• یکشنبه / ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99051208950
  • خبرنگار : 71234

فلاحی: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور به فردا موکول شد

فلاحی: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور به فردا موکول شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در جلسه امروز کمیسیون آموزش تصمیمی درباره زمان برگزاری کنکور گرفته نشد و در نهایت مقرر شد فردا کارگروهی به بررسی این موضوع بپردازد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش در جلسه ای با حضور وزرای علوم، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان و رئیس سازمان سنجش به بررسی ساز و کارهای برگزاری کنکور پرداخت؛ جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در این جلسه وزیر بهداشت توضیح داد که در کنکور دکتری ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتکل ها رعایت شده است که این آمار بر اساس بررسی بازرسان وزارت بهداشت به دست آمده است. البته باید دقت بیشتری درباره نحوه برگزاری آزمون ارشد صورت گیرد تا امکان برگزاری آن وجود داشته باشد.

وی افزود: وزیر بهداشت گفت که بازرسانی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته، او از مسئولان برگزاری کنکور خواست که قاطعانه درباره نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی تصمیم گیری کنند و با تردید حرف نزنند، این را هم لحاظ کنند که در آینده شرایط از لحاظ شیوع کرونا بهتر نشده و ممکن است در فصل پاییز با بروز آنفلوآنزا وضعیت بدتر هم شود. لذا تاکید وزارت بهداشت بر این بود که در وهله اول برگزاری کنکور منوط بر رعایت پروتکل های بهداشتی است، پس یا باید کنکور برگزار شده یا اینکه کلا لغو شود و بحث تعویق را دنبال نکرد؛ چون در آینده شرایط بهتری را نخواهیم داشت.

فلاحی افزود: وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش هم بر برگزاری کنکور مصر بودند. وزیر ورزش هم توضیح داد که کل ورزشگاه ها را در اختیار وزارت علوم برای برگزاری کنکور قرار می دهد و از NGOها هم کمک می گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جمع بندی گفت: در نهایت بعد از بحث و بررسی های صورت گرفته هیچ تصمیمی درباره زمان و نحوه برگزاری کنکور گرفته نشد، قرار شد فردا جلسه و کارگروهی تخصصی با حضور وزرای بهداشت و علوم و یا نمایندگانی از این دو وزیر و همچنین نمایندگان موافق و مخالف دو کمیسیون بهداشت و آموزش برگزار شده و تصمیم گیری صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۸:۱۶

خسته شدیم واقعا تصمیم گیری برای کنکور انقدر سخته ؟؟ داوطلب آرامش میخواد چرا واقعا امروز و فردا میکنن واقعا اوضاع سخته از یه طرف نگران سلامتی خودمون و خانواده خود هستیم از یه طرف ۳ سال زحمت کشیدیم و میخوایم نتیجه زحمات خود را بگیریم واقعا ما این دو را با هم میخواهیم و امیدوارم مسئولین کشور بهترین تصمیم را بگیرند‌.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۸:۳۶

شمارا به خدا این همه به خانواده ها استرس وارد نکنید.در پاساژها وادارات وبازارها ومطب ها اجتماع بسیار خطر ناکتر از جایی مثل محل برگزاری کنکور است که همه چیز آن تحت کنترل است .این همه با سر نوشت بچه های مردم بازی نکنید .اجازه دهید متولی اینامر که ستاذ مقابله با کروناست تصمیم بگیرد وهمه هم آن را مراعات کنند .چیزی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید دارند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۸:۵۸

ای خدااا😭دیگه مهم نیست برگزار شه یا نشه فقط زودتر تکلیف مارو مشخص کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۲۰:۴۳

شما تا حالا 2 سال خونه نشستی؟ فکر کردی تعویق کنکور چه لطمی وارد میکنه؟ میدونی چند درصد از بچه ها دیگه کشش اینو ندارن دو ماه دیگه تو خونه بشین و هر روز و هروز با صدتا کتاب تست روزشونو شروع و تموم کنن به این فکر کردی چند درصد سال دوم یا چندمشونه کنکور میدین؟ به عمری که امسال کنکور برگزار نشه به باد میره فکر کردی؟ اگه قرار کنکور برگزار نشه بابد همه دانشگاه هام تا برگزاری کنکور کنسل بشه همه باید مثل هم یک سال از عمرشون حذف بشه باید این یکسال جز سوابق برای هیچ کاری حساب نشه تا عدالت صورت بگیره نه فقط دانش اموز کنکوری عمرش هدر بره همه راحت سر زندگی شون باشن حرف بزنن و توییت بزن کنکور خطر داره چند درصد از دانشجو ها الان حاضرن یک سال از سال تحصیلیشون کن بشه و مجبور شن یک سال دیگه عمرشونو تو دانشگاه باشن کدوم حرفه کاری حاضره یک سال دیرتر بازنشسته بشه 95 درصد کسایی که مخالف کنکورن بگن سفر شمال همه با سر میرن خیلی هارو که دیدیم ولی میرسه به کنکور میگن خطرناکه کدوم مشاغل حاضر شد کارشو تعطیل کنه بشینه خونه نره سر کار چرا فکر میکنن درس خوندن عذاب نیست چرا فکر میکنین ببشی خونه درس بخونی راحتی هر لحظه ترس چیزی رو داشته باشی و اینکه کنکور امر اختیاریه هرکس نگران سلامتیشه نره سر جلسه چرا همه با هم سوخته بشن؟ من میخام امسال کنکور بدم حتی به قیمیت جونم چون مرگ با بیماری خیلی بهتر از مرگ تدریجی با کنکوره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۹:۳۵

خدا شاهده پسر بیچاره ی من دیشب میگفت مادر به جون خودت حاضرم کرونا بگیرم ولی برگزار بشه. بابا بچه های مردمو دیوونه کردین. خدا ازتون نگذره. کنکور و بگیرین تموم بشه. هرکسی هم می‌ترسه بشینه خونش سال دیگه بده