• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022417390
  • خبرنگار : 50130

رییس آموزش و پرورش استان:

آخرین مهلت نوآموزان کردستانی برای شرکت در برنامه سنجش اعلام شد

آخرین مهلت نوآموزان کردستانی برای شرکت در برنامه سنجش اعلام شد

ایسنا/کردستان رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: فرآیند سنجش تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری ادامه دارد و نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کتب درسی باید در این برنامه شرکت کنند.

طالب محمدی ۲۴ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول محسوب می‌شود، اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون 25 هزار و ۴۸۰ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی و 26 هزار و۲۶۰ نفر نوبت گیری کردند.

محمدی از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد این فرایند را هر چه زودتر طی کنند.

وی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان عنوان کرد: اولیا می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

محمدی گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان افزود: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال و تعرفه عشایر، افاغنه و دانش آموزان بی بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه‌ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.
دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

محمدی، هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان برشمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه ریزی آموزشی و درسی مناسب متناسب با توان مندی ونیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی ومعنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین المللی، بهره برداری‌های مدیریتی و مداخلات به هنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی، اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha