• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022316801
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آیت‌الله العظمی بروجردی(ره):

معرفی و الگوسازی از بزرگان ضروری است

معرفی و الگوسازی از بزرگان ضروری است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) گفت: معرفی و الگوسازی از بزرگان، راه، منش و مکتب آن‌ها ضروری است.

احمدرضا مظاهری در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های آیت الله العظمی بروجردی(ره)، اظهار کرد: یکی از کارهای ضروری، معرفی و الگوسازی از بزرگان، راه، منش و مکتب آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به حول و قوه الهی و با توجه به تجربه‌ی کسب شده و همراهی همه شما بزرگان تصمیم گرفته شد که کنگره حضرت آیت الله العظمی بروجردی به همت این دانشگاه برگزار شود.

رئیس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) تصریح کرد: با توجه به عظمت شخصیت حضرت آیت الله العظمی بروجردی که در کنار جنبه علمی دو رکن دیگر نیز در نظر گرفته شد که کمکی برای پر کردن خلا شناخت درست از ارزش‌ها در دنیای مدرن امروز است.

مظاهری اضافه کرد: رکن اول عمومی‌سازی و تاثیرگذاری بر همه آحاد جامعه از کودک و نوجوان تا دانشجو و استاد، از مردم عامه تا سایر مردم جهان بوده و رکن دوم الگوسازی مکتب آموزشی و شاگردپروری ایشان است که به آموزش عالی و دانشگاه‌ها کمک شود.

وزیر علوم محمدعلی زلفی گل نیز در این جلسه، وظیفه اجرای این کنگره را بر عهده دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) قرار داده و همچنین پیشنهاد دادند بزرگداشت سایر مفاخر بروجرد نیز برگزار شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور حسینی، نیز در این جلسه اظهار کرد: مقام معظم رهبری استقبال زیادی از برگزاری چنین کنگره‌هایی دارند و در سفرهای که به استان‌ها داشته‌اند یکی از بحث‌ها و توجه‌ ایشان در مورد مفاخر شخصیت‌ها و مشاهیر آنجا بوده و بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر از این دست رویدادها تاکید کرده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کل کشور حجت الاسلام والمسلمین رستمی نیز در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت، گفت: یکی از ماموریت‌هایی که همه متولیان فرهنگی جامعه کشور دارند آشنا کردن نسل جوان با افتخارات گذشته خودشان است.

وی با اشاره به اثرگذاری شخصیت آیت الله بروجردی در تاریخ حوزه، بر احیای مجدد حوزه‌ها و نگاه بین‌المللی تاکید کردند.

همچنین در این جلسه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، گفت: آیت الله العظمی بروجردی(ره) پایه‌گذار تقریب مذاهب در عصر جدید بودند و ضرورت پیگیری اهداف و اندیشه‌های ایشان در حوزه تقریب مذاهب با توجه به نگاه تکفیری در حال حاضر دوچندان شده‌است.

به گزارش ایسنا، کنگره بین‌المللی آثار و اندیشه‌های آیت الله العظمی بروجردی (ره) به میزبانی دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره)، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha