• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022316978
  • خبرنگار : 50184

خانه صارم الدوله کرمانشاه هتل بوتیک شد

خانه صارم الدوله کرمانشاه هتل بوتیک شد

ایسنا/کرمانشاه در مراسمی با حضور مدیرعامل صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، استاندار کرمانشاه، مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولین استانی، هتل بوتیک خانه صارم الدوله کرمانشاه افتتاح شد.

کیومرث خانی لعل آبادی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه عصر امروز (۲۳ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح این هتل بوتیک در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه خانه صارم الدوله (زرشکیان) از بناهای متعلق به دوره قاجار در استان است، اظهار کرد: این خانه تاریخی از جمله بناهای تحت تملک میراث فرهنگی استان است که سال ۱۳۹۹ توسط صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی وزارت میراث فرهنگی به مزایده رفت.

وی افزود: با واگذاری خانه صارم الدوله به بخش خصوصی طی مدت سه سال و نیم اقدامات لازم برای احیاء و مرمت این بنای تاریخی با صرف حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار صورت گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان مساحت این خانه تاریخی را نزدیک به ۵۰۰ متر اعلام کرد و گفت: خانه تاریخی صارم الدوله کرمانشاه که اکنون به یک مرکز اقامتی و پذیرایی تحت عنوان هتل بوتیک تبدیل شده، دارای ۱۲ اتاق و ۲۸ تخت برای اقامت و یک بخش پذیرایی است.

خانه صارم الدوله کرمانشاه هتل بوتیک شد

خانی لعل آبادی تصریح کرد: نام هرکدام از اتاق های این هتل بوتیک به نام یکی از مفاخر و بزرگان کرمانشاه نامگذاری شده و حدود ۳۰ نقاشی از دوره قاجار در آن به یادگار مانده است.

به گفته این مسئول، با تبدیل خانه صارم الدوله به هتل بوتیک زمینه اشتغال حدود ۴۰ نفر در آن فراهم شده است.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه این سومین هتل بوتیک کرمانشاه است که افتتاح می‌شود، عنوان کرد: خانه صارم الدوله در یکی از بخش‌های قدیمی شهر کرمانشاه واقع شده و در اطراف آن می‌توان بناهای تاریخی مهمی همچون تکیه بیگلربیگی، سرای همدانی‌ها، خانه اکبرپور، زورخانه علمدار، مسجدجامع و ... را دید.

خانه صارم الدوله کرمانشاه هتل بوتیک شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha