• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022216064
  • خبرنگار : 50294

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اعلام کرد

تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان

تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کردستان

ایسنا/کردستان ‌رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای هزار و ۲۵۸ پروژه مصوب سفر رهبر معظم انقلاب در استان ۱۰۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

اکبر محمدی روز شنبه 22  اردیبهشت در مراسم گرامیداشت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸ به کردستان و میلاد حضرت معصومه(س) که در مدرسه علی اصغرفانی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در سفر معظم له به استان هزار و ۲۵۸ پروژه به تصویب رسید.

وی افزود: کل اعتبارات مصوب شده در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به استان فرهنگی کردستان که از منابع مختلف شامل دفتر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )‌، نهاد ریاست جمهوری‌، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و ... است، ۸ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال است که در سالیان بعد اعتبارات بیشتری به این پروژه ها تزریق شد و اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش های مختلف افزایش قابل توجهی یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: ۸۰ درصد این اعتبارات در چهار سال نخست بعد از سفر رهبری در زمانی که نرخ ارز ۲۳ هزار ریال بود، تحقق یافت.

محمدی بیان کرد: همچنین از سال ۱۳۸۸ تاکنون تزریق اعتبار از دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) به استان کردستان برای اجرای طرح‌های عمرانی همچنان تداوم داشته است و بعد از ۱۵ سال از سفر معظم له به استان همچنان از عنایات ویژه این سفر به استان برخوردار هستیم‌، بطوری که ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۲ به استان از محل اعتبارات استانی تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از شاخص ترین پروژه های سفر رهبری می توان به احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کوثر سنندج، راه اندازی کارخانه لاستیک بارز و اجرای نهضت گازرسانی به روستاها و واحدهای صنعتی، احداث سدعباس آباد بانه و آب رسانی به شهر سقز از سد چراغ ویس اشاره کرد که در پانزدهمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری (‌مدظله العالی‌) به کردستان از یک‌ هزار و ۲۵۸ طرح مصوب‌، چهار طرح شامل طرح های بهسازی راه اصلی سنندج - مریوان باشماق‌، دارالقرآن بین‌المللی سنندج، دانشگاه علوم قرآنی سنندج و سایت صدا و سیما تا تکمیل نهایی باقی مانده است که امیدواریم با عنایات ویژه معظم له و دولت سیزدهم شاهد تکمیل پروژه های باقیمانده از سفر مقام معظم رهبری به استان باشیم‌.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سفر به کردستان و در سخنرانی‌هایشان سخنان کلیدی را مطرح کردند که چشم اندازی برای توسعه استان بوده است.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۱۵ سال از این سفر مبارک همه برنامه‌های و فعالیت‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی در راستای تحقق منویات رهبری به اجرا درآمده است‌، گفت: اگر امروز از کردستان به عنوان استان مطرحی در زمینه اجرای رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور نام برده می شود و دارای برندهای جهانی و ملی شده است نتیجه عمل به منویات رهبری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پایان بیان کرد: می طلبد آموزش و پرورش استان سخنان معظم له را برای دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند، تشریح و تبیین نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha