• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403022215382
  • خبرنگار : 50657

گفت و شنود با آن‌ها که آرزو دارند دختر داشته باشند

گفت و شنود با آن‌ها که آرزو دارند دختر داشته باشند

ایسنا/قزوین داشتن فرزند در زندگی نشانه گشوده شدن دریچه نعمات الهی به روی افراد است و چه شیرین می‌شود وقتی نعمت با رحمت خداوند همراه شود. در این گزارش با والدینی که دختر ندارند صحبت کرده‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

داشتن فرزند دختر یا پسر تفاوت چندانی ندارد، فقط کافی است خداوند متعال درهای رحمتش را به روی آدمی بگشاید و از خزانه بی‌حدش نعمت فرزند را به انسان ارزانی دارد. قدیمی‌ترها وقتی می‌دیدند کسی هم دختر دارد و هم پسر می‌گفتند که فلانی جنسش جور است، همه دوست دارند که از هر ۲ نعمت دختر و پسر بهره ببرند، ولی گاهی شکل روزگار آن‌طور که تصور می‌کنیم نمی‌چرخد، اطرافمان دیده‌ایم که خانواده‌ای چند فرزند پسر دارد، بی‌آنکه دختردار شده باشد و عکس این موضوع هم صادق است.

به گزارش ایسنا، ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) بهانه‌ای بود که با «دخترندارها» صحبت کنیم و به آرزوی زیبایشان در خصوص دختر داشتن پر و بال بدهیم.

محمدرضا خوش‌عقیده پدری است که به تازگی چهارمین فرزند پسرش به دنیا آمده، او در خصوص دنیای پدرانگی‌اش می‌گوید: باور قلبی من و همسرم این است که فرزندان ما برکت زندگی ما هستند اما باید بگویم برخی موضوعات در دنیای امروز به مردم تحمیل شده، برای مثال خانه‌های آپارتمانی و سبک زندگی که کم‌کم تغییر کرده فرزندآوری را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه می‌دهد: هر فرزندی گشایش و روزی خود را دارد، در موضوع تربیتی هم این امر اثبات شده که هر قدر تعداد فرزندان بیشتر باشد فشار تربیتی کمتر می‌شود و خود بچه‌ها هم در این امر کمک والدین هستند، از طرفی گفته می‌شود که فرزند دختر غمخوار و همراه پدر و عصای دست مادر است و خب من تجربه این موضوع رو نداشته‌ام و همیشه از خدا خواسته‌ام من را قابل بداند و فرزند دختری هم به من عطا کند.

خوش‌عقیده بیان می‌کند: دختر داشتن را اگر یک حسرت ننامیم برای من یک آرزوست و دوست دارم محبتی که همه دختر دارها از آن صحبت می‌کنند را تجربه کنم.

پسرهایم تلاش می‌کنند جای خواهر نداشته‌شان را برایم پر کنند

اکرم غلامی مادر ۲ پسر است و در خصوص تجربه مادرانگی خود در کنار فرزندانش می‌گوید: پسر داشتن به همان میزان شیرین است که داشتن فرزند دختر شیرین است، با این حال برای من که خودم چهار برادر داشتم و تنها دختر خانه بودم قابل درک است که حضور یک دختر در کنار مادر خانه چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد.

وی توضیح می‌دهد: اولین فرزند من پسر بود و وقتی که فرزند دوم خود را باردار بودم و متوجه شدم که فرزندم باز هم پسر است، تا لحظه تولدش فکر می‌کردم شاید یک اشتباه پزشکی رخ داده و ممکن است فرزندم دختر باشد.

غلامی بیان می‌کند: دختر داشتن و فضایی که حول محور این جنسیت می‌چرخد برای من آرزو است و همین هم باعث شده گاهی پسرهایم به من دلداری بدهند و با کمک‌های ریز و درشت در خانه و حتی همدلی کردن‌های خاص با من این جای خالی را برایم پر کنند.

دختر ریحانه است

صغری سادات حسینی ۲ پسر دارد و این روزها بارداری فرزند سومش را تجربه می‌کند که البته فرزند در راهشان هم پسر است، او در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: من فرزند دختر دوست دارم و همیشه پسرهایم می‌گویند که کاش خواهر داشته باشیم. معتقدم دختر داشتن یک نعمت ویژه الهی است و خداوند هر کس را لایق بداند این نعمت را به او می‌دهد.

حسینی ادامه می‌دهد: همسرم یک پدر نمونه است با این حال هر وقت رابطه او با خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هایش که تعدادی از آن‌ها دختر هستند را می‌بینم با خود می‌گویم او لیاقت دارد که دختردار بودن را تجربه کند.

وی بیان می‌کند: دختر داشتن فقط یک تجربه لذت‌بخش نیست بلکه برایم اینطور به نظر می‌آید که وقتی مادر یک دختر هستید، گویا حس مادر بودن را بیشتر و عمیق‌تر تجربه می‌کنید، دختر همان‌طور که نبی مکرم اسلام فرموده‌اند ریحانه است و چه کسی نمی‌خواهد در زندگی‌اش لطافت ریحانه را تجربه نکند؟

جای خالی یک دختر

ستاره صالحی پس از ۲۱ سال که از ازدواجش می‌گذرد صاحب سه فرزند پسر شده است، او به ایسنا می‌گوید: شاید من آخرین کسی باشم که حق دارم در مورد جنسیت بچه‌ها صحبت کنم، خداوند در نهایت به همه دعاهایم پاسخ گفته و نعمت فرزند را به من عطا کرده است با این حال و اگر زیاده‌خواهی نباشد باید بگویم که آرزو می‌کنم باز هم مادر بشوم و این بار دختردار باشم.

او می‌گوید: در رویاهای مادرانه‌ام همیشه مادر دخترکی بوده‌ام، پسرهایم را بیشتر از جانم دوست دارم و با توجه به اینکه هرگز برادر نداشته‌ام و در خانه سه دختر بوده‌ایم، می‌دانم خواهر داشتن برای فرزندانم چه نعمت بزرگی خواهد بود.

صالحی ادامه می‌دهد: لذت داشتن فرزند با هیچ لذت دیگری قابل مقایسه نیست و می‌دانم اگر این فرزند دختر هم باشد می‌تواند لذت را چندین برابر کند، از طرفی می‌دانم پسرها گره احساسی بیشتری با مادر دارند و این را هم نعمت ویژه الهی می‌دانم.

به گزارش ایسنا، دین اسلام دین محبت و مهربانی است، اما هنوز هم در دنیا با تبعیض‌های عجیب بین جنسیت‌ها روبه‌رو هستیم و با این حال پیامبر مهربانی‌ها در احادیث مختلفی نه تنها از جنسیت عبور کرده‌اند بلکه فرموده‌اند: «دختران را بد ندانید؛ زیرا آن‌ها مونس‌های گرانبهایی هستند.» و یا فرموده‌اند: «دختران چه فرزندان خوبی هستند، با لطافت و مهربان، آماده به خدمت‌رسانی، یار و غمخوار (اعضای خانواده)، با برکت و پاکیزه کننده (در خانواده برای پدر و مادر).»

فرزند داشتن، چه دختر و چه پسر دریچه رحمت الهی به روی انسان است، دریچه‌ای است برای آینده و به ما ثابت می‌کند که خداوند ‌پیوسته در رحمتش را به روی ما می‌گشاید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha