• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022316832
  • خبرنگار : 50176

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان:

دانشجویان حقیقت‌طلب در کف میدان حضور پیدا کرده‌اند

دانشجویان حقیقت‌طلب در کف میدان حضور پیدا کرده‌اند

ایسنا/لرستان مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: امروز علاوه بر ایران، چند کشور دیگر مانند هند و چین در حال رشد هستند و روسیه نیز با اینکه وارد جنگ شده، اما همچنان همان شیر پیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی امروز (۲۳ اردیبهشت‌ ماه) در نشست «چرایی جنبش دانشجویان جهان در حمایت از فلسطین» که با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه جامع علمی - کاربردی لرستان برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم به جنبش‌های دانشجویی بپردازیم باید به گذشته برویم و ببینیم چه اتفاقاتی افتاد که ایران اسلامی پایه‌گذار چنین جنبش‌هایی بود.

وی با اشاره به تأثیرات جمهوری اسلامی در تحولات دنیای غرب، بیان کرد: دانشجویان حقیقت‌طلب امروز در کف میدان حضور پیدا کرده‌اند که ظاهر آن در برابر نسل‌کشی صهیونیست‌هاست، اما در واقع، خفقان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی باعث شده بود که جنبش دانشجویی در سکوت کار خود را پیگیری کند.

قربانی ادامه داد: جنبش دانشجویی امروز علاوه بر آمریکا در اروپا و برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن در حال فعال است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لرستان با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای یکی از نیازهای اساسی ماست، بیان کرد: امروز می‌بینیم خبرنگاران آزاد کاری کردند که افکار عمومی دنیا در بحث غزه به حرکت درآمده است.

قربانی با اشاره به اینکه نخستین جرقه‌های جنبش دانشجویی ایران در سال ۱۳۱۵ تا ۱۳۲۰ زده شد که به نوعی صنفی بود، افزود: بعد از جنگ جهانی، دنیا دو دسته غرب و شرق شده بود و سه نگاه دانشجویی فعال بود، حزب توده، جریان ملی‌گرایی و دانشجویان مذهبی که در دل دانشگاه‌های دنیا فعالیت داشتند.

او با اشاره به اینکه قبل، حین و بعد از انقلاب، جنبش‌های زیادی کنار مسؤولان ما بودند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی است که می‌تواند دنیا را از فساد نجات دهد، آرمان‌های ما در دنیا تک هستند و خیلی‌ها امروز در دنیا دنبال آن هستند.

وی گفت: امروز شاهد فروپاشی هژمونی آمریکا و کشورهای اروپایی و شرق هستیم و یک کشور سوم داریم که صدای آن را دنیا می‌شنود و ریشه این کار ایران و انقلاب اسلامی است.

او همچنین اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران، آینده غرب را تحت تأثیر قرار داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha