• دوشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99011105575
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در یازدهم فروردین

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در یازدهم فروردین

درخواست مجلس سنا از دولت آمریکا برای رفع تحریم‌ها و کمک به ایران در مقابله با کرونا/ واکنش سفیر ایران در فرانسه به درگذشت یک سیاستمدار آشنا و علاقه‌مند به تاریخ ایران/ تاکید جهانگیری بر سلامت مردم به عنوان مهمترین اولویت دولت/ توپ پر اصولگرایان برای انتخابات مجلس و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

درخواست مجلس سنا از دولت آمریکا برای رفع تحریم‌ها و کمک به ایران در مقابله با کرونا

به گزارش ایسنا، پیام برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

در این رابطه شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا از جمله برنی سندرز پیامی در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود ارسال و در این پیام تاکید کرده‌اند که تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در بخش پزشکی نیز تاثیرگذار بوده است.

این شبکه لبنانی اعلام کرد که اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا در این پیام خواستار رفع تحریم‌ها و کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا شده‌اند.

دعوت سفارت ایران در عراق از مردم برای پیوستن به کمپین رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران

همچنین سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق در بیانیه‌ای از مردم ایران خواست تا در اعتراض به تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا علیه مردم ایران به تارنمای اینترنتی corona۲plus.com مراجعه و در کمپین لغو تحریم‌های ناعادلانه‌ی آمریکا علیه ملت ایران، مشارکت و آن را امضاء کنند.

این خبر در ارتباط با تحریم های ایران از سوی آمریکا هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.  دیگر اخبار مرتبط با این موضوع را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تحریم‌های دارویی آمریکا باید بر داشته شود

ادعای منابع آگاه درباره تمدید معافیت هسته‌ای شرکت‌های خارجی برای ادامه فعالیت در ایران

روزنامه الوفد: آمریکا فورا تحریم‌های خود علیه تهران را بردارد

***

واکنش سفیر ایران در فرانسه به درگذشت یک سیاستمدار آشنا و علاقه‌مند به تاریخ ایران

خبر پربازدید بعدی، واکنش سفیر ایران در پاریس به درگذشت «پاتریک دووجیان» یکی از سیاستمداران ارمنی‌تبار فرانسه بود که آشنا و علاقه‌مند به تحولات و تاریخ ایران و منطقه بود.

بهرام قاسمی در صفحه توییتر خود در ارتباط با درگذشت این سیاستمدار بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، نوشت: خبر درگذشت آقای «پاتریک دووجیان» وزیر و نماینده سابق پارلمان، وکیل و سیاستمدار متعهد ارمنی‌تبار فرانسه که آشنا و علاقه‌مند به تحولات و تاریخ ایران و منطقه بود، در انبوه اخبار اندوه‌بار این روزها، سخت غم‌انگیز بود.  

ترکیب تحریم و کرونا، دشمنی خطرناک‌تر و عارضه‌ای مهیب‌تر است

پیام محمد جواد ظریف در صفحه رسمی اینستاگرام خود در پی همه‌گیر شدن ویروس کرونای جدید در جهان نیز مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان  تاثیر مخرب تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران را در مبارزه با ویروس کرونای جدید تشریح کرد و افزود: ترکیب تحریم و کرونا، دشمنی خطرناک‌تر و عارضه‌ای مهیب‌تر است؛ تحریم، کرونا را جسورتر می‌کند و تصمیمات سخت برای مدیریت بحران را دشوارتر.

با ویروس بجنگید نه با ما

ظریف همچنین در مقاله‌ای که در نشریه «کامرسانت» روسیه منتشر شد با اشاره به فشار جامعه جهانی به آمریکا برای لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران،‌ عنوان کرد: رفتار خیره‌سرانه رژیم آمریکا نشان داده که در برابر فشار افکار عمومی جهانی مقاومت کرده و امیدوار است با زورگویی و قلدری سیاست ضدانسانی فشار حداکثری را علی‌رغم کورونا ادامه و حتی تشدید کند.

در صورت نیاز، بایدها و نبایدهای جدی‌تری وضع می‌کنیم

تأکیدات معاون اول رییس جمهور بر اینکه سلامت مردم به عنوان مهمترین اولویت دولت در جلسه‌ای با مدیران و مسئولین موسسه تحقیقاتی تولیدی و آموزشی انستیتو پاستور هم ازخبرهای پربازدید امروز بود.

اسحاق جهانگیری در این جلسه گفت: سلامت جامعه چیزی نیست که بتوان نسبت به آن مسامحه کرد و آن را نادیده گرفت و اگر نیاز باشد دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بایدها و نبایدهای جدی تری را برای قطع چرخه انتقال ویروس در نظر خواهد گرفت.

توپ پر اصولگرایان برای انتخابات مجلس

بخش دهم گزارش ایسنا درباره سیاست و حکومت در ایران۹۸ با عنوان " توپ پر اصولگرایان برای انتخابات مجلس " از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

کرونا فرصتی است تا بهانه‌های‌مان برای خوشبختی را مرور کنیم

خبر بعدی، دلنوشته سخنگوی دولت بود که در اینستاگرام خود منتشر کرد.

علی ربیعی با اشاره به اینکه شب‌های کرونایی فرصتی است تا بهانه‌های‌مان برای خوشبختی را با نگاهی نو دوباره مرور کنیم، نوشت: کرونا خیلی از جلسات ما را تعطیل کرده است. تا یادم می‌آید سال‌های سال است که زودتر از نیمه‌شب به خانه نرفته‌ام. در دهه شصت و همچنین دوران وزارت، بسیاری اوقات محل خواب و کارم یکی می‌شد. اما این روزها به اجبار به وقت نماز مغرب، در خانه‌ام. کرونا و تنهایی باعث کوچ شامگاهی‌ام به فضای مجازی شده است.

اعلام آمادگی جامعه‌ی پزشکی حزب اتحاد ملت برای مقابله با کرونا

همچنین اعضای جامعه‌ی پزشکی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی برای کمک به مردم جهت مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند و با توجه به  بروز و تشدید مشکلات روحی و روانی ناشی از بیماری کووید-۱۹،  در اطاعیه ای، شماره واتس آپ و تلگرام سه عضو روانپزشک و روانشناس این حزب را جهت پاسخ گویی به مشکلات مردم در این زمینه اعلام کردند.

 این خبر هم از پربازدید های مربوط با موضوع شیوع ویروس کرونا بود که دیگر اخبار مرتبط با آن را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

تنها راه موفقیت در مقابله با کرونا مشارکت دولت و مردم است

قدردانی مجدد رهبر انقلاب از وزیر بهداشت و مجموعه درمانی در مقابله با کرونا

مردم پس از اطلاع از اراده قطعی مسئولان، همکاری کردند

انتقال اقلام اهدایی ترکیه به ایران توسط هواپیمای نیروی هوایی ارتش

آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی، خوزستان، اردبیل و زنجان بررسی شد

قدردانی وزیر دفاع از اقدامات جهادی ارتش در مقابله با کرونا

رونمایی از تولید انبوه کیت‌های تشخیص بیماری کرونا

***

شناسایی مخزن بنزین حاوی آب در پمپ بنزینی در اهواز

شناسایی مخزن بنزین حاوی آب در پمپ بنزینی در اهواز از دیگر خبرهای پربازدید امروز بود.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان در این باره توضیح داد: طی گشت سیار این اداره به همراه بازرسان کنترل کیفیت پخش فرآورده‌های نفتی در شهرستان اهواز، مخزن بنزین حاوی آب شناسایی شد.  این پمپ‌ بنزین که دارای چند مخزن است، فقط در یکی از مخزن‌های آن حدود هزار و ۴۰۰ لیتر آب موجود بود که مقرر شد این مخزن تا شناسایی علل و عوامل مخلوط شدن آب با بنزین از مدار خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha