• چهارشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99023122569
  • خبرنگار : 50203

با کارگردان سندرم مورجلنز؛

از راهیابی به جشنواره تایوان تا برخورد سلیقه ای استان مرکزی با هنر

 از راهیابی به جشنواره تایوان تا برخورد سلیقه ای استان مرکزی با هنر

ایسنا/مرکزی یک کارگردان اراکی گفت: متاسفانه برخورد سلیقه ای یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در بخش هنر استان مرکزی وجود دارد و عمده آثار هنرمندان در حوزه فیلم سازی، بر اساس قدرت ایده پردازی و سناریو نویسی قضاوت نمی شوند.

میثم مظفری، کارگردان  فیلم "سندروم مورجلنز" که به تازگی به بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه ای تایوان راه پیدا کرده است، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این فیلم دومین اثر او در زمینه تولید فیلم های کوتاه سه دقیقه ای است، اظهار کرد: ایده این فیلم از زمانی شکل گرفت که متوجه شدیم یک بیماری روانی به نام سندروم مورجلنز وجود دارد و فرد مبتلا به این بیماری احساس می کند همیشه حشره ای زیر پوستش حرکت می کند؛ در واقع این سندروم ایده اصلی ساخت این فیلم شد و این بیماری را در سایه یک داستان به نمایش درآورده و یک فیلم کوتاه سه دقیقه ای از آن تهیه کردیم.

وی با بیان اینکه از زمان شکل گیری ایده تا پایان طرح و طراحی پوستر مربوط به فیلم حدود سه ماه زمان برده است، افزود: با همکاری یکی از دوستانم به نام علی سیروسیان به عنوان تنها بازیگر این فیلم از اردیبهشت ماه سال گذشته برای ساخت این اثر اقدام کردیم و در نهایت ساخت این فیلم کوتاه بعد از گذشت سه ماه و با صرف هزینه کاملا شخصی به مبلغ سه میلیون تومان به پایان رسید.

مظفری با بیان اینکه بخش رقابتی جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه ای تایوان ۱۷ جولای برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از آنجاکه برای فیلم های کوتاه محدودیت زمانی مشخص است و باید مفاهیم این فیلم ها که عمدتا بر پایه اخلاق بنا شده اند در مدت سه دقیقه به مخاطب انتقال داده شود، نمی توان ژانر خاصی برای آنها در نظر گرفت و دسته بندی های کمدی، اجتماعی، درام و... برای آنها مطرح نیست.

وی تاکید کرد: من در حال حاضر یک فیلمنامه حدود ۱۵ دقیقه ای دارم، اما از آنجاکه هنوز موفق به پیدا کردن سرمایه گذار برای ساخت آن نشده ام، فعلا دست نگه داشتم و به محض یافتن منبع مالی مناسب حتما ساخت آن را شروع می کنم.

وی با بیان اینکه شغل اصلی وی عکاسی و طراحی گرافیک است و درآمد اصلی او نیز از این طریق است، تصریح کرد: من در حال حاضر ۳۳ سال سن دارم و پنج سال است که در زمینه تولید فیلم های کوتاه، تئاتر و نمایشنامه نویسی فعالیت می کنم و فیلم "سندروم مورجلنز" نیز دومین اثر من در زمینه تولید فیلم های کوتاه سه دقیقه ای است.

این هنرمند اراکی که فیلم قبلی اش موفق شد در سال ۲۰۱۹ در جشنواره فیلم های کوتاه شهر سئول کره جنوبی از بین حدود سه هزار اثر در بین ۶۴ فیلم برگزیده قرار بگیرد، در ادامه ضمن اشاره به عمده مشکلات بخش فرهنگ و هنر استان مرکزی، اظهار کرد: متاسفانه برخورد سلیقه ای یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که در بخش هنر استان مرکزی وجود دارد و عمده آثار هنرمندان در حوزه فیلم سازی، بر اساس قدرت ایده پردازی و سناریو نویسی قضاوت نمی شوند. در این راه ممکن است یک سازمان یا ارگان اثر تولیدی یک هنرمند را بپسندد و از آن حمایت کند یا اینکه آن را دوست نداشته باشد و در مسیر تولید آن اثر سنگ بیندازد.

وی افزود: این مشکل در حوزه فیلم سازی به نسبت تئاتر کمتر به چشم می آید و یک هنرمند می تواند با پیدا کردن یک لوکیشن مناسب اقدام به ساخت و عرضه اثر خود کند، اما در تئاتر با توجه به اینکه این هنر باید حتما بر روی صحنه اجرا شود، اولین سنگ اندازی ها در همین مرحله است و پیش آمده است که اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قبل از آنکه حتی متن اجرا را بخواند، می گوید که شما تحصیلات مرتبط با این کار را ندارید و از همان گام اول جلوی کار را می گیرد.

مظفری تاکید کرد: این قوانین دست و پا گیر نه تنها به نظر من کمکی به رشد تئاتر نمی کند، بلکه باعث می شود بسیاری از استعدادها در حوزه های مختلف در نطفه خفه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha