• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403022417312
  • خبرنگار : 90047

کوهپایه‌زاده خبر داد:

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست/جایگزینی مرحوم مسجدی به راحتی امکان‌پذیر نیست

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست/جایگزینی مرحوم مسجدی به راحتی امکان‌پذیر نیست

رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان گفت: زهرا نعمتی هنوز آمادگی خود را از نظر جسمانی و روانی برای شرکت در پارالمپیک پاریس اعلام نکرده و در یک‌ماه آینده وضعیت این ورزشکار برای اعزام مشخص خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جلیل کوهپایه‌زاده، رئیس فدراسیون جانبازان و توانیابان در نشست خبری که امروز(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) در محل فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به این که المپیک و پارالمپیک را پیش رو داریم سال خاصی است و نتیجه‌گیری توام با بحث اخلاق ورزشی برای ما اهمیت زیادی دارد.

او گفت: اصحاب رسانه همواره در کنار ورزشکاران و تیم‌های ملی جانبازان و توان‌یابان بودند و تلاش کردند از اتفاقات شیرین و تلخ مربوط به این قشر از جامعه اخبار را منعکس کنند.

کوهپایه‌زاده ضمن تشکر از روسای پیشین این فدراسیون، خاطرنشان کرد: امیدواریم که قدردان زحمات این عزیزان باشیم و با ترویج ورزش برای خانواده‌های ورزشکاران جانباز و توان‌یاب، باعث نشاط اجتماعی و آرامش روانی آن ها شویم تا با ورزش سلامت خود را به دست آورند و این تنها از طریق اطلاع‌رسانی میسر است.

وی اظهار کرد: ورزش برای جانبازان و توان‌یابان نسبت به افراد سالم ضروری تر است و باید نگاه ویژه ای به آن انجام شود. تلاش بر این است که با افزایش رکوردها سهمیه های خود را نیز ارتقاء دهیم.
رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان هم‌چنین با اشاره به نبود حامیان مالی از ورزشکاران این رشته، خاطرنشان کرد: حضور حامیان مالی در این رشته خیلی پررنگ نیست. امروز این نیاز احساس می‌شود که با کمک حامیان مالی بتوانیم در توسعه زیرساخت‌ها و ورزش همگانی و قهرمانی گام‌های موثری برداریم. جای خیرین ورزشی در ورزش جانبازان و توان‌یابان خالی است و باید تلاش کرد تا انگیزه آن‌ها را برای سرمایه گذاری در این قشر بیشتر کنیم.

کوهپایه‌زاده هم‌چنین با بیان این که تا قبل از پارالمپیک پاریس بهترین تجهیزات مدرن را در  اختیار تیراندازان قرار خواهیم داد، گفت: سعی داریم بهترین تکنولوژی را برای تیراندازان تهیه کنیم تا دغدغه‌ای از این جهت در مسابقات نداشته باشند.

او در پاسخ به این پرسش که درباره کاهش آمار دوپینگ ورزشکاران در پارالمپیک پاریس آیا تمهیداتی اندیشیده شده است یا خیر؟ اظهار کرد: بحث اصلی در این زمینه آموزش است تا دانش مربیان و ورزشکاران را نسبت به این موضوع ارتقاء دهیم تا نادانسته دوپینگ نکنند. بسیاری از ورزشکاران ما چون آگاهی کافی نسبت به داروهایی که مصرف می‌کنند ندارند، متاسفانه دوپینگ می‌کنند که در این زمینه من معتقدم مربی چون نزدیک‌ترین فرد به ورزشکار است مقصر اصلی است. البته در این زمینه فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک سعی دارد تا هر ورزشکاری که وارد مسابقات می‌شود دوره‌های آموزشی استاندارد برای آن‌ها برگزار کند تا در پارالمپیک پاریس شاهد دوپینگ ورزشکاری نباشیم.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: بحث دوره‌های آموزشی برای والیبال نشسته فعلا الزامی شده اما برای سایر رشته‌ها هنوز الزامی نشده است. البته تمهیدات لازم از نظر آموزشی اقدامات بازدارنده در خصوص دوپینگ برای پارالمپیک پاریس جدی‌تر از پارالمپیک‌های قبل خواهد بود تا ورزشکاری بی‌جهت در اتهام دوپینگ قرار نگیرد.

رئیس فدراسیون جانبازان و توان‌یابان درباره تعداد نفراتی که تاکنون موفق به کسب سهمیه شده‌اند، افزود: ۴۵ نفر در ۶ رشته ورزشی تیراندازی، تیروکمان، وزنه‌برداری، دوومیدانی، والیبال نشسته و شنا سهمیه کسب کرده‌اند، ما تاکنون ۱۱ تا ۱۴ مدال طلا در دوره‌های قبل داشتیم که بهترین جایگاه ما پارالمپیک لندن بود که یازدهم شدیم، امیدواریم در این دوره ضمن حفظ این جایگاه در صورت امکان در رده بهتری قرار بگیریم.

وی ادامه داد: در ۶ رشته اعلام شده به جز شنا در بقیه شانس کسب مدال طلا داریم، البته این که در چه جایگاهی قرار خواهیم گرفت مشخص نیست اما تلاش خواهیم کرد جایگاه خود را نسبت به پارالمپیک‌های قبلی ارتقاء دهیم.

کوهپایه‌زاده گفت: حضور ورزشکاران جانباز و توان‌یاب در پارالمپیک کم‌تر از کسب مدال نیست، امیدوارم در پارالمپیک‌های آینده تعداد سهمیه‌ها و به مراتب تعداد مدال‌های خود را افزایش دهیم.

او هم‌چنین درباره وضعیت مرتضی مهرزاد و چند ورزشکار مصدوم در والیبال نشسته و وزنه برداری گفت: سعی داریم با کمک تیم پزشکی و با فیزیوتراپی ورزشکاران مصدوم را به پارالمپیک پاریس برسانیم و جای نگرانی نیست.

کوهپایه‌زاده هم‌چنین درباره زهرا نعمتی و این که در پارالمپیک پاریس شرکت خواهد کرد یا خیر؟ تصریح کرد: طی گفت‌وگویی که فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک با زهرا نعمتی داشتیم هنوز از نظر جسمانی و روانی خود را آماده شرکت در این رویداد بزرگ نمی‌بیند و نظر قطعی خود را به ما اعلام نکرده است. نعمتی ورزشکار پرافتخار تیروکمان است و در کارنامه خود ۳ مدال طلای پارالمپیک و ۴ مدال پاراآسیایی را دارد. ورزشکاری که با طلا عجین شده باشد همیشه مردم از او انتظار کسب طلا دارند و این فشار زیادی را روی ورزشکار تحمیل می کند، به هر شکل طی  ۲۰ روز یا یک ماه آینده وضعیت زهرا نعمتی برای حضور در پارالمپیک پاریس نهایی خواهد شد.

وی یکی دیگر از مشکلات برای اعزام کاروان ورزشکاران جانباز و توان‌یاب به پارالمپیک پاریس را نبود بودجه کافی عنوان کرد و گفت: در لایحه مصوب امسال، برای بازی‌های پارالمپیک بودجه خاصی در نظر گرفته نشده و واقعا برای اعزام ورزشکاران از نظر بودجه در مضیقه قرار داریم.

او هم‌چنین درباره فوت ناگهانی رشید مسجدی، شانس کسب مدال طلا پارالمپیک پاریس در دوومیدانی و این که چه کسی جایگزین این ورزشکار در پاریس خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: از این موضوع خیلی متاثر شدیم. سرطان وی نادر بود و به خانواده او تسلیت می‌گویم، جایگزین مرحوم مسجدی به راحتی امکان‌پذیر نیست آن هم در شرایطی که دیگر پنجره انتخابی نداریم. ولی سعی می‌کنیم با انرژی مثبتی که در تیم پارادوومیدانی خواهیم داشت و با مدیریت مربیان تمهیداتی را برای جایگزینی این مرحوم انجام دهیم، امیدوارم این خلا را جبران کنیم.

کوهپایه‌زاده در پایان درباره وضعیت فوتبال هفت نفره نیز گفت: متاسفانه فوتبال هفت نفره جزو رشته‌های پارالمپیکی نیست، اما تیم ما جزو ۳ تیم مطرح دنیاست و این را در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نشان داد. اردوهای این رشته شروع شده تا برای مسابقات قهرمانی جهان که آبان ماه برگزار می‌شود، آماده شود. از این تیم انتظار مقام اول تا سوم را در قهرمانی جهان داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha