• شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95012107546
  • منبع : نمایندگی مازندران

هادی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،

بدنه اداری قوای سه گانه نیاز به کوچک‌سازی دارد

بدنه اداری قوای سه گانه نیاز به کوچک‌سازی دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی در سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ و قائم‌شهر گفت: بدنه بزرگ قوای سه گانه موجب می‌شود بخش مهمی از اعتبارات در این بخش هزینه می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ و قائم‌شهر گفت: بدنه بزرگ قوای سه گانه موجب می‌شود بخش مهمی از اعتبارات در این بخش هزینه می‌شود.

سید هادی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، با اشاره به اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز است تا آنچه را که برنامه ریزی شد به اجرا درآید، اظهار کرد: باید از ظرفیت های داخلی بهره گرفت و با تبدیل توان‌های بالقوه به بالفعل از توان مقاومتی کشور استفاده شود.

وی افزود: بسیاری از ظرفیت ها برای بهره برداری از اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد.

حسینی ایران را سرزمین پهناوری دانست و با اشاره به اینکه از هر بخشی از ایران می توان استفاده کرد، گفت: باید تلاش کنیم و برای جای جای سرزمین ایران برنامه داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم آن است که کارخانجاتی را که راکد شده‌اند احیا کنیم و به دنبال احداث مناطق صنعتی جدید نباشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، سیمرغ و قائم‌شهر با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم تا کارخانه هایی که احداث شدند دچار مشکل نشوند، خاطرنشان کرد: حمایت از کارخانه های نیمه کاره که در اولویت و برای کشور زود بازده اند در دستور کار باشد تا بتوانند به چرخه تولید وارد شوند.

وی یادآور شد: امام راحل حدود ۳۰ سال پیش فرمودند که کشاورزی محور استقلال است بنابراین دولت و ملت باید کشاورزی را مورد حمایت خود قرار دهند.

حسینی درباره اقدامات اجرایی بودجه امسال بیان کرد: باید از تولیدکنندگانی که در صادرات موفق هستند حمایت مالی شود تا در مراحل بعدی نیز بتواند قدرت رقابت در دنیا را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حمایت مالی از شهرک‌های صنعتی و تولیدی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های معدنی نیز از این امر مستثنی نیست.

حسینی گفت: برای تقویت صنایع دستی مانند فرش و قالی‌بافی نیاز است در زمینه بیمه و صادرات این محصولات نیز حمایت‌های خوبی صورت گیرد.

این نماینده با اشاره به اینکه در توسعه روستایی و علم و فناوری نیز اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده شده است، یادآور شد: این حمایت ها یک ساله است و در برنامه ششم توسعه نیز به این موارد توجه می شود.

وی در پایان با تأیید بر این موضوع که مسئله مهم در کشور این است که بدنه دولت، مجلس و قوه قضائیه بسیار بزرگ است و ناکارآمدی این بدنه سبب شده تا بخش زیادی از اعتبارات کشور صرف هزینه های جاری شود، تصریح کرد: این سطح باید تغییر کند و بنابراین نیاز به زمان طولانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha