• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400032518326
  • خبرنگار : 71234

رضایی: جهاد همگانی برای افزایش مشارکت در انتخابات صورت گیرد

رضایی: جهاد همگانی برای افزایش مشارکت در انتخابات صورت گیرد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اولین استراتژی و راهبرد را مشارکت حداکثری در انتخابات دانست و گفت که باید مشارکت و جهاد همگانی از طرف نیروهای معتقد به انقلاب برای افزایش مشارکت در انتخابات صورت پذیرد.

ابراهیم رضایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در شرایط فعلی و  بر اساس پیمایش های معتبر حدود ۳۰ درصد از مردم برای مشارکت در انتخابات و یا انتخاب نامزد خود تردید دارند که این آمار بالایی است. لذا باید یک مشارکت و یک جهاد همگانی از طرف نیروهای معتقد به انقلاب برای افزایش مشارکت در انتخابات صورت پذیرد.

وی توضیح داد: کسانی که تردید دارند، با این سوال و با این پدیده مواجه هستند که آیا حضورشان در انتخابات تغییری می تواند ایجاد کند و یا اصلا کسانی که حضور دارند می توانند ریل گذار تغییرات در شرایط موجود باشند؟ امروز ما وظیفه داریم که برای مشارکت حداکثری به مردم بگوییم که بسیاری از مشکلات موجود حاصل نگاه های اشرافی، پیر و فرتوت فعلی است و تغییر این نوع نگاه و رویکرد قطعا موجب بهتر شدن فضا و جامعه شده و ماندگاری این نگاه برای جامعه و برای مردم موجب خسران است.

نماینده دشتستان تاکید کرد: باید همه زمینه‌ساز حضور در انتخابات باشیم. هر کسی که حوزه نفوذی در بین افراد، اصناف و یا گروههای مختلف اجتماعی دارد می‌تواند از این محل نفوذ خود برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری و آگاهانه استفاده کند. مشارکت بالا موجب تقویت توان رئیس جمهور منتخب در مبارزه با غده های چرکین فساد خواهد شد. رئیس جمهور قوی قطعا می تواند به صورت جدی با چشمه های تولید فساد و رانت  مبارزه کنند.

رضایی ادامه داد: رئیس جمهور قوی در حوزه بین الملل پشتوانه و مقبولیت بیشتری دارد و می‌تواند ریل نگاه منفعلانه فعلی در حوزه سیاست گذاری خارجی را تغییر داده و ارتباط بهتری با همسایگان خود برقرار کند، همچنین در تعامل با کشورهای قدرتمند حوزه شرق و غرب یک پرستیژ و یک توان مضاعف داشته باشد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته بارها تاکید کردند که حتی کسانی که مخالف نگاه ایشان و یا مخالف نظام و انقلاب هم هستند، پای صندوق های رای بیایند این نشان می‌دهد که باید همه مردم را فارغ از سلایق و علایق به پای صندوقهای رای دعوت کنیم. اولین استراتژی و راهبرد ما مشارکت حداکثری در انتخابات و پس از آن دعوت به کاندیدای اصلح است. قطعا اگر رای ما و رای مردم با مشارکت حداکثری منجر به انتخاب اصلح نیز شود بهترین و آرمانی ترین خواسته ما در هر انتخابات بوده و هست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۰

بگو داداش دیر از خواب بیدار شدی شایدم خودتو به خواب زده بودی