• سه‌شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99110704600
  • خبرنگار : 71234

رضازاده: دولت جدید آمریکا با حفظ احترام و ادب حقوق دولت ایران را محترم شمارد

رضازاده: دولت جدید آمریکا با حفظ احترام و ادب حقوق دولت ایران را محترم شمارد

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اگر آمریکا می‌خواهد به حفظ صلح و آرامش کمک کند باید با احترام و ادب و براساس مناسبات بین‌المللی حقوق دولت جمهوری اسلامی ایران را محترم شمارد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روی کارآمدن دولت آمریکا اظهار کرد: اگر سیاست دولت جدید آمریکا بخواهد مبتنی بر عقلانیت باشد باید در وهله‌ی اول اتاق فکر لابی‌نشین‌های یهودی یعنی دولت نامشروع اسرائیل را فراموش کند و سیاست‌اش را از آنها جدا کند. البته که به نظرم سیاست اسرائیل نابودی نظام استکباری آمریکاست آنها می‌خواهند آمریکا را از قدرت پوشالی خود خارج کنند و سیطره سیاست‌های یهودی‌نشین‌ها را در آمریکا پیاده کنند.

وی ادامه داد: اگر دولت جدید آمریکا بخواهد سیاست‌های دولت دونالد ترامپ را اجرا کند بداند که نتیجه ای غیر از انزوای دولت و ملت آمریکا در انتظارش نخواهد بود. پس راه سومی می‌ماند که آنهم رعایت احترام و ادب و حقوق انسان‌ها و پایبندی به شعار دموکراسی است. اگر آمریکا بخواهد تنها به چند کشور در منطقه مثل امارات و اردن دلخوش کند نتیجه‌ای نخواهد گرفت. قلب حساس دنیا خاورمیانه و قلب حساس خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است. پس اگر بخواهد به حفظ ثبات، صلح و آرامش کمک کند بایستی با رعایت احترام و ادب و حرمت و مناسبات بین‌المللی حقوق دولت ایران را محترم بشمارد. فراموش نکند که در طول ۴۰ سال گذشته هیچ‌گونه تهدید و تحریم علیه ایران فایده‌ای نداشته و ایران با رهنمودهای رهبری و اقتدار مسیرش را پیش برده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته انواع تحریم، جنگ و اقداماتی همچون بلوکه شدن دارایی‌های ما را انجام داد و در نهایت با شکست مواجه شد. ما انواع تحریم و محاسبه عادت کرده‌ایم پس اگر آمریکا بخواهد به برجام برگردد باید منافعی تمامی کشورها نه فقط آمریکا و کشورهای اروپایی را ببیند اگر منافع ما دیده نشود برجام را نمی‌خواهیم حتی اگر آمریکا به آن هم بازگردد ما برجام را قبول نمی‌کنیم باید کشورهای اروپایی و آمریکایی به تمامی تعهدات خود در برجام پایبند باشند و آن را انجام دهند.

رضازاده در پایان گفت: باید آمریکا تعهد و تضمین‌نامه‌ای برای اجرای تعهدات‌اش در برجام دهد چون در غیر این صورت ایران براساس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل کرده و ایران باید از اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی طبق مدت زمان داده شده خارج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha