• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402081511146
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۵ آبان؛ تاکید رهبری بر افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی/السودانی در ایران

اخبار سیاسی ۱۵ آبان؛ تاکید رهبری بر افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی/السودانی در ایران

«سفر نخست‌وزیر عراق به ایران»،‌ «تحولات اخیر غزه»، «رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه» و «انتخابات ۱۴۰۲» از موضوعات مهم خبری پانزدهم آبان ۱۴۰۲ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، صبح امروز سید ابراهیم رئیسی در مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، به صورت رسمی استقبال کرد.

السودانی و هیئت همراهش در جریان این سفر  با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مقام معظمر رهبری در بخشی از بیاناتشان در این دیدار با قدردانی از مواضع خوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشارهای سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تاکید کردند و گفتند: کشور عراق به عنوان یک کشور مهم در منطقه، می‌تواند در این زمینه نقش ویژه‌ای داشته باشد و یک خط جدید را در دنیای عرب و جهان اسلام به‌ وجود بیاورد.

السودانی در ادامه سفرش در نشست خبری مشترک با سید ابراهیم رئیسی حضور یافت.

رئیس جمهور کشورمان در این نشست با بیان اینکه برقراری آتش‌بس و کمک‌رسانی به غزه باید هرچه زودتر انجام شود، اظهار کرد: مواضع ایران و عراق در موضوع فلسطین مشترک است. هرچه سریع تر باید بمباران‌ها قطع شود. این جنایت هولناک، جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی و کودک‌کشی است که از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی انجام می‌شود. 

همچنین در پی سخنرانی ۸۰ دقیقه‌ای سیدحسن نصرالله در ارتباط با تحولات اخیر در غزه و توییت ۴۰ کلمه ای مولوی عبدالحمید درباره این سخنرانی، محسن فاطمی‌نژاد در یادداشتی  نوشت: برخی توقع داشتند، دبیرکل حزب الله روی صفحه تلویزیون ظاهر شود و بدون اینکه بخواهد طول و تفضیل اضافی بدهد مثلاً بگوید همین الآن برایتان به صورت زنده یک حمله موشکی سنگین را به سمت تلاویو پخش خواهیم کرد. همین‌قدر فانتزی و البته جذاب!

****

برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها موضوعی بود که از سوی رئیس ستاد انتخابات کشور مطرح شد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور ضمن تشریح سیاست‌های کلی برگزاری انتخابات ۱۴۰۲، از احتمال برگزاری انتخابات الکترونیک در برخی حوزه‌ها که تعداد نمایندگانشان کم است خبر داد و تاکید کرد که قطعی شدن این اقدام تا ۱۵ روز آینده اعلام خواهد شد.

****

در پی حادثه ناگوار و تلخ رخ‌داده در یک کمپ ترک اعتیاد در لنگرود، رئیس قوه قضاییه تاکید کرد که در قبال حادثه رخ داده در لنگرود علاوه بر اقدامات حقوقی و امدادی که انجام می‌گیرد، باید دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط از جمله ستاد مبارزه با مواد مخدر در مقولات ناظر بر مراکز ترک اعتیاد و بازپروری معتادان و شناسایی و رفع آسیب‌هایی که ممکن است از ناحیه این مراکزِ عمدتاً خصوصی بوجود آید، بررسی‌ها و بازنگری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از اظهاراتش در نشست شورای عالی قوه قضاییه تصریح کرد: همه صاحبان تریبون، اصحاب رسانه، هنرمندان و خطباء نیز باید تبیین جنایتکاری مستمر و مداوم صهیونیست‌ها را در صدر اولویت‌های کاری خود قرار دهند و برای جهانیان تشریح کنند که مدعیان دروغین حقوق بشر در غرب، چگونه به حامی تمام قد صهیونیست‌های جلاد و جانی بدل شده‌اند.   

****

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار دادند که یکی از مصوبات مهم امروزشان درباره ممنوعیت کشت هرگونه محصول تراریخته در کشور بود.

با تصمیم نمایندگان، کشت هرگونه محصول تراریخته تولید شده در داخل و یا خارج از کشور در اراضی کشور ممنوع می‌شود؛ همچنین واردکنندگان و تولیدکنندگان فراورده‌های غذایی و آشامیدنی که از مواد اولیه تراریخته استفاده می‌کنند مکلف به درج برچسب بر روی این محصولات هستند.

گزارش کامل ایسنا از بیست و سومین روز بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) چهاردهم آبان ماه ۱۴۰۲ را می توانید اینجا بخوانید.

****

پرونده اتهام‌های غلامحسین کرباسچی امروز مجدد  پس از آنکه شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور رای قبلی  شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران را نقض کرده بود، در شعبه هم عرض یعنی شعبه ۳ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی بررسی شد و سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اعلام کرد که مجددا مدیر مسئول هم میهن با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.

همچنین در پی روند رسیدگی به یک پرونده با اتهامات امنیتی علیه دو متهم که به همراه وکلای خود در دادگاه انقلاب تهران حضور داشتند یکی از متهمان که زندانی نبوده و از منزل خود به مقصد دادگاه آمده بود، در صحن دادگاه حالش به‌هم خورد و متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته فوت کرد.

یکی از افراد حاضر در صحن دادگاه در این رابطه گفت: متهم که با اتهام امنیتی در دادگاه حاضر شده بود در حال انجام دفاع از خود بود که حالش بد شد. در حضور وکلای حاضر در دادگاه که ۴ نفر بودند، پزشک مستقر در دادگاه انقلاب بر بالین متهم حاضر شد و بلافاصله اقدامات پزشکی و درمانی انجام شد. در حین انجام اقدامات درمانی و با تماسی که با مرکز اورژانس گرفته شده بود عوامل اورژانس نیز بر بالین فرد حاضر شدند که با وجود تلاش‌های گسترده قلب متهم از کار ایستاد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha