• چهارشنبه / ۶ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400050604278
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۶ مرداد

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۶ مرداد

موافقت با بررسی طرح ساماندهی فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی/ مخالفت با مسکوت ماندن طرح تقویت امنیت غذایی کشور/ افزایش مهلت جذب اعتبارات عمرانی در سال جاری و... از جمله مهمترین اخبار امروز(چهارشنبه) ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی نیکزاد برگزار شد و بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی در دستورکار نمایندگان قرار گرفت.

صبح امروز هم جلسه غیرعلنی به منظور توضیح به نمایندگان جهت نحوه برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب برگزار شد و در این جلسه مقرر شده است که مراسم تحلیف حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم  رییسی در ساعت ۱۷ روز پنج‌شنبه ۱۴ مردادماه برگزار  شود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز ضمن بیان این که اعتبارات مناسبی در سبد بودجه سال ۱۴۰۰ برای خوزستان در نظر گرفته شده است، از مسئولان خواست تا کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند.

بعد از تنفس مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  جلسه غیرعلنی در پارلمان برای بررسی طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی برگزار شد.

بر این اساس مجلس از ساعت ۱۰:۲۰ وارد تنفس ۱۵ دقیقه‌ای شده و سپس جلسه غیرعلنی را جهت بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی تشکیل داد.

سپس در جلسه ای علنی نمایندگان با ۱۲۱ رای با درخواست عده ای از نمایندگان برای بررسی این طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت و تاکید کردند از آنجا که طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی دارای اشکالات زیادی می‌باشد بهتر است براساس اصل ۸۵ در کمیسیون مشترک با حضور کارشناسان بررسی شده تا قانونی جامع و پخته ارائه گردد.

بعد از موافقت و تصویب بررسی این طرح از سوی مجلس، معین الدین سعیدی نماینده چابهار گفت: از محضر ملت بزرگ ایران عذرخواهی می کنم، امروز روز خوبی برای مجلس نبود. از دشمنان برند شکایت به دوستان، چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم.

در پاسخ به این اظهارات علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: مجلس یک نظر جمعی دارد و باید به آن احترام بگذاریم و آن را قدر بدانیم، امروز در مجلس گامی برای دغدغه مقام معظم رهبری برداشته شد لذا امروز روز مبارک و عیدی برای همه نمایندگان است و باید به همه آن ها تبریک گفت.

نمایندگان در جلسه علنی امروز هم گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی را بررسی کردند و با درخواست عده ای از نمایندگان برای مسکوت ماندن این طرح مخالفت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در جریان بررسی این طرح گفت:‌ ما باید از ایجاد تضاد تصمیم در ساختار اقتصادی کشور جلوگیری کنیم، دیروز هم در دیدار رئیس جمهور منتخب تاکید کردیم که باید صدای واحدی از تیم اقتصادی به گوش برسد.

همچنین سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده خواستار اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص استمهال وام های کشاورزی از سوی بانک کشاورزی شد و افزود: اگر امروز می خواهیم به کشاورزان کمک کنیم، از هیات رئیسه مجلس انتظار می رود ابلاغ تصویب نامه هیات دولت در خصوص استمهال وام های کشاورزی را پیگیری کند.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

نوروزی: وضعیت کرونا در استان گلستان قرمز نیست، سیاه است

انتقاد سلیمی از گزارش اخیر وزیر امور خارجه

***

در ادامه جلسه علنی، کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۹ در دستور قرار گرفت و نمایندگان پس از تصویب کلیات این طرح، جزییات آن را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

به موجب این مصوبه مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار، اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ تمدید می‌شود.

علی نیکزاد هم با اعلام پایان جلسه علنی امروز گفت که جلسه علنی بعدی مجلس ساعت ۱۷ پنج شنبه ۱۴ مردادماه برگزار خواهد شد که دستور کار آن تحلیف رئیس جمهور منتخب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۶ ۱۵:۰۷

مجلس معافیت دو برادری را تصویب کند

avatar
۱۴۰۰-۰۵-۰۶ ۲۱:۴۲

دیگر خانواده هایی که دوفرزندشان خدمت رفته اند دیگر حق شان است فرزند سوم معاف شود