• چهارشنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101712930
  • خبرنگار : 50233

اینجا به کرونا مجال جولان نداده‌اند

اینجا به کرونا مجال جولان نداده‌اند

ایسنا/سمنان نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان سمنان با اشاره به تغذیه سالم و عمدتا ارگانیک در بین عشایر از آن به عنوان یک عامل موثر در سیستم ایمنی مقاوم نام برد و گفت: جمعیت عشایری در استان سمنان کمترین تاثیرپذیری و آلودگی را در شیوع بیماری عالم‌گیر کروناویروس داشته است.

محمدعلی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه کمترین تعداد مبتلایان به کووید19 را در جامعه عشایری این استان داشتیم.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اقدامات انجام شده برای مقابله با کروناویروس در جامعه عشایری استان گفت: در فصل کوچ پاییزی ؛چه در در مسیر کوچ و چه در محل اسکان عشایر اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گرفته که این اقدامات نیز در جلوگیری از شیوع این بیماری بی‌تاثیر نبوده است.

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان از گندزدایی و ضدعفونی مسیر کوچ عشایر خبر داد و افزود: این اقدامات پیشگیرانه هم در قشلاق و هم در ییلاقات عشایری این استان از سوی اتحادیه عشایری استان سمنان انجام شده است.

وی با اشاره به توزیع محصولات بهداشتی در بین عشایر استان خاطرنشان کرد: اتحادیه عشایری استان سمنان در اجتماعات عشایری بیش از چهار چادر هم ماسک و هم موادضدعفونی‌کننده در بین خانواده‌های عشایری توزیع کرده است.

این فعال عشایری خاطرنشان کرد: البته بخشی از عشایر که عمدتا فاقد آغل نیز هستند مدام در حال کوچ هستند و اجتماع آنها نیز کمتر از چهار باب سیاه چادر است و از این رو نیاز چندانی به توزیع محصولات بهداشتی در بین آنها احساس نمی شد.

شاه‌حسینی با بیان اینکه خوشبختانه کمترین میزان ابتلا را در بین عشایر استان داشتیم گفت: هیچگونه گزارشی در خصوص فوت در اثر این بیماری در بین عشایر استان نداشتیم.

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان از تغذیه از لبنیات سالم و غذای ارگانیک به عنوان عاملی مهم و موثر در سلامت عشایر و روستاییان نام برد و اظهار کرد: سبک زندگی پرتحرک عشایر و تغذیه سالم در کنار ارتباط پیوسته با طبیعت و زندگی به دور از استرس و...عامل موثری در سلامت این قشر پرتلاش و مولد است.

وی از فعالیت 13 تعاونی عشایری در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها و اتحادیه‌های شهرستانی در هشت شهرستان استان فعالیت دارند و خدمات قابل توجهی از این طریق به عشایر استان ارائه می‌شود.

شاه‌حسینی از وجود چهار هزار خانوار عشایری در استان سمنان خبر داد و یادآوری کرد: عشایر استان سمنان افزون بر یک میلیون راس دام سبک دارند.

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان همچنین از تلاش برای ارتقاء سطح آگاهی عشایر در قالب فعالیت های فرهنگی خبر داد و گفت: در همین راستا با هدف آشنایی بیشتر جامعه عشایری با کووید19 و خطرات ناشی از آن اقداماتی هم از سوی اتحادیه و هم از سوی سازمالن امور عشایری و دیگر دستگاه های مسوول در استان انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha