• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022316878
  • خبرنگار : 50184

نایب رئیس هیات فوتبال کرمانشاه:

صادر کننده بانوان فوتبالیست به دیگر استان‌ها شده‌ایم

صادر کننده بانوان فوتبالیست به دیگر استان‌ها شده‌ایم

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه مشکل اصلی فوتبال بانوان کرمانشاه را نبود یک اسپانسر قوی دانست و گفت: سال‌هاست که هیچ ارگان و نهادی از فوتبال بانوان در کرمانشاه حمایت نمی‌کند، در حالیکه در سایر استان‌ها چنین حمایت‌هایی وجود دارد.

سمیه علی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نبود حمایت اسپانسرها از فوتبال بانوان در کرمانشاه، اظهار کرد: حدود ۱۵ سال پیش بود که برای اولین بار یک ارگان در استان پای کار آمد و تیم فوتبال بانوان کرمانشاه با عنوان شهدای آب منطقه‌ای در رقابت‌های لیگی ایران شرکت کرد که البته این حضور دوام چندانی هم پیدا نکرد و بعد از دو، سه سال از ادامه حضور در این رقابت‌ها انصراف داد. 

وی ادامه داد: پس از آن دیگر هیچ نهاد و ارگانی از فوتبال بانوان حمایت نکرد. اگر هم حمایتی از طرف سرمایه‌گذاران بخش خصوصی وجود داشته چندان قدرتمند نبوده و بیشتر به صورت مقطعی بوده است. 

نایب رئیس هیات فوتبال کرمانشاه اضافه کرد: هر چند در حال حاضر اسپانسرهایی هستند که بخواهند از تیم فوتبال بانوان در استان حمایت می‌کنند، اما این حمایت‌ها تنها در حد هزینه‌های حمل و نقل، تغذیه و میزبانی از حریفان است و در عمل قراردادی با بازیکنان نمی‌بندند، درحالیکه تنها یکی از دختران فوتبالیست ما با یکی از تیم‌های باشگاهی قدرتمند ایران حدود ۷۰۰ میلیون تومان قرارداد دارد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲۰ بانوی فوتبالیست کرمانشاهی در رشته‌های فوتبال و فوتسال در تیم‌های باشگاهی ایران توپ می‌زنند، افزود: از مطرح‌ترین این بازیکنان در رشته فوتبال می‌توان به غزل مرشدی، هلاله عبداللهی، نگین نقدی، فاطمه پسندیده، محدثه امیری، مهسا انگزی، پریسا گراوند، ستایش فیض رحیمی، باران حسینی و زهرا مسعودی و در بخش فوتسال بانوان سارا شیربیگی، مهسا نظری و الهه شیدایی را نام برد. همچنین خانم آزاده قمری از کرمانشاه به عنوان مربی تیم ملی زیر ۱۵ سال بانوان ایران مشغول به فعالیت است. 

علی در ادامه تاکید کرد: دختران کرمانشاهی علاقه زیادی به رشته فوتبال دارند و باتوجه به اینکه از نظر زیرساختی شرایطی تقریبا مطلوبی داریم و برنامه‌های استعدادیابی هم به صورت منظم برگزار می‌شود، توانسته‌ایم در بحث کشف استعدادها و پرورش آن‌ها در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. 

وی یادآورشد: علیرغم اینکه بسیاری از زیرساخت‌های ما طبق ماده ۲۷ یا ۸۸ به بخش خصوصی واگذار شده، اما در مجموع همکاری خوبی با فوتبال بانوان دارند و این به رشد رشته این کمک کرده است. 

نایب رئیس هیات فوتبال استان با بیان اینکه در میان دختران کرمانشاهی اقبال به رشته فوتبال چندین برابر رشته فوتسال است، عنوان کرد: هر چند از نظر زیرساخت‌ها، در رشته فوتسال امکانات بیشتری برای دختران کرمانشاهی بویژه در سطح مدارس وجود دارد، اما تعداد علاقمندان به رشته فوتبال بیشتر است، چرا که مسابقات رشته فوتبال در کشور در همه رده‌های سنی برگزار می‌شود و امکان دعوت شدن به اردوهای تیم ملی بیشتر است، اما در رشته فوتسال تنها اردوی تیم ملی در بخش بزرگسالان برگزار می‌شود و در نتیجه میزان دعوتی‌ها به تیم ملی بسیار کمتر خواهد بود. 

وی تصریح کرد: سالانه بصورت میانگینی حدود ۱۰ دختر کرمانشاهی به اردوی تیم های ملی فوتبال در رده‌های سنی مختلف دعوت می‌شوند و هر زمان که یک دعوتی خصوصا از سطح شهرستانها داریم، میزان انگیزه و علاقه  دختران به فوتبال بیشتر می‌شود. 

به گفته این مسئول، یکی دیگر از دلایلی که باعث شده که کرمانشاه در بحث پرورش دختران فوتبالیست در کشور موفق عمل کند، وجود مربیانی حرفه‌ای در این رشته است که بازیکنان را در سطح بالایی و در حد تیم ملی پرورش می‌دهند. 

وی به تاثیرات مهمی که حضور یک تیم فوتبال بانوان از کرمانشاه در رقابت‌های سطح بالای لیگ می تواند در پیشرفت این رشته داشته باشد اشاره کرد و گفت: به اندازه یک تیم بازیکنان کرمانشاهی خارج از استان داریم که برای تیم های دیگر توپ می‌زنند، اما حضورشان و کسب افتخار برای استان خودشان نیازمند پای کارآمدن اسپانسرها است. 

علی اضافه کرد: در حال حاضر حداکثر و حداقل قرارداد بانوان فوتبالیست کرمانشاهی که برای باشگاه های ایران توپ می‌زنند، بین ۷۰۰ تا ۳۰ میلیون تومان است، درحالیکه اسپانسرها در کرمانشاه حاضر نیستند چنین رقمی را به آن‌ها بپردازند. 

وی ادامه داد: چطور می‌شود که در یک استان کوچک در همسایگی کرمانشاه، شرکت نفت و گاز با لابی نمایندگانشان تیمداری کنند و تاکید هم دارند که تمام بازیکنان باید بومی استان باشند تا در سطح اول فوتبال کشور دیده شوند، اما در کرمانشاه نه نماینده‌ای لابی‌گری می‌کند و نه این نهادها روی خوش برای کمک به فوتبال بانوان استان نشان می‌دهند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha