 جریمه و مجازات برای ترددهای غیرضروری تعیین شود

 کاهش آمار حضور مردم در مشهد بیانگر همکاری و عمل آنها به توصیه‌های بهداشتی است

***

پمپئو می‌خواهد عبدالله، غنی و طالبان را در دولت موقت کنار هم قرار دهد

تحلیل  پیرمحمد ملازهی درباره تحولات سیاسی افغانستان پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و اختلافات میان عبدالله عبداله و اشرف غنی هم از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

این کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: اگر  عبدالله و غنی به تفاهم نرسند شاهد شروع جنگ داخلی در افغانستان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به سفر غیرمنتظره وزیر خارجه آمریکا به افغانستان تصریح کرد: پمپئو و خلیل‌زاد دنبال آن هستند تا عبدالله و غنی را قانع کنند با هم کنار بیایند چون ادامه این وضعیت ممکن است به جنگ داخلی بینجامد؛ امری که تهران هم نسبت به آن هشدار داد. به نظر مایک پمپئو دنبال آن است که سه جریان عبدالله، غنی و طالبان را در یک جریان و در قالب دولت موقت چیزی شبیه به همان دولت وحدت ملی بگنجاند. البته این مساله امر ساده‌ای به هیچ وجه نیست اما غیر از این هم راهی وجود ندارد.

تاکید جهانگیری بر کمک به سیل‌زدگان و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر

تاکید معاون اول رییس جمهور بر کمک به سیل‌زدگان و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر در تماس تلفنی با استانداران فارس، بوشهر و کرمان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha