• شنبه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402111410443
  • خبرنگار : 50130

مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان:

۴۰ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی‌اند

۴۰ درصد جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی‌اند

ایسنا/کردستان مدیرکل تأمین‌ اجتماعی استان کردستان گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره می‌برند.

صلاح قریشی امروز (شنبه، ۱۴ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این استان ۲۲۷ هزار و ۱۹۵ نفر بیمه‌شده اصلی تحت پوش بیمه تامین اجتماعی هستند که در حوزه‌های مختلف از خدمات دولت بهره می‌برند.

وی مجموع افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ نفر و نزدیک به ۴۰ درصد جمعیت کردستان اعلام کرد و گفت: این تعداد ۴۰ درصد جمعیت روستایی و بیش از ۵۳.۵ درصد جمعیت شهری استان را شامل می‌شود.

او از افزایش خانواده‌های تحت پوشش بیمه در کشور و استان خبر داد و بیان کرد: این امر نشان از رشد فرهنگ بیمه و خدمات مربوط به آن در خانواده‌هاست.

وی اظهار کرد: امسال در حوزه پرداخت تعهدات بالغ بر ۳۸۵۳ میلیارد ریال تعهدات پرداخت شده که از این میزان ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال مربوط به تعهدات کوتاه‌مدت و ۱۸۰ میلیارد ریال نیز در حوزه بیمه بیکاری بوده است.

او جمعیت تحت پوشش بیمه را در استان ۶۸۵ هزار و ۸۱۵ اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۶۲ نفر مستمری‌بگیرند. 

قریشی ضریب پشتیبان نسبت به تعداد مستمری‌بگیر در استان کردستان را ۴.۰۴  درصد اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به میانگین کشوری مناسب است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه در بحث مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه رسیده است، بیان کرد: پرداخت وام مستمری‌بگیران تحت پوشش از طریق کانون بازنشستگان، برگزاری المپیادهای ورزشی با هدف ایجاد شور و نشاط بین بازنشستگان، بیمه قالیبافان، بیمه کارگران ساختمانی، اصلاح آیین‌نامه سقف پوشش کارگران ساختمانی از دیگر اقدامات مهم این اداره کل در استان کردستان است.

شیرزاد قادرپور اقدم، مدیرمرکز درمان تامین اجتماعی استان کردستان در این جلسه، با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی خدمات خود را به شیوه مستقیم و غیرمستقیم با هدف توسعه خدمات درمان و عدالت در برخورداری خانواده‌ها ارائه می‌دهد، اظهار کرد: کردستان ۹ مرکز درمانی شامل ۲ بیمارستان و هفت مرکز درمانی دارد که از این تعداد، پنج مرکز تخصصی در سنندج، سه مرکز در شهرستان‌های قروه، بیجار و مریوان وجود دارند.

وی از وجود سه درمانگاه در شهرستان‌های دهگلان، بانه و کامیاران خبر داد و گفت: تمام مراکز ملکی استان به‌لحاظ کمی و کیفی عملکرد قابل قبولی دارند.

قادرپور با بیان اینکه در بازه زمانی ۹ ماهه امسال افزایش عملکرد داشته‌ایم، ادامه داد: در این مدت، ۹۴۳ هزار و ۷۷۱ نفر مراجعه‌کننده سرپایی داشته‌ایم.

او از مراجعه ۷۷۴ هزار و ۹۱۹ نفر در استان به مراکز درمانی خبر داد و افزود: در این بازه زمانی ۱۶ هزار و ۸۳۴ نفر به بیمارستان‌های سقز و سنندج مراجعه کرده و از این تعداد ۷۳۷۳ نفر بستری شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha