• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99051511680
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام جمعه زواره:

مراسم محرم را تعطیل نکرده و براساس نظر ستاد مبارزه با کرونا عمل می کنیم

مراسم محرم را تعطیل نکرده و براساس نظر ستاد مبارزه با کرونا عمل می کنیم

ایسنا/اصفهان امام جمعه زواره در رابطه با واقعه غدیر و اهمیت این عید گفت: عید غدیر از بزرگترین اعیاد شیعیان است و در احادیث شیعه تعابیری همچون عید الله اکبر (بزرگترین عید الهی)، عید اهل بیت و اشرف الاعیاد(بالاترین عید ) برای این روز به کار رفته است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند" اهمیت عید غدیر از سایر اعیاد اسلامی بالاتر است".

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در ادامه افزود: عید غدیر در قران به عنوان روزی معرفی شده که خدا در میان رسالت بزرگی که به پیامبر(ص) داده، در حجه الوداع(حج آخر) ایشان را از سوی خود مامور می‌ کند که این رسالت را به مردم ابلاغ کند و خداوند به حضرت محمد(ص) می فرمایند "یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرِینَ، ای پیامبر! آنچه را از سوی پروردگارت به تو نازل شده است {(در مورد ولایت و جانشینی حضرت علی(ع)} اعلام کن و اگر چنین نکنی، رسالت الهی را نرسانده‌ای و بدان ک) خداوند تو را از(شر) مردم(و کسانی که تحمّل شنیدن این پیام مهم را ندارند، حفظ می‌کند. همانا خداوند گروه کافران را هدایت نمی‌کند.

امام جمعه زواره در مورد فضایل حضرت علی(ع) و تاثیر اشاعه این فضایل در فضای مجازی گفت: پیغمبر(ص) در مورد فضایل حضرت علی(ع) می فرمایند "فضایل تو ای علی قابل شمارش نیست" و می فرمایند" یا علی ترس و خوف من از این است که اگر بخواهم فضایل تو را بگویم می ترسم امتم همان اعتقادی را که نسبت عیسی و امت مسیح دارند را داشته باشند و تو را در درجه ربوبی و خدایی بدانند.

حجت الاسلام عسگری هم چنین به زیارت امیرالمومنین(ع) که از امام هادی علیه السلام نقل شده اشاره کرد و گفت: مضامینی که این زیارت داره واقعا عجیب است و در هر بند از این زیارت خطاب به حضرت علی(ع) گفته می شود که شهادت می دهم که شما مصداق این فضایل هستی و بعد به آیات قرآن اشاره می کند.

وی در ادامه افزود: همانطور که در ماه رمضان به خاطر ویروس کرونا مساجد و مراسم تعطیل شد ما از طریق فضای مجازی مسائل مربوط به ماه رمضان را برای مردم ارائه دادیم، پس هم اکنون نیز می توان از این طریق به تبیین فضایل حضرت علی(ع) پرداخت و آداب و اعمال مختص عید غدیر را از طریق فضای مجازی دنبال کرد.

امام جمعه زواره هم چنین در رابطه با چگونگی برگزاری مراسم عید غدیر و محرم در شهر زواره گفت: فعلا سازمان تبلیغات اسلامی اردستان و دیگر نهادها دررابطه با اینکه مراسم ایام محرم برگزار بشود و یا نه برنامهی واحدی در نظر نگرفته اند و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در چند روز اخیر ما هم آنچه را که ستاد مبارزه با کرونا به ما اعلام کند، انجام می دهیم.

وی تصریح کرد: چون پارسال و قبل از شیوع کرونا مراسم در مساجد، تکایا و حسینیه ها و در فضای بسته انجام می شد، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا باید مراسم را با محدودیت و بیشتر آن را در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام دهیم.

وی خطاب به مردم گفت: دین ما دین پویایی است هر چند برگزاری و انجام این مسائل ثواب دارد، اما حال که این ویروس پدید آمده تا جایی که امکان دارد اگر مردم در مکان های برگزاری مراسم مشاهده کردند ظرفیت مکان زیاد نیست، در آن حضور پیدا نکنند، بهتر است و از ثواب آن بهره مند می شوند.

حجت الاسلام عسگری گفت: کسانی هم که حتی بیماری هایی مثل سرماخوردگی هم دارند از آمدن به مراسم جدا خودداری کنند.

وی در پایان افزود: به هیچ عنوان مراسم محرم را تعطیل نمی کنیم، ولی به خاطر ویروس کرونا مراسم دیگر آن شور خیابانی و امثال آن را ندارد، اما باید دست اندرکاران و مسئولان هیات ها به گونه ای برنامه ریزی کنند که اگر خواستند مراسمی برگزار کنند، مردم از این بیماری آسیب نبینند. 

انتهای پیام

گفت و گو از: سحر رضایی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha