• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022316881
  • خبرنگار : 50649

هشدار استاندار فارس به شهرداری‌ها در خصوص شیوه آبیاری فضای سبز

هشدار استاندار فارس به شهرداری‌ها در خصوص شیوه آبیاری فضای سبز

ایسنا/فارس استاندار فارس به شهرداری شیراز و شهرداری شهر جدید صدرا هشدار داد صرفاً تا پایان سال جاری اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب یا آب چاه را دارند و از ابتدای سال ۱۴۰۴ صرفاً باید از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۳ اردیبشهت در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آبی و سازگاری با کم آبی استان فارس در سال جاری گفت: در مباحث زیرساخت‌های عمرانی ـ اقتصادی، آب، موضوع اول استان است و به قدری اهمیت دارد که اغلب روزها یک یا دو جلسه را به آن اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حفظ منابع آبی، برداشت منطقی از سفره‌های آب زیرزمینی است، بر ضرورت نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های موجود در سطح استان تاکید کرد و مدیر کل مدیریت بحران استان را ماموریت داد برای اتمام هرچه سریع‌تر این طرح، هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی نظارت مستمر داشته باشد.

ایمانیه، فرمانداران را مسئول ارشد اجرای این طرح در شهرستان‌ها دانست و گفت: تحقق این مهم در شهرستان‌ها جز تکالیف فرمانداران است؛ اگر با متخلفین به صورت قانونی برخورد نشود به عموم مردم ظلم شده است.

استاندار فارس تصریح کرد: فرماندارانی که میزان پلمپ چاه‌های غیر مجاز و همچنین نصب کنتور بر روی چاه‌های آب در شهرستان‌شان کمتر از ۵۰ درصد سهمیه باشد تذکر کتبی دریافت می‌کنند.
نماینده عالی دولت در فارس در ادامه طرح جامع آب را مورد توجه قرار داد و خواستار اجرای هر برش این طرح، بلافاصله پس از تدوین شد.

وی به شهرداری شیراز و شهرداری شهر جدید صدرا هم هشدار داد که صرفاً تا پایان سال جاری اجازه آبیاری فضای سبز با آب شرب یا آب چاه را دارند و از ابتدای سال ۱۴۰۴ صرفاً باید از پساب تصفیه شده استفاده کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه ما ملزم به اجرای قوانین و مقررات هستیم، گفت: از ظرفیت‌های قانونی استان برای جلوگیری از کاهش منابع آب حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تامین آب شرب در اولویت اول مباحث مرتبط با آب قرار دارد؛ چه بسا شرایط به گونه‌ای رقم خورد که کاشت برخی محصولات مانند برنج و هندوانه با استفاده از آب چاه‌ ممنوع شود.
ایمانیه مسئولان دستگاه‌های مرتبط را نیز موظف کرد تا نسبت به ابطال پروانه‌هایی که از صدور مجوز و تخصیص آب آن‌ها بیش از یک سال گذشته و تاکنون هیچ فعالیتی در آن زمینه انجام نپذیرفته است اقدام کنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در ابتدای این جلسه گزارشی از عملکرد اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و همچنین وضعیت بارندگی و منابع آب در سال آبی جاری و پیش بینی هواشناسی ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha