• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022316312
  • خبرنگار : 50214

کار جهادی سفیدپوشان فراجا در یزد

کار جهادی سفیدپوشان فراجا در یزد

ایسنا/یزد رئیس پلیس راه استان یزد با اشاره به رتبه دوم یزد در کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی، گفت: حوزه استحفاظی پلیس راه استان حدود ۸ هزار و ۳۰۵ کیلومتر است که در حال حاضر ۲۵ تیم گشتی به صورت روزانه، این مسافت را پوشش می‌دهند.

سرهنگ «رحیم حاجی ده‌آبادی» در نشست با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان که با حضور جمعی از فرماندهان پاسگاه‌های پلیس راه استان برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب، افزود: با توجه به وضعیت موجود نیرو و خودرو، خوشبختانه با کار جهادی و کمک دستگاه قضایی برای توقیف وسایل نقلیه متخلف مستعد برای حادثه ترافیکی، توانسته‌ایم در سال گذشته، رتبه دوم در حوزه کاهش نرخ تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص دهیم.

وی به رشد مصرف مشروبات الکلی در رانندگی اشاره کرد و افزود: یکی از عوامل تاثیرگذار در تصادفات نوشیدن مشروبات الکلی است که هم اکنون  در برخی موارد رشد پیدا کرده است به طوری که در سال گذشته از ۵۳ فوتی تصادفات در حوزه استحفاظی یزد-شیراز، ۳۰ نفر به دلیل استفاده از مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند.

وی همچنین گفت: در محور یزد -شیراز یکی دیگر از عوامل تصادفات اتباع موتورسوار بدون گواهینامه و با رانندگی تهاجمی هستند که با اجرای طرح توقیف موتور سیکلت در این محور، علاوه بر کاهش تصادفات آمار قتل و دزدی هم در این مناطق کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون در استان یزد با داشتن هشت پاسگاه پلیس راه و یک قرارگاه و نیروی‌های متعهد و مسوولیت پذیر در حال خدمات رسانی به مردم خوب یزد و مسافران هستیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی استان، «غلامعلی دهشیری» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان نیز با توجه به نقش تاثیر گذار سفیدپوشان فراجا استان یزد در تامین امنیت راهها، امداد رسانی به آسیب دیدگان و پاکسازی و راه گشایی جاده ها گفت: با توجه به کمبود نیروی پلیس راه استان و کمبود امکانات و تجهیزات کسب رتبه دوم پلیس راه استان یزد در سال جاری در حوزه کاهش نرخ تلفات جانی تصادفات را نتیجه عزم راسخ پلیس راه خدمتگزار و مقتدر و اهتمام به اعمال قانون بدون تعارف توام با تدبیر و حاصل کار جهادی و آگاه سازی و آموزش و همکاری،همدلی مضاعف نیروی پلیس راه استان یزد دانست.

این مقام قضایی با اشاره به این که هر چه تلفات و لطمات جانی کمتر شود آسیب‌های اجتماعی کاهش و متقابلا سطح امنیت روانی جامعه و نشاط اجتماعی  ارتقا می یابد، افزود: تلاش داریم با برگزاری نشست‌های تبیینی ، آگاه سازی حقوقی و قضایی ،اشکالات و موانع احتمالی قانونی و قضایی را برطرف و راه خدمت رسانی را برای شما هموار و  تسهیل کنیم تا پلیس مقتدر و قانون مدار بدون دغدغه به وظایف و رسالت قانونی خویش عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha