• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022316441
  • خبرنگار : 50214

امکان خرید اعتباری از پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد

امکان خرید اعتباری از پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد

ایسنا/یزد مدیر کل میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی این استان به مدت شش روز، از حضور برترین تولیدکنندگان صنایع دستی تمام استانهای کشور و ۱۲ شهر جهانی در این رویداد خبر داد.

«سید محمد رستگاری» امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان یزد از ۲۴ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به مدت شش روز در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد دایر خواهد شد.

وی با بیان این که هر ساله برای کیفی‌تر برگزار شدن نمایشگاه‌های صنایع دستی تلاش داریم، گفت: امسال نیز تلاش شده تا واحدهای برتر صنایع دستی استانها در این نمایشگاه حضور یابند ولی با این حال از تمام استانهای کشور در این رویداد حضور خواهند داشت.

رستگاری گفت: خوشبختانه دستگاه‎های مختلف استان به ویژه دستگاه‌های فرهنگی همکاری خوبی جهت برگزاری این نمایشگاه که یک رویداد فرهنگی و تاثیرگذار در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورمان است، داشتند.  

وی از برگزاری این نمایشگاه در سه بخش شامل غرفه‌های ارائه صنایع دستی با رویکرد و اولویت تولید در محل نمایشگاه و عرضه محصولات با قیمت مناسب، برپایی سیاه چادرهای از استانهای مختلف در راستای معرفی اقوام و محصولاتشان، و برگزاری جشنواره پخت نان‌های سنتی، خبر داد.

این مسئول همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته صنایع دستی کشور و علاقمندان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: البته بازدید هنرمندان مدعو نمایشگاه از کارگاه‌های صنایع دستی استان را نیز در حاشیه این نمایشگاه خواهیم داشت.

«عبدالمجید سید عربی» معاون صنایع دستی استان نیز در این نشست اعلام کرد: امسال وزارت میراث فرهنگی تعداد ۱۰ استان را به عنوان استان‌های دارای پتانسیل و توانایی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح ملی انتخاب کرده که یزد به عنوان اولین استان میزبان برگزاری این نمایشگاه‌ها در کشور طی سال جاری است.

وی از افتتاح این نمایشگاه با حضور معاون صنایع دستی وزیر میراث و استاندار یزد در روز سه شنبه خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه در قالب ۲۳۷ غرفه در سالن A  نمایشگاه بین المللی یزد با حضور تمام استانهای کشور دایر خواهد شد که ۱۳۰ غرفه مربوط به استان‌های مهمان یزد، ۱۶ غرفه مربوط  به شهرهای جهانی و مابقی مربوط به هنرمندان صنایع دستی استان یزد است.

سید عربی یادآور شد: امسال پنل‌ها و دوره‌های آموزشی را در حاشیه نمایشگاه با حضور مدیران و اساتید برجسته کشوری خواهیم داشت و علاوه بر این ۱۲ غرفه در قالب جشنواره نان سنتی و ۱۲ سیاه چادر از استانهای مختلف در محوطه باز نمایشگاه دایر خواهد شد.

وی گفت: امسال در قالب تفاهم نامه‎ای با یکی از بانک‌های استان، امکان خرید اعتباری صنایع دستی توسط بازدیدکنندگان  نمایشگاه را خواهیم داشت که در این باره سه میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای این امر اختصاص یافته است.

این مسئول در پایان اضافه کرد: همچنین پیوند نسلی را در نمایشگاه امسال خواهیم داشت که در دو بخش «گلیم بافی» و «لحاف دوزی» پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha