• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400111209428
  • خبرنگار : 50355

پارک ملی تندوره درگز بهترین زیستگاه پنج نوع گربه‌سان است

پارک ملی تندوره درگز بهترین زیستگاه پنج نوع گربه‌سان است

ایسنا/خراسان رضوی پارک ملی تندوره درگز بهترین زیستگاه پنج نوع گربه‌سان و در زمره بهترین پارک ملی در سطح کشور است.

حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، طی سفری یک روزه از پارک ملی تندوره درگز بازدید کرد.

مهدی اله‌پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، درباره این سفر عنوان کرد: طی سفری یک روزه معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از پارک ملی تندوره درگز بازدید و بخشی از محدوده‌ زیستگاهی پارک مورد پایش این مقام مسئول قرار گرفت.

بنا بر گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست کشور پارک ملی تندوره را به عنوان یک زیستگاه مطلوب برای انواع گربه‌سانان ایران به ویژه پلنگ ایرانی معرفی کرد و افزود: شکل توپوگرافی خاص پارک ملی تندوره باعث استقرار فون و فلور متنوعی در این نقطه‌ جغرافیایی شده و به جرات می‌توان اذعان کرد تندوره از بهترین پارک‌های ملی سطح کشور می‌باشد و با وجود پنج گربه‌سان مناطق ایران در این مجموعه، می‌توان به این مهم پی برد.

حسن اکبری در ادامه این بازید از دره چهلمیر و پارک ملی، جمعیت مناسبی از کل و بز و قوچ و میش وحشی، پلنگ و... مشاهده کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر پارک ملی تندوره بهترین زیستگاه  پلنگ ایرانی در سطح کشور محسوب می‌شود و در کنار آن خالص‌ترین گونه قوچ و میش اوریال زیست می‌کند، افزود: در حال حاضر اساسی‌ترین مشکل پارک، کمبود منابع آبی برای حیات وحش موجود در پارک است که قطعا حمایت‌های لازم برای جبران این مهم از سوی سازمان حفاظت محیط زیست در راستای حفظ این گنجینه‌ بی‌نظیر الهی به عمل خواهد آمد.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری دوره‌های آموزش‌های محیط زیستی به سمت و سوی توانمندسازی جوامع محلی حرکت کنیم و مشارکت و تعامل با جوامع محلی بایستی مد نظر قرار گرفته و با شناسایی ظرفیت‌های موجود، جهت حفاظت، حراست و بهره‌برداری پایدار مناطق حرکت کنیم.

مهدی اله‌پور، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه پارک ملی تندوره تنها پارک ملی استان خراسان رضوی و از زیست‌بوم‌های شاخص و پویای کشور است، گفت: غنای اکولوژیکی و تنوع زیستی بی نظیر و ارزشمند پارک ملی تندوره درگز، کم‌آبی و خشکسالی و چالش‌های منطقه ایجاب می‌کند نگاه ویژه‌ای به این منطقه شود و قطعا پیگیری‌های لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی پارک ملی تندوره از طریق اداره کل انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha