• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400033123844
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۱ خرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۳۱ خرداد

تاکید بر پیگیری اخلال های انتخاباتی/ اصلاح طرح جهش تولید و تامین مسکن/ اصلاح لایحه شوراهای حل اختلاف و... از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه) سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف برگزار شد و بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف، طرح جهش تولید و تامین مسکن و... در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود ضمن تشکر از مردم ایران به خاطر مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، بر بکارگیری «تمام ظرفیت و توان مجلس جهت ایجاد کمال همدلی، همکاری همه‌جانبه و هم‌افزایی با دولت منتخب مردم» تأکید کرد و گفت: بابت وجود رهبری حکیم و فرزانه سجده شکر به جا آوریم که در یکی از مهم‌ترین انتخابات‌ جمهوری اسلای ایران، ضمن تأکید بر میدان دادن به ساختارهای قانونی کشور، صحنه گردان مشارکت بالای مردم در انتخابات بودند.

محمدباقر قالیباف همچنین در پاسخ به اخطار علیرضا سلیمی درباره «اخلالات» ایجاد شده در روند برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، به دو کمیسیون اصل ۹۰ و شوراها ماموریت داد که این موضوع را پیگیری کرده و گزارشی به مجلس ارائه دهند.

ناطقین مجلس

توصیه‌های یک نماینده مجلس به رئیس جمهور منتخب

صباغیان: رئیسی با رشوه و ربا مبارزه کند

زنگنه: تفکر اقتصادی رئیسی را در امتداد تفکر اقتصادی شهید بهشتی می‌دانم

حسینی کیا خطاب به رئیس جمهور: انتخابات تمام شده است دستور دهید قیمت ها را پایین بیاورند

خانی: رئیسی، گذشته تلخ مردم را با کار و تلاش مضاعف پاک کند

***

در ادامه جلسه علی کریمی فیروزجایی، عضو هیئت رییسه از انتخاب ناظرین مجلس در شورای تعیین سود سپرده‌گذاری و تسهیلات خبر داد.

بر این اساس غلامحسین رضوانی با ۱۱۷ رأی از کمیسیون برنامه و بودجه، سیدکاظم موسوی با ۹۸ رأی از کمیسیون اقتصادی و حسن محمدیاری از کمیسیون اجتماعی با ۱۰۱ رأی به عنوان ناظر مجلس در شورای تعیین سود سپرده‌گذاری و تسهیلات انتخاب شدند.

نمایندگان مجلس همچنین گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی در خصوص لایحه شوراهای حل اختلاف را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان تغییراتی در آن اعمال کردند.

در جلسه علنی امروز ایرادت شورای نگهبان در طرح جهش تولید و تامین مسکن هم اصلاح و تصویب شد که توضیحات کامل آن را می توانید اینجا بخوانید.

بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس هم در بیانیه ای که توسط علی کریمی فیروزجایی قرائت شد، ضمن تبریک به سید ابراهیم رئیسی و اعلام آمادگی مجلس برای همکاری با دولت سیزدهم بر ضرورت نظارت بر عملکرد دولت جدید تأکید کردند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

سلیمی: باید «اخلال‌های» پیش آمده در جریان انتخابات بررسی شود

آزادی خواه: دشمن باید شکست خود را بپذیرد

پژمانفر: کمیسیون اصل ۹۰ طرز کار دستگاه‌ها در برگزاری انتخابات را بررسی می‌کند

درخواست نقدعلی برای بررسی «اخلال‌های» ایجاد شده در انتخابات

***

در پایان روح الله متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha