• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022316563
  • خبرنگار : 50182

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

شهرکِ فناوری «منطقه آزاد» دوم کرمانشاه می‌شود

شهرکِ فناوری «منطقه آزاد» دوم کرمانشاه می‌شود

ایسنا/کرمانشاه رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به معافیت‌های مالیاتی دانش‌بنیان‌ها گفت: با راه‌اندازی شهرک فناوری و بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از این مزیت، عملا این شهرک به منطقه آزاد دیگری برای استان می‌شود.

سیامک آزادی در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از سازمان جهاددانشگاهی استان، با اشاره به ضرورت پیگیری پنج طرح این سازمان در دور دوم سفر هیات دولت به استان گفت: نیاز است دو پروژه تکمیل برج فناوری و مراکز نوآوری که مصوبه دور اول سفر را نیز داشته برای کسب اعتبارات جدید در لیست پروژه‌های دور دوم سفر هم قرار گیرند.

به گفته آزادی این دو پروژه، دو زیرساخت مهم برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: طرح دیگر که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت اهمیت دوچندان دارد، تکمیل تجهیزات مرکز درمان ناباروری است که امیدواریم در دور جدید سفر مطرح شود.

آزادی با اشاره به نیاز دانش بنیان‌های استان به دو زیرساخت مهم دیگر گفت: علاوه بر دو پروژه که در دست پیگیری است و پروژه تکمیل تجهیزات مرکز درمان ناباروری که باید پیگیری شود، دو پروژه مهم دیگر زیرساختی داریم که ضرورت دارد در دور جدید سفر هیات دولت مطرح شود.

وی افزود: یکی از این پروژه های مهم احداث «شهرک فناوری» است که فضای کارگاهی و تولید انبوه برای ۲۰۰ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان استان را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: حقیقت این است که چه بخواهیم چه نخواهیم، رسیدن به اقتصاد دانش بنیان بدون زیرساخت امکان‌پذیر نیست و یکی از مهمترین این زیرساخت‌ها همین شهرک فناوری است که زمینه کار برای تولید انبوه محصولات  شرکت‌های دانش بنیان و فناور و بهره‌مندی استان از آنها را فراهم می‌کند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه برای کلنگ‌زنی این پروژه حداقل به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آزادی گفت: یکی از مزیت‌های این پروژه این است که ما فقط زیرساخت‌ها را فراهم کرده و خود شرکت‌ها، فضای کارگاهی و تولیدی را راه‌اندازی می‌کنند که برای این مرحله از کار هم صندوق نوآوری و شکوفایی پای کار بوده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد.

وی با اشاره به معافیت مالیاتی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: تا زمانی که این شهرک راه‌اندازی نشده و واحدهای دانش بنیان و فناور به تولید انبوه نرسند، نمی‌توانیم از مزیت معافیت مالیاتی در حوزه دانش بنیان ها بهره‌مند شویم.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به این مزیت، در صورت راه‌اندازی این شهرک، کرمانشاه عملا صاحب یک «منطقه آزاد» دیگر و این بار در حوزه فناوری می‌شود.

آزادی پروژه مهم زیرساختی دیگر در حوزه دانش بنیان را مرکز اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: راه اندازی این پروژه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را در حوزه IT و ICT استان فراهم می‌کند.

وی افزود: این پروژه را با توجه به نیاز استان و تاکیدات استاندار در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با توجه به اهمیت و اشتغالزایی که دارد، در لیست پروژه‌های دور دوم سفر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha