• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400011506388
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۵ فروردین

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۵ فروردین

واکنش قالیباف به امضای سند همکاری ایران و چین/ درخواست نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین/ موافقت مجلس با اولویت بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان از جمله مهمترین اخبار امروز (یکشنبه) پانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه علنی مجلس در سال ۱۴۰۰ به ریاست محمد باقر قالیباف برگزار شد و بررسی ادامه گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح جهش تولید و تامین مسکن در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

نمایندگان در جلسه غیر علنی هم به بررسی موضوع قرارداد ٢۵ ساله بین ایران و چین و همچنین بررسی ابعاد نشست مشترک کمیسیون برجام پرداختند.

محمدباقر قالیباف در اولین نطق خود در سال ۱۴۰۰ نسبت به امضای سند همکاری ایران و چین واکنش نشان داد و تاکید کرد: امضای سند همکاری ایران و چین هشدار مهمی به آمریکاست تا بفهمد که مناسبات بین المللی به سرعت به ضرر آمریکا در حال تغییر است و این کشور دیگر در موقعیتی نیست که بتواند الگو، برنامه یا توافقی را به طور یکجانبه به کشورهای مستقل تحمیل کند.

همچنین در پی درخواست جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند همکاری ایران و چین مقرر شد این درخواست پس از بررسی کارشناسی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

ناطقین مجلس

خدابخشی: برای محرومیت زدایی نقشه‌ای جامع فراهم شود

انتقاد مرادی از نحوه توزیع مرغ

صفایی: انقلاب اسلامی به دنبال شکل دهی بلوک مستقل قدرت در عرصه جهانی است

نوروزی: وزیر جهاد کشاورزی از قیمت ۱۱ هزار تومانی کلزا حمایت کند

***

در ادامه این جلسه درخواست گروهی از نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح جهش تولید دانش بنیان  مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با این درخواست موافقت کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

عسگری: زمینه اجرایی شدن شعار سال فراهم شود

انتقاد میرمحمدی از کندی واکسیناسیون در کشور

انتقاد نماینده قزوین از اداره مساله آب توسط دو وزارتخانه

نماینده مراغه: عزت مردم در صف مرغ لگدمال می‌شود

تذکر یک عضو امنیت ملی مجلس نسبت به وضعیت معیشتی نیروهای مسلح

توضیح نماینده سوادکوه در خصوص درگیری با رییس هیات مدیره یک شهرک صنعتی

نماینده شبستر: می‌خواهند مجلس انقلابی را از چشم مردم بیندازند

آصفری: وظیفه ستاد مقابله با کرونا صرفا تعیین رنگ نیست

***

در ادامه جلسه علنی، روح الله متفکر آزاد  بیانیه جمعی از نمایندگان در حمایت از امضای سند همکاری ایران و چین را قرائت کرد.

در این بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از سند همکاری ایران و چین، بازگشت به برجام را منوط به لغو «یکباره و یکپارچه» تحریم‌ها و راستی آزمایی ملموس از آن دانستند.

همچنین ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در نشست خبری در حاشیه جلسه امروز با بیان اینکه مجلس در مجموعه روند گفت‌وگوهای ایران در موضوع برجام نظارت خواهد داشت، گفت که طبق تاکید آقای عراقچی هیچ مذاکره مستقیم و یا غیر مستقیمی بین ایران و آمریکایی ها در وین صورت نمی‌گیرد.

محمد حسین فرهنگی، ‌سخنگوی هیات رئیسه هم تاکید کرد: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف است تا مطابق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها در خصوص برجام عمل کند و هیچ گونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا در این مقطع  صورت نخواهد گرفت.

در پایان جلسه هم علی کریمی فیروزجائی، عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha