• دوشنبه / ۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99040906878
  • منبع : بوشهر

فروش الکل دانشگاهی با نرخ‌های متنوع!

فروش الکل دانشگاهی با نرخ‌های متنوع!

ایسنا/بوشهر پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز جامعه به استفاده از مواد ضدعفونی بسیاری از واحدها و تولیدی‌ها فعال شده و به تولید این محصولات همّت کردند. هسته پژوهشی دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز با شعار دانشگاه علیه کرونا دست به تولید الکل زد تا به عنوان پایه مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده قرار بگیرد.

در آزمایشگاه عملیات واحد مهندسی شیمی دانشگاه خلیج فارس و با استفاده از پسماند یکی از شرکت‌های -تولید نبات- منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، فرآیند تخمیر و بهینه سازی برای تولید و فرآوری الکل انجام می شود.

تا اینجای کار مشکلی وجود ندارد و اقدام دانشگاه در راستای رفع نیاز جامعه و حل معضل کمبود الکل و مواد بهداشتی تحسین‌برانگیز است، اما موضوع اصلی نحوه عرضه الکل تولید شده در این واحد است که با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسد.

اطلاعیه فروش محصول این واحد با مضمون فروش الکل اتانول ۷۵ درصد تولیدی دانشگاه خلیج فارس بوشهر لیتری ۴۵ هزار تومان برای تمامی ادارات، سازمان‌ها، کالا پزشکی‌ها، بیمارستان‌ها، مطب‌ها و عموم با شماره تماس کارشناس فروش در فضای مجازی منتشر شده است که در تماس با این کارشناس عنوان شد: "تولید محصولات ما در خود دانشگاه و با مجوز و نامه دانشگاه انجام می شود. محصول ما بطری یک لیتری الکل اتانول ۷۵ درصد خالص بدون هیچگونه افزودنی است در حالی که محصولات بیرون ۷۰ درصد بوده و خالص نیست." 

در همین ارتباط و در تماس با یکی دیگر از نمایندگان توزیع، قیمت هر لیتر الکل تولیدی دانشگاه -با مخمّر- لیتری ۶۰ هزار تومان و الکل کارخانه‌ای بدون بو ۴۵ هزار تومان عنوان و شماره حساب شخصی برای پرداخت هزینه محصول خریداری شده در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. 

همچنین اطلاعیه دانشگاه خلیج فارس مبنی بر "تهیه الکل ۷۵ درصد و مواد شوینده ارزان و کاملا بهداشتی بر اساس فناوری‌های روز دنیا و دارای مجوزات قانونی" با شماره تماس یکی از کارمندان این دانشگاه انتشار یافته که قیمت هر لیتر از آن را ۵۰ هزار تومان و در بسته بندی با مهر سازمان غذا و دارو عنوان کرده و همچنین شماره حساب شخصی برای پرداخت مبلغ ارسال می شود که قیمت های متفاوت هر لیتر الکل ۴۵، ۵۰ و ۶۰ هزار تومان و واریزی وجه به حساب شخصی قابل تامل است. 

به گزارش ایسنا، مطابق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اردیبهشت ماه حداکثر نرخ مصوب فروش الکل اتانول ۹۶ درصد به میزان هر لیتر معادل ۱۷ هزار تومان تعیین شده و متناسب با آن آخرین نرخ انواع ژل و محصولات ضدعفونی کننده با پایه الکل ۷۰ درصد نیز با لحاظ تمامی هزینه ها در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به آدرس (www.۱۲۴.ir) مشاهده است.

بر این اساس کلیه واحدهای تولید کننده الکل اتانول مکلف به رعایت قیمت مصوب و فروش صرفاً با حواله های صادره از سوی سازمان غذا و دارو و همچنین درج قیمت مصرف کننده مصوب بر روی بسته بندی محصولات خود هستند. در این زمینه عرضه الکل ۹۶ درصد، خارج از حواله های صادره از سوی سازمان غذا و دارو به منزله عرضه خارج از سبکه محسوب شده و مشمول قوانین تعزیری می شود. 

گفتنی است قیمت الکل در داروخانه‌ها و سایر مراکز توزیع متفاوت است و نرخ‌گذاری بستگی به نوع آن و نحوه توزیع دارد که البته فاکتور شرکت‌های پخش بر اساس مصوبه دولت بوده اما بر اساس نوع بسته بندی و یا با استفاده از موج روانی درصد آن -میزان الکل یا اتانول- و تبلیغات نرخ‌های متفاوتی در نظر گرفته می شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha