• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022317000
  • خبرنگار : 50441

ارکستر سمفونیک تاجیکستان به شیراز می‌آید

ارکستر سمفونیک تاجیکستان به شیراز می‌آید

ایسنا/فارس مدیر اجرایی جشنواره موسیقی کُر کشور از افزایش چشمگیر گروه‌های حاضر در این جشنواره از سال آینده خبر داد. 

مراسم اختتامیه سومین جشنواره گروه‌های کُر ایران امشب، ۲۳ اردیبهشت در تالار حافظ شیراز برگزار شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم اظهار کرد: تماشای رشد و بلوغ و سرزندگی که در آواز و کر وجود دارد، تجربه بی‌نظیری بود که دیروز و امروز در شیراز رقم خورد. 

ارکستر سمفونیک تاجیکستان به شیراز می‌آید

حمیدرضا قانعی افزود: شهر شیراز پتانسیل بالایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد و تلاش ما بر این است که از جوانانی که طرح و ایده‌های نو دارند حمایت کنیم و به برنامه‌هایشان قوت و قدرت بیشتری دهیم.

وی با بیان اینکه رویدادهای مختلف موسیقیایی در شیراز در حال انجام است، گفت: طی روزهای آینده در شیراز میزبان ارکستر سمفونیک تاجیکستان هستیم که به اجرای مشترک با ارکستر سمفونیک فارس می‌پردازند. این دو گروه در مجموعه سعدیه و تالار حافظ به اجرای موسیقی خواهند پرداخت.

مدیر اجرایی جشنواره نیز با بیان اینکه موسیقی ارزشی ما دارد به سمتی می‌رود که باید به دادش برسیم، گفت: شیراز قطعا پایتخت فرهنگ و هنر ایران است و گواه این مدعا، پتانسیل‌ها و انگیزه‌هایی است که در این جشنواره به چشم مشاهده کردیم. 

ارکستر سمفونیک تاجیکستان به شیراز می‌آید

حسام هوشیار همچنین به تقدیر از گروه‌های سایر استان‌ها پرداخت و افزود: متاسفانه به دلیل برخی محدودیت‌ها نتوانستیم پذیرای گروه‌های بیشتری باشیم اما این قول را گرفته‌ایم که سال آینده این جشنواره را با حضور بیش از ۲٠ گروه برگزار کنیم.

طیب فقیه، دبیر هنری جشنواره نیز گفت: به جرات می‌گویم کیفیت فنی جشنواره امسال با سال‌های قبل قابل مقایسه نبود. همه گروه‌ها پیشرفت زیادی کرده بودند و بابت این تلاش باید به همه عزیزان دست مریزاد گفت.

به گزارش ایسنا، در انتهای این مراسم از تمامی گروه‌های حاضر با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر به‌عمل آمد.

ارکستر سمفونیک تاجیکستان به شیراز می‌آید
 سومین جشنواره گروه های کُر ایران روزهای ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت با حضور ۸ گروه از استان‌های مختلف کشور در تالار حافظ و گذر حافظ شیراز برگزار شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha