• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403022618964
  • خبرنگار : 71963

اجرای طرح «مدرسه عمرانی» به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان

اجرای طرح «مدرسه عمرانی» به همت انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان

انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان با هدف آشنایی دانش‌آموزان با این رشته، طرحی تحت عنوان «مدرسه عمرانی» با شعار «دنیای آینده را با هم‌نیمکتی خود بسازیم» را اجرا کرد.

به گزارش ایسنا، در این پروژه که به همت دانشجویان فعال انجمن علمی دانشجویی و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان و اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد، دانش‌آموزان و دانشجو معلمان با ابعاد مختلف رشته مهندسی عمران آشنا شدند.

به گفته محمدرضا مفیدی، دبیر انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان، هدف از برگزاری طرح «مدرسه عمرانی» ایجاد بستری برای درک بهتر ماهیت و  کاربردهای این رشته‌ مهم مهندسی، با بهره‌گیری از پتانسیل اساتید بخش مهندسی عمران بوده است.

همچنین در قالب این طرح مسابقه «هم‌نیمکتی» نیز با هدف آموزش فرهنگ تحقیق و پژوهش در میان دانش‌آموزان و در پنج محوریت پروژه‌های بزرگ عمرانی در ایران، مصالح ساختمانی، مصرف انرژی در ساختمان‌ها، فرسایش خاک و صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار گردید.

فعالیت‌های متنوعی از جمله آشنایی با محیط دانشگاه، آشنایی با ابعاد مختلف رشته مهندسی عمران (از طریق بروشورها و ارائه مطالبی پیرامون این رشته توسط مهناز قائینی حصاروئیه)، بازدید از فضاهای دانشگاه همچون کتابخانه مرکزی، آشنایی با معاونت فرهنگی اجتماعی و فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی و بازدید از ازمایشگاه‌های تخصصی مهندسی عمران برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود تا ضمن آشنایی تئوری،  با جنبه‌های عملی مهندسی عمران نیز ارتباط برقرار کنند.

همچنین در این پروژه از حضور مهناز قائینی حصاروئیه، عضو هیئت علمی بخش مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان، دو تن از دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان و کارشناسان آزمایشگاه‌ها بهره‌ گرفته شد تا دانش‌آموزان بتوانند به صورت مستقیم با تجربیات افراد شاغل در این حوزه آشنا شوند.

استقبال دانش‌آموزان از این پروژه بسیار مثبت ارزیابی شده است. بر اساس بازخوردهای دریافت شده، برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند نقش موثری در ایجاد علاقه و شناخت بهتر دانشجویان نسبت به رشته مهندسی عمران داشته باشد.

انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن این پروژه، اعلام کرده است که قصد دارد در آینده نیز نسبت به برگزاری مجدد طرح «مدرسه عمرانی» در گام‌های بعدی نسبت به آشنایی دانش‌آموزان مناطق محروم با این رشته اقدام نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha