• پنجشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۰
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1403022619662
  • خبرنگار : 71489

بسته خبری شامگاه ۲۶ اردیبهشت ایسنا

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

«گزینه‌های اصلی ریاست مجلس دوازدهم»، «هشدار جدی به مردم سرخس»، «مصوبه‌ای از شورای رقابت» و «پنجمین سرقت پنج سارق مسلح» از مهمترین عناوین اخبار شامگاهی ۲۶ اردیبهشت ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران ایسنا به تهیه و تولید اخباری پرداختند که در ادامه به مرور گزیده‌ای از آنها می‌پردازیم:

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

هشدار فرمانده نیروی قدس سپاه به فرانسه، آلمان و انگلیس

سیاسی- سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم چهلمین روز شهادت سرلشکر محمدهادی حاجی رحیمی به بیان جزئیاتی ازعملیات وعده صادق پرداخت و اظهار کرد: این عملیات ویژگی‌های خاص خودش را داشت؛ باوجود عدم مخفی‌کاری و علنی بودن این عملیات اما همه امکانات رژیم صهیونیستی که عصاره امکانات نظامی دنیاست، و همه امکانات آمریکا و ناتو به میدان آمد، فقط در دریای سیاه ۷ تا ۸ ناو گروه مستقر شدند.

وی یادآور شد: بیش از ۲۰۰ هواپیما از سر شب عملیات تا پایان آن در آسمان منطقه بودند. متراکم‌ترین نقطه دنیا به لحاظ پدافند هوایی همین منطقه‌ای بود که در آن عملیات انجام که در تاریخ و دنیا بی‌سابقه است. فرانسه، آلمان و انگلیس که شب عملیات وعده صادق هواپیما آوردند، فکر نکنند که همه‌چیز تمام شد و رفت؛ حساب آنها سرجای خودش است.

پیگیری تلفنی معاون اول رئیس‌جمهور از استاندار خراسان رضوی در پی سیل اخیر

سیاسی- در پی وقوع سیل در مشهد، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با استاندار این استان آخرین وضعیت این حادثه را بررسی و بر بسیج همه جانبه امکانات و دستگاه های اجرایی و امدادرسان برای کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد و ارزیابی دقیق مناطق سیل‌زده و بسیج  امکانات لازم جهت امدادرسانی و اسکان اضطراری برخی حادثه دیدگان را ضروری دانست و از مسئولان اجرایی استان خواست نیازهای ضروری جهت پشتیبانی و رفع کمبودهای احتمالی را هرچه زودتر گزارش کنند.

فصل داغ لابی در مجلس

سیاسی-  با وجودی که فعالیت مجلس دوازدهم از ۷ خرداد شروع می‌شود اما از همان روزهای ابتدایی اعلام نتایج انتخابات، لابی‌های گسترده‌ای در مجلس برای انتخابات هیات رئیسه شکل گرفت و هر روز هم جدی‌تر می‌شود تا جایی که شنیده‌ها از نمایندگان مجلس و راهروهای بهارستان حکایت از تعدد کاندیداها برای کسب ارکان هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی مجلس دارد. آخرین شنیده ها از گزینه های ریاست مجلس دوازدهم این است؛ اصلی ترین کاندیداهای ریاست مجلس  محمدباقر قالیباف و مجتبی ذوالنوری است.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

هشدار وقوع سیل در سرخس

استانها- محمد رفیعی معاون هماهنگی عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری سرخس با بیان اینکه «بارندگی‌های مشهد، طرقبه، رادکان، چناران در مسیر است و طی ساعات آینده به سرخس خواهد رسید»، تاکید کرد:سیلاب این شهرستان‌ها در مسیر بوده و طی ساعات آینده به سرخس خواهد رسید؛ تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمامی نیروهای ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل و در حال انجام تدابیر لازم هستند. تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سیل بدون خرابی از شهرستان عبور کند و آسیبی نداشته باشیم.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

احضار کاردار استرالیا به وزارت خارجه ایران

جهان- در پی وضع تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسئولین و مقامات ارشد و نهادهای جمهوری اسلامی ایران، کاردار سفارت استرالیا در تهران روز چهارشنبه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام غیرمسئولانه استرالیا در اعمال این تحریم‌های غیرقانونی و غیرموجه از سوی رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران را به کاردار این کشور ابلاغ شد. کاردار سفارت استرالیا نیز در این دیدار اعلام کرد موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

سفیر جدید چین در تهران

جهان- زونگ پی‌وو سفیر جدید چین در ایران در آغاز ماموریت خود در دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم و تاکید کرد رئیس‌جمهور و وزیر خارجه چین اهتمام ویژه‌ای برای تعمیق و توسعه همه‌جانبه روابط با ایران در چارچوب سند جامع مشارکت راهبردی دارند.

ایران سوءقصد به نخست‌وزیر اسلواکی را محکوم کرد

جهان- ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سوءقصد انجام شده علیه رابرت فیتسو نخست‌وزیر جمهوری اسلواکی را محکوم کرد. نخست‌وزیر اسلواکی که همواره مخالف حمایت‌های غرب از اوکراین بوده است، امروز (چهارشنبه) پس از یک نشست دولتی هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد. طبق گزارش‌ها فیتسو از ناحیه شکم و سینه هدف اصابت گلوله قرار گرفته و در وضعیت سلامتی او وخیم است.

واکنش نمایندگی ایران به اظهارات جنگ‌طلبانه سناتور آمریکایی

جهان- نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به پاسخ لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی به پیام ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: بهتر است که دهان‌تان را ببندید و احمق به نظر برسید تا اینکه آن را باز نکنید و باعث از بین رفتن تمامی تردیدها بشوید.

«لیندسی گراهام» سناتور جنگ‌طلب آمریکایی چندی پیش ضمن مطرح کردن مثالی از بمباران هیروشیما، گفته بود: رژیم صهیونیستی باید آنچه را که نیاز دارد برای پیروزی در جنگ با حماس انجام دهد.

اعلام آمادگی ایران برای به اشتراک گذاشتن دستاوردهای هسته‌ای خود با دنیا

جهان- بهروز کمالوندی، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشستی با حضورشرکت‌کنندگان در سومین همایش گفت‌وگوهای ایرانی ـ عربی با بیان اینکه ایران آماده است تا هرآنچه در حوزه صنعت هسته‌ای به دست آورده را برای بهبود زندگی مردم دنیا با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه و مسلمان به اشتراک بگذارد، تاکید کرد: لازم است در این زمینه یک شبکه همکاری شکل بگیرد و در مورد مباحث مختلف از جمله موضوع ایمنی که یک اصل مهم در صنعت هسته‌ای است، تبادل نظر و تجربیات انجام گیرد.  

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

ایجاد ۴ زیرساخت راهبردی توسعه فناوری‌های شناختی در کشور در آینده نزدیک

علم و فناوری- روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در افتتاحیه دهمین همایش بین‌المللی علوم شناختی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، پیوند هوش مصنوعی و فناوری‌های شناختی را آینده ساز و فناوری شناختی را توسعه دهنده مسیر فناوری هوش مصنوعی دانست و از اجرای چهار برنامه با هدف توسعه این فناوری در کشور خبر داد و تصریح کرد: در برنامه های ستاد توسعه فناوری های علمی فناوری های شناختی، چهارگانه ایجاد مرکز ملی آفرینش‌های فناوری شناختی که با همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران در جریان است، ایجاد مرکز داده با همکاری وزارت علوم و دانشگاه شهید بهشتی و تاسیس نخستین مرکز ملی نخستی سانان و آزمایشگاه مغز که در مسیر اجرایی شدن هستند، مورد توجه است؛  به نظر می‌رسد با تکمیل این چهار زیرساخت خوب، بتوانیم دستاوردهای حوزه علوم شناختی را وارد عرصه های اقتصاد، حکمرانی و آموزش و پرورش کنیم.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

خروج خودروهای برقی از شمول قیمت گذاری شورای رقابت

اقتصادی- سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت از خروج قیمت‌گذاری خودروهای برقی از شمول مصوبه ۵۴٣ شورای رقابت خبر داده و تاکید کرد این تصمیم که با توافق نظر اعضای این شورا اخذ شده، با هدف تسهیل عرضه ‌و افزایش رقابت‌پذیری در بازار خودرو نهایی شده است.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

بررسی بهره برداری در برنامه هفتم پیشرفت در حاشیه نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع

دانشگاهی- منتخب دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیته کسب و کار کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون راهبری بهره‌وری تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره‌وری ایران، معاون اقتصادی اتاق تعاون ایران و تنی چند از اعضای رهیئت علمی دانشگاه های کشور در پنلی با عنوان بررسی بهره برداری در برنامه هفتم پیشرفت که در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنفرانس مهندسی صنایع در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، به بحث و تبادل نظر درباره سازوکارهای افزایش بهره وری در برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

برترین موزه‌ها معرفی می‌شوند

فرهنگی و هنری- سیداحمد محیط طباطبایی رئیس ایکوم ایران (کمیته ملی موزه‌ها) در نشست خبری که در آستانه فرا رسیدن روز جهانی موزه‌ها (۱۸ می برابر با ۲۹ اردیبهشت‌ماه) در خانه هنرمندان برگزار شد،  از معرفی موزه‌های برتر در ۳۰ اردیبهشت‌ماه خبر داد و درباره شرایط تهیه فهرست قرمز آثار تاریخی توضیحاتی داد.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

پلیس به دنبال دستگیری ۵ سارق مسلح غرب تهران

اجتماعی- طی روزهای گذشته ویدیوهایی از سرقت مسلحانه ۵ مرد نقاب‌دار از خانه شهروندی در غرب تهران منتشر شد؛ بر اساس تصاویری منتشر شده، سارقان مسلح در زمان حضور افراد خانواده در منزل با چهره هایی نقاب دار اقدام به سرقت میکنند.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا حاکی از آن است که این سارقان بیش از پنج فقره سرقت را در محدوده غرب تهران و با همین شیوه مرتکب شده‌اند. همچنین پیگیری‌ها حاکی از آن است که تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی به این پرونده را پیش از انتشار عمومی تصاویر آن در فضای مجازی در دستورکار خود قرار داده‌اند و دستگاه قضایی نیز دستورات لازم را برای دستگیری این سارقان صادر کرده است و انتظار می‌رود که همانند پرونده‌هایی مانند زورگیری بزرگراه صدر، سرقت از صندوق امانات بانک ملی و دیگر موارد،   عاملان این سرقت خشن و مسلحانه نیز در کمترین زمان ممکن دستگیر و به دادگاه معرفی شوند.

گزینه‌های ریاست مجلس دوازدهم/ هشدار به سرخس/ مصوبه‌ای از شورای رقابت

رقبای ایران در تکواندوی  قهرمانی آسیا مشخص شدند

ورزش- سعیده نصیری  و متین رضایی  دو بانوی تیم ملی تکواندو ایران فردا و در جریان بیست و ششمین دوره مسابقات کیورگی قهرمانی آسیا که با حضور ۲۴۴ تکواندوکار از ۳۳ کشور در شهر «دانانگ» ویتنام آغاز می‌شود، به مصاف رقبایی از کشورهای مغولستان و ژاپن می روند؛ ناهید کیانی نیز که در میان ۱۴ تکواندو با سید یک دور نخست استراحت داشته و سپس با برنده مبارزه ژاپن و تایلند مبارزه می کند. هدایت تیم ملی ایران برعهده مینو مداح است و مهروز ساعی و فاطمه نعمتی مربیان این تیم هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha