• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403022215867
  • خبرنگار : 50060

معاون استاندار:

بیش از ۳ هزار تبعه غیرمجاز از استان قزوین خارج شدند

بیش از ۳ هزار تبعه غیرمجاز از استان قزوین خارج شدند

ایسنا/قزوین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف، بیش از ۳ هزار تبعه غیرمجاز از استان به موطنشان بازگردانده شده‌اند.

عباس کاظمی در جلسه کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین اظهار کرد: در یک سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف، اقدامات مؤثری در حوزه ساماندهی اتباع خارجی صورت گرفته است، در همین راستا در این مدت، بیش از ۳ هزار تبعه غیرمجاز از استان به موطنشان بازگردانده شده‌اند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌ها با تکیه بر قوانین تلاش خود را به کار بگیرند تا زمینه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در سطح استان فراهم نشود؛ امیدواریم با طرد و بازگشت اتباع غیرمجاز بیگانه دیگر شاهد حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان نباشیم.

معاون استاندار گفت: استفاده از اتباع خارجی غیرمجاز در مشاغل توسط کارفرمایان تخلف است و جرائم قضایی و مالی به همراه دارد، همچنین مهاجرین دارای مدارک معتبر اقامتی و پروانه قانونی اشتغال نیز تنها در مشاغل تعریف‌شده مجاز در پروانه اشتغال‌شان می‌توانند به فعالیت بپردازند در غیر این صورت با افراد خاطی و کارفرمایانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند به شدت برخورد خواهد شد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی با اشاره به ظرفیت کشاورزی استان، بیان کرد: اجاره زمین‌های کشاورزی به اتباع خارجی ممنوع بوده و متخلفین به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد، همچنین انعقاد اجاره‌نامه منازل مسکونی در مناطق مجاز صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل امور اتباع  و مهاجرین خارجی استانداری قزوین مقدور است.

به گزارش ایسنا، کاظمی یادآور شد: از هم‌استانی‌های قزوینی می‌خواهیم از در اختیار قرار دادن سیم کارت، کارت‌های بانکی، خرید و فروش انواع وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز، فروش منازل مسکونی به اتباع خارجی غیرمجاز امتناع ورزیده چراکه این موضوع ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای آنان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha