• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99061510854

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد

توزیع ۳۰۰۰ بن کارت ارزاق بین نیازمندان فارس

توزیع ۳۰۰۰ بن کارت ارزاق بین نیازمندان فارس
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از توزیع بالغ بر ۳۰۰۰ بن کارت ارزاق با حجم ۱۰۵ میلیارد ریال از محل نیات واقفان و در قالب اجرای طرح "شمیم حسینی" بین نیازمندان در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی شنبه ۱۵ شهریور در دیدار با رؤسای هئیت امنای بقاع متبرکه شاخص شیراز افزود: ارزش هر بن کارت بالغ بر ۳۵۰ هزار تومان و محل تامین آن، نیات مرتبط واقفان بوده است.

او با بیان اینکه این بن کارت‌ها در اختیار مراکز افق بقاع متبرکه استان قرار گرفته است، افزود: روسای هیئت امنای بقاع متبرکه با مراجعه به اداره ناحیه ۳ اوقاف فارس می‌توانند این بن کارت‌ها را دریافت کنند.

موسوی با بیان اینکه اداره کل اوقاف فارس از زمان شیوع بیماری کرونا تا قبل از ماه محرم و صفر ۲۰ هزار بسته معیشتی تهیه و در اقصی نقاط استان با اولویت مردم حاشیه شهرها و نیازمندان توزیع کرده است، عنوان کرد: در ماه محرم و صفر نیز از محل نیات واقفان برای اطعام و روضه‌خوانی ۲۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود که با احتساب این ۳ هزار بن کارت تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

او افزود: در ایام محرم از محل نیات واقفان ارزاق خام به ارزش ۱۰ میلیارد ریال بین بیمارستان‌های نمازی، شهید فقیهی، علی اصغر (ع) اختصاص یافته است.

موسوی گفت: مراکز افق مراکز قرآنی، اجتماعی و فرهنگی بقاع متبرکه هستند که بخش اجتماعی آن این است که نیازمندان برای رفع نیاز دست خود را به سمت امامزادگان دراز کنند و ما نیز از محل موقوفات آنچه داریم در اختیار آنها قرار دهیم بنابراین خواهشمندیم که همکاران ما در مراکز افق احترام نیازمندان را نگه دارند تا حرمت‌شکنی نشود زیرا ما دین و مسئولیتی داریم که باید امانتی که در دست ما است به صاحب اصلی آن برسانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: با شیوع بیماری کرونا بر این شدیم که ما هم در کنار  مردم، خیریه‌ها و نهادهای کمک‌کننده باشیم زیرا یکی از اهداف موقوفات این است که نیازی از نیازمندان را برطرف کند.

موسوی با بیان اینکه نیات واقفان فارس به سمت رفع نیازهای روز شده است به طوری‌که بیمارستان تخصصی سرطان جنوب از طریق اوراق وقت جمعی شروع به احداث کرد، گفت: هرچند که در حال حاضر به دلیل شرایط تحریم و شرایط اقتصادی جامعه هنوز افتتاح نشده اما مقرر شده که حدود ۱.۵ میلیارد ریال از محل موقوفات به این بیمارستان کمک شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha