• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060201076
  • خبرنگار : 50288

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد

مذاکره برای واگذاری چند پروژه همدان به قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)

مذاکره برای واگذاری چند پروژه همدان به قرارگاه خاتم الانبیاء(ص)

ایسنا/همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از مذاکرات مختلف برای واگذاری چند پروژه‌ استان به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) خبر داد.

داریوش حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای پروژه‌های عمرانی استان به دنبال پیمانکار بزرگی هستیم، ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت بودجه ریزی‌های طولانی عمرانی به دنبال پیمانکاری هستیم که با توان مالی و مهندسی مناسب بتواند پروژه‌ها را در موعد مقرر تحویل دهد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان، چهارخطه شدن جاده علیصدر، جاده گنجنامه و جاده مرادبلاغی به اراک را به قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) واگذار کنیم همچنین در روزهای آینده گلنگ احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان به زمین زده خواهد شد.

حسینی مبالغ برآوردی پروژه‌های مهم استان را اینگونه مطرح کرد: جاده ۶۷ کیلومتری علیصدر ۲۸۰ میلیارد تومان، جاده ۶ کیلیومتری گنجنامه ۳۸ میلیارد تومان و جاده ۳۰ کیلومتری مرادبلاغی به اراک ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد همچنین برای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی همدان ۱۰ هکتار زمین توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری همدان در کنار دانشگاه آزاد تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه هشت پروژه ملی مهم در استان در دست اقدام و بررسی قرار دارند، اظهار کرد: با وجود وضعیت نامطلوب اقتصادی و بودجه‌ای کشور به ویژه برای پروژه‌های عمرانی، این پروژه‌ها در سال جاری از ردیف بودجه خوبی برخوردار هستند به طوریکه زمان پایان یافتن این پروژه‌ها و دیگر طرح‌های در دست اقدام به استمرار تأمین منابع بستگی دارد و زمان دقیقی برای آنها وجود ندارد.

حسینی با بیان تکلیف زیرگذر صالح آباد، گفت: این طرح به علت عدم مطالعات کارشناسی قبلی هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است و تا پایان سال جاری مطالعات آن صورت می‌گیرد و بعد از گرفتن ردیف بودجه در سال آینده کار اجرایی آن انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری در همدان در دو پروژه میدان امام خمینی(ره) و بافت جولان در دست اقدام است، از این دست اقدامات در شهرستان‌های ملایر و نهاوند با اعتبارات مناسب خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه طرح جامع شهری و الحاق سه روستا به محدوده شهری همدان مهم و نیازمند چکش‌کاری است، گفت: این طرح در دست اقدام است و به علت اهمیت طرح تاکنون ۸۰ جلسه برگزار شده و در هفته نیز حدود سه جلسه برگزار می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: هنوز طرح جامع و الحاق سه روستا به محدوده شهری همدان به تصویب نرسیده و نیازمند مطالعات کارشناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت است تا بتوانیم این طرح را به بهترین نحو اجرا کنیم به طوریکه این طرح باید در کمیته‌های مربوطه استان بررسی و تصویب شود سپس در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب برسد بنابراین روند تصویب این طرح طولانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha