• یکشنبه / ۳ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 94030301587
  • خبرنگار : 71234

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مطرح کرد

جزئیات مذاکره با حداد عادل در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس

جزئیات مذاکره با حداد عادل در مورد انتخابات هیأت رئیسه مجلس

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن تشریح آخرین تحولات در جریان انتخابات هیأت رئیسه و جزئیات مذاکراتش با حدادعادل، گفت: این فراکسیون نقدهایی نسبت به عملکرد باهنر دارد اما در مجموع هرکسی که در مجمع عمومی فراکسیون حائز اکثریت آرا شود مورد حمایت ما در انتخابات هیأت رئیسه قرار می‌گیرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ضمن تشریح آخرین تحولات در جریان انتخابات هیأت رئیسه و جزئیات مذاکراتش با حدادعادل، گفت: این فراکسیون نقدهایی نسبت به عملکرد باهنر دارد اما در مجموع هرکسی که در مجمع عمومی فراکسیون حائز اکثریت آرا شود مورد حمایت ما در انتخابات هیأت رئیسه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز (یک‌شنبه) در جمع خبرنگاران در مورد ائتلاف دو فراکسیون اصولگرای مجلس در خصوص انتخابات هیأت رئیسه به تشریح مذاکراتش با غلامعلی حداد عادل پرداخت.

وی توضیح داد: مدتی پیش آقای حداد عادل بحثی را در مورد حفظ ترکیب فعلی هیأت رئیسه مطرح کردند. خدمت ایشان عرض کردم این موضوع باید در فراکسیون رهروان مطرح شود چرا که روند فراکسیون دموکراتیک است و باید ابعاد موضوع مشخص شده و بر اساس آن روند را پیش برد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: آقای حداد عادل نیز جلسه‌ای با آقای لاریجانی داشتند و موضوع حفظ وضع موجود در هیأت رئیسه را مطرح کردند. پاسخ بنده و آقای لاریجانی این بود که این موضوع باید در فراکسیون مطرح شود تا در صورت پذیرش اعضای فراکسیون به آن عمل شود. البته باید اکثریت فراکسیون به آن رأی دهند.

جلالی با اشاره به جلسه فراکسیون اصولگرایان نیز گفت: فراکسیون اصولگرایان نیز در جلسه‌ای این موضوع را مورد بررسی قرار داد که در آن موافق و مخالفانی نیز بحث کردند. دکتر حدادعادل به بنده گفتند که با کلیت این کار موافق است ولی بعد از این صحبت زمزمه‌هایی شنیده شد مبنی بر این‌که برخی از دوستان فراکسیون اصولگرایان می‌خواهند کاندیدا شوند. بنده به طور مشخص اسامی این افراد را با آقای حدادعادل گفتم و تأکید کردم که کاندیداتوری افراد به معنای حفظ وضع موجود نیست.

جلالی افزود: پاسخ آقای حدادعادل، صحبت با این افراد بود. امروز هم از ایشان نتیجه کار را پرسیدم اما تاکنون چیزی اعلام نکردند. خبرها حکایت از آن دارد که برخی از دوستان می‌خواهند برای هیأت رئیسه کاندیدا شوند. وقتی این موضوع را از آقای حدادعادل جویا شدم می‌گویند اینها از فلان جبهه هستند و سلیقه‌ای است که خیلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت. صحبت ما این است که این گزینه های مطروحه از فراکسیون اصولگرایان هستند و بالأخره باید تکلیف مشخص شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان این‌که گزارشات مذاکرات را به اعضای مجمع عمومی فراکسیون خواهم داد، گفت: چند روز پیش با آقای حداد تماس تلفنی داشتم. امروز هم با ایشان صحبت کردم اما هنوز پاسخ متقنی نداده‌اند. پیگیری آقای حداد صادقانه است اما هنوز ظاهراً به جمع‌بندی نرسیده‌اند.

جلالی با بیان این‌که نشست عصر امروز مجمع عمومی فراکسیون رهروان برای تعیین تکلیف انتخابات هیأت رئیسه است، گفت: فراکسیون رهروان، فراکسیونی است که درون آن دموکراسی حاکم است. در جلسه امروز صبح شورای مرکزی نیز آقای لاریجانی اعلام کردند هر آنچه مجمع عمومی به نتیجه برسد، آن نتیجه را می‌پذیرد و بر اساس آن عمل می‌کند. لذا باید ببینیم امروز در مجمع عمومی چه نتیجه‌ای حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پاسخ به پرسشی مبنی براین‌که آقای باهنر کاندیدای فراکسیون رهروان ولایت نیست، گفت: آقای باهنر فردی تشکیلاتی هستند لذا کاندیدا شدن یا نشدنشان بر عهده خودشان است. اگر کاندیدا شوند و رقیب هم داشته باشند قطعاً در داخل فراکسیون رقابت خواهند کرد. اگر فراکسیون به ایشان رأی دهد آن زمان از پشتیبانی فراکسیون در صحن علنی نیز برخوردار خواهند بود.

جلالی تأکید کرد: هر کسی که در داخل فراکسیون حائز اکثریت آرا شود در زمان انتخابات هیأت رئیسه در صحن علنی نیز مورد حمایت فراکسیون قرار خواهد گرفت. برداشت اعضای فراکسیون این است که باید کار دسته‌جمعی صورت گیرد و از اقداماتی که در گذشته در عمل به تصمیمات فراکسیون خدشه ایجاد کرد جلوگیری نمود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیدای انتخابات هیأت رئیسه مجلس می‌شود، تأکید کرد که کاندیدا نیست. البته برخی از دوستان به بنده لطف داشتند و درخواست کاندیداتوری‌ام را مطرح کردند ولی بنده در مرکز پژوهش‌ها مسئولیت دارم و اگر بتوانم کار را آنجا پیش می‌برم تا موثر باشم.

وی در پاسخ به این پرسش که رقبای باهنر در کسوت نایب رئیسی چه کسانی هستند، گفت: در داخل فراکسیون رهروان هنوز کسی به عنوان رقیب مطرح نشده است. عمدتاً از بنده درخواست می‌شد که این موضوع نیز منتفی است. ولی به طور کلی این‌که امروز بعدازظهر در هنگام رأی گیری افرادی بخواهند کاندیدا شوند هنوز مشخص نیست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در عین حال گفت: در داخل فراکسیون هنوز نقدهایی نسبت به آقای باهنر وجود دارد که به ایشان منتقل شده است. ایشان در جلسه امروز صبح فراکسیون نیز بخشی از نقدها را پذیرفتند، مواردی که باید به نوعی برطرف شود، در نهایت امیدواریم آنچه که خیر و مصلحت است رخ دهد.

وی درمورد نظر فراکسیون رهروان برای نایب رئیسی ابوترابی فرد نیز گفت: به نظر می‌رسد آقای ابوترابی فرد برای نایب رئیسی مشکل خاصی نداشته باشد. تحقیقاً می‌توان گفت که اجماع مستحکم‌تری نسبت به ایشان وجود دارد و اختلاف نظر نیست.

جلالی در پاسخ به این پرسش که اولویتش طبق حفظ ترکیب فعلی هیأت رئیسه یا گزینه دیگری است،‌ گفت: هنوز ابعاد حفظ وضعیت موجود برای ما روشن نیست. اولویت ما همان چیزی است که فراکسیون در مورد آن به جمع‌بندی می‌رسد. وقتی جلسه برگزار می‌شود همه حق کاندیداتوری دارند.

وی افزود: تاکنون دوستان انضباط تشکیلاتی را به خوبی رعایت کردند. یعنی کسانی که در داخل فراکسیون رأی می‌آورند دیگر در صحن مجلس کاندیدا نمی‌شوند. حتی دکتر لاریجانی نیز برای برگزاری جلسه با اشخاص در این موضوع اکراه دارد تا مبادا این تلقی به وجود آید که در جایی برای هیأت رئیسه تصمیم گرفته می‌شود. ما تصمیم‌گیری را به عهده مجمع عمومی گذاشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha